wel/niet BMR prik

Hoi

Tsjonge die vraag over de BMR-prik heeft me wel beziggehouden en ik ben blij dat het hier over gegaan is. Aan de andere kant vind ik het nu ik meer weet nog steeds lastig of we er nu wijs aan doen om in te laten enten of juist niet.
We neigen naar niet maar helemaal zeker weet je natuurlijk nooit of dat de beste keus is. Want de mazelen krijgen is ook geen pretje heb ik begrepen.
Zijn er nog meer twijfelelaars of moeders die er juist wel al uit zijn?

gr Ida

Hoi Ida,

Je kan ook delen van de vaccinatie geven als je jezelf daar beter bij voelt. Dus alleen tegen bof of mazelen (rode hond is totaal onschadelijk voor jongetjes). Wij neigen naar niet inenten. Vooral ook omdat ze met 9 jaar nogmaals inge-ent worden tegen BMR.

Ik ga trouwens 14 jan naar het cb en wil deze prik even goed bespreken met de arts. Ik laat wel even weten hoe/wat (ze zijn bij ons vrij makkelijk met het niet-prikken en geven ook vrij goede info over de alternatieven, schijnbaar wisselt dat per cb).

Ik vind het trouwens wel lastig om goede info over vaccinaties te vinden. Iedereen is óf voor óf tegen.... Er is toch ook nog zoiets als gulden midden weg?

Groetjes, KT

Hoi hoi,

Tja, wij zijn er ook nog niet uit. We neigen ook naar niet. Ik vind het heel moeilijk.
We moet 24 januari naar het cb dus we hebben nog even. Zijn er al kindjes die hem al wel hebben gehad?

Groetjes,
Issie

Hoi allemaal,
ik hoop toch echt dat jullie wel prikken. Want alleen op deze manier blijven die ziektes weg. In gebieden waar niet geprikt wordt (bv Staphorst, een zeer gelovige gemeente) zijn die ziektes een tijdje geleden weer even terug geweest. En zijn er een aantal kinderen aan overleden! (juist omdat ze niet waren ingeent....)
De bijwerkingen van een inenting zijn echt niet zo erg als de gevolgen van een epidemie.
Alsjeblieft, laat wel intenten, voor iedereen!
Anne.

quote: anne73 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-12-2007 19:20:28'));

De bijwerkingen van een inenting zijn echt niet zo erg als de gevolgen van een epidemie.
Alsjeblieft, laat wel intenten, voor iedereen!
Anne.

Als je kindje uiteindelijk meervoudig gehandicapt raakt door een enting lijkt me dat wel degelijk zo erg.

Dat is het punt ook een beetje bij mij; ik weet dat het verstandig is om te laten enten, ivm epidemieën die kunnen volgen als niemand het meer doet.
Maar als je de verhalen hoort van kinderen die ernstige schade hebben ondervonden juist door de enting....Ook dat vergeef je jezelf niet meer, denk ik.
Sil

Hoi Sil, natuurlijk is dat ook zo. Ik heb gewerkt op een dagverblijf voor MCG kinderen (Meervoudig Complex Gehandicapt). En daar zat ook een meisje, waarvan de ouders 'beweerde' dat dat kwam door de 'prik'. Alleen is dat gewoonweg niet na te gaan. Misschien (ik hoop echt niet iemand nu pijn te doen...) is het wel een manier om het een 'schuld' te geven. En daardoor het beter een 'plek' te geven?
Anne

Het is idd nog niet bewezen dat het door de prik kan komen, maar het is ook nog nooit bewezen dat het er niet door kan komen, snap je?
Ik was ook eerst altijd heel erg pro-inenting. Ik vond dat het erbij hoorde en snapte niet dat mensen het risico op een epidemie namen, door hun kind niet in te enten.
Totdat ik steeds meer verhalen las, waaronder ook 1 moeder hier, waarbij het kindje er door gehandicapt is geraakt.
Ook al is het dan nooit bewezen, er leidt in de meeste gevallen toch heel veel naar de entingen.
Dat heeft mij aan het denken gezet, vandaar dat ik erg twijfel.
Sil

Twijfel is juist goed.....(toch?) Alleen dan ga je 'goed' om met keuzes. Dat houd je scherp en weet je waarom je iets doet! (of juist niet)
(Grappig zo heen en weer schrijven........)
Anne.

Terug
Bovenaan