wel/niet BMR prik

Idd wel grappig zo, lijkt wel een soort van vertraagde chat.
Maar twijfel is idd goed. Ik neem het mezelf ook best wel kwalijk dat ik tot voor kort altijd klakkeloos aannam dat bijv. entingen moeten.
Sil

Ik haeb hier nog nooit van gehoord! Wat goed om dit eens te lezen. Wat ik nog niet helemaal duidelijk heb: die bijwerkingen waar jullie het over hebben, zeggen mensen dat  die door het vaccin zelf komen of bedoelen ze de manier waarop geprikt wordt?

(Ik neem m'n man bij prikken altijd mee. Hij mag zelf voor z'n beroep ook prikken en weet hoe fout het kan gaan. Stiekem controleert hij dus ook altijd of ze het goed doen...)

Ik heb daar verschillende dingen over gelezen, maar meestal wordt er gezegd dat het door de manier van prikken komt.
En ook al hou je het prikken in de gaten, hij is vaak al gezet voordat je kunt ingrijpen.
Sil

@Anne,

Het gaat hier om Bof, Mazelen en Rode hond. Bof en rode hond zijn an sich niet kwalijk voor kinderen, mazelen kan (en dat is echt heel zeldzaam) hersenvlies ontsteking veroorzaken. Rode Hond kan bij zwangere vrouwen schade aan het kindje toebrengen en van de bof kunnen jongens, als ze dit op latere leeftijd krijgen, onvruchtbaar worden.
We hebben het ook niet over níet inenten, alleen nu, misschien, even niet. ook omdat dit toch één van de meer risicovolle prikken is, net zoals de kinkhoest vaccinatie. Die is schijnbaar ook niet fijn.

Ben het wel helemaal met je eens hoor, niemand is er bij gebaat als we weer een polio epidemie krijgen! Maar ik ga ook niet klakkeloos allemaal vaccinaties laten zetten bij mijn kind omdat 'men' zegt dat het goed is.

Groetjes, KT

Ik ben er nog steeds niet uit en ben ook van plan om het gewoon bespreekbaar  te maken op het cb.
Wat KT zei dat er weinig  informatie over is te vinden, daar loop ik ook tegenaan;  het is idd óf voor  óf tegen.
Het volgende antwoord kwam ik tegen op een ander forum en daar zit ook wel weer wat in.

Ik heb er veel over gelezen en voor mijn gevoel is het risico op een ernstige reactie van het vaccin minder dan het risico op een ernstige reactie van de ziekte zelf. Ik denk ook dat het belangrijk is om in een samenleving het 'kudde effect' van vaccinaties te hebben, waar kinderen die gevaccineerd kunnen worden dat ook doen, zodat kinderen die niet gevaccineerd kunnen worden (omdat ze bijvoorbeeld een onderdrukt immuun systeem hebben) niet zo gauw met de ziekten in aanraking komen.

Maar daarentegen kom ik iets teveel berichten tegen van gevallen van autisme die gerelateerd worden aan de BMR-prik, ook al is het nooit officieel bewezen.
Met 9 jaar krijgen ze hem nog een keer, omdat het voor kan komen dat hij met 14-maanden niet optimaal immuum maakt. Dus alleen met 9 jaar laten zetten, lijkt mij dan ook weer niet de oplossing, omdat hij dan niet optimaal zou kunnen werken.
Ik weet wel dat als ik een derde kindje zou krijgen, ik me heel erg zou verdiepen in álle entingen. Ik ken ook verhalen van kinderen die ook van de andere entingen last ondervinden, weliswaar niet zo ernstig als autisme, maar toch.

Het blijft lastig, maar ik vind het wel fijn om er op deze manier over na te denken en te horen hoe andere mensen er tegenover staan.
Sil

quote: sil27 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-12-2007 10:07:32'));

Met 9 jaar krijgen ze hem nog een keer, omdat het voor kan komen dat hij met 14-maanden niet optimaal immuum maakt. Dus alleen met 9 jaar laten zetten, lijkt mij dan ook weer niet de oplossing, omdat hij dan niet optimaal zou kunnen werken.

Hoi Sil, dat vraag ik me dus ook af hoe dat zit met die inenting op 9-jarige leeftijd. Want misschien werkt die wel volledig omdat het kind al wat ouder is of is dat onzin? Ik zou de inenting liefst op 9-jarige leeftijd willen laten zetten omdat je kind dan misschien in een eerder stadium kan aangeven dat het niet goed gaat en je nog tijdig actie kan ondernemen. Allemaal heel speculatief natuurlijk want ik weet het ook niet.
Ik ben wel bang dat ze op het CB altijd voor zijn en je dan ook voorhouden dat je beter kan inenten. Ik vertrouw die lui daar niet zo wat dat betreft. Zij moeten toch voor zijn of is dat niet zo?

groetjes een tijfelende Ida

Daar heb ik geen duidelijk antwoord op kunnen vinden. Dit is wat ik erover gelezen heb;
Bij 90 tot 98 procent van de kinderen geeft één injectie met dit vaccin levenslange bescherming tegen deze ziekte. De tweede injectie op negenjarige leeftijd geeft bescherming aan diegenen die door de eerste dosis van het vaccin niet voldoende waren geïmmuniseerd.

Ik denk niet dat het met leeftijd te maken heeft, maar dat kan ik niet ergens op baseren.
Als jouw speculatie wel zou kloppen, zou ik ook kiezen voor vaccineren op 9-jarige leeftijd.
Ik denk ook dat het cb erg pro is, maar ik heb een heel goed contact met de wijkverpleegkundige daar en ik denk dat zij wel serieus in zal gaan op mijn vragen.
Hoewel ik erg twijfel, neig ik toch nog steeds naar wél enten. Ik heb nog steeds niet voor mezelf een goede reden kunnen vinden om het niet te doen.
Sil

Terug
Bovenaan