wel/niet BMR prik

Rode hond kan idd erg schadelijk zijn voor zwangeren. Kan oa blindheid veroorzaken bij de ongeboren vrucht en nog meer afwijkingen.
Bof kan bij jongens leiden tot onvruchtbaarheid.
Ik ben zeker niet tegen enten, anders had ik hier wel eerder over nagedacht, maar ik ben wel benieuwd naar de argumenten van ouders die niet enten.
Sil

Nou, ik ben echt superblij te lezen dat er dus nog meer mensen zijn die twijfelen bij de BMR-prik.
Wij zijn er ook nog niet helemaal uit. Het is misschien een optie om de prik later te laten zetten. Dus met 18 maanden of met twee jaar.
Ik weet het gewoon niet. Als ik alle voors en tegens tegen elkaar afweeg kom ik er nog niet uit.

Rode hond is idd. gevaarlijk voor zwangere vrouwen en de bof kan met zich meebrengen dat jongens als ze het op latere leeftijd krijgen onvruchtbaar worden.
Op internet las ik dat mazelen als complicatie hersenontsteking met zich mee kan brengen.

Maar als je leest hoeveel kinderen echt in het ziekenhuis belanden na deze vaccinatie en wat voor bijwerkingen het kan geven.
Mijn man zei gisteren ook nog: 'Ze kijken natuurlijk naar de statistieken.'
Dus als er zonder inenting bijv. 10 op de 1000 kinderen zijn die schadelijke gevolgen van de ziektes overhouden, en met inenting maar 8 dan is dit een aanvaardbaar risico.
Dan maakt het niet uit of het nu door die inenting komt of door de ziekte zelf.
Maar ja, het zal je kind nou maar juist zijn.

Pffft...moeilijk, moeilijk...
We hebben nog even gelukkig.
Ik ben wel heel benieuwd wat anderen er van vinden.

pff....ik ga er nu ook steeds meer over na denken.....
Kunnen ze er echt zo ziek van worden?Wel een eng idee dat je je
kindje in laat enten zodat ze niet ziek wordt maar van die enting kan ze
wel heel ziek worden!brr!Met welke leeftijd wordt die prik gegeven eigelijk?
Kan het zijn met elf mnd?Ik moet binne kort ook weer naar het cb en dan krijgt
ze weer een prik maar ik weet niet welke.....mmm ik ga es ff informatie zoeken
op internet!

xxx

Hey KT

Misschien heb je hier wat aan?http://www.rivm.nl/rvp/
en anders navraag doen op het zomer forum?Die kindjes hebben de
vaccinaties la gehad denk ik!Moeilijk heh?!

xxx

ja dat klopt met 14 maanden, Belaantje is volgende maand aan de beurt.
En.... ik laat 'm gewoon zetten, mits ze niet ziek is oid. maar dat hanteer ik/het CB altijd met een vaccinatie.
Zelf heb ik 'm ook gehad, maar 'vroegâh' werd de pokkenprik apart gegeven..

Wat ik er tt nu toe van heb gehoord en gelezen, is dat het niet aan de vaccinatie zelf zou liggen maar aan de manier van zetten door de VPK/KA.
Maar in hoeverre dat dat klopt weet ik niet.

IK ben ook een beetje huiverig, Isabel moet volgende maand voor die prik.
Op mijn werk heb ik een meisje gehad die na die prikken zo'n heftige reactie heeft gehad dat ze er uiteindelijk meervoudig gehandicapt door is geworden en een kennis van mij en daar een collega van die haar dochter dus ook. Ze is verstandelijk gehandicapt maar gaan lichamelijk steeds verder achteruit. Beide meiden waren gezond
Dat zet je wel aan het denken hoor, ze zeggen wel dat die prikken geen schade aan kunnen richten maar dat is dus niet zo. Het is uiteraard moeilijk te bewijzen dat het door die prikken komt, maar 2 gezonde meisjes, na de prikken ineens epilepties ed.
Brrr, ik vind het moeilijk.

Groetjes mv Isabel

Terug
Bovenaan