Hoi Esmé,
Zoals je weet, laten wij Renée volgende week dopen.
Ik hoop niet, dat ik iets heb gezegd wat je aanhaalt als hypocriet of iets dergelijks, want dan hoor ik het graag persoonlijk, haha.
Ik reageer alleen even over dat stukje over de communie op school. Basisscholen in Breda doen niets meer met de communie. Het is zo dat er, waarschijnlijk wel via school, even de aandacht op gevestigd wordt dat het kan. Er wordt vanuit de Parochie (in ons geval is dat de Bethlehemparochie) een aantal bijeenkomsten georganiseerd op zondag ochtend, waarbij ouders en kind de voorbereidingen treffen voor de communie. Hier wordt op school helemaal niets mee gedaan.
Vorig jaar april zijn we naar de communie geweest van een zoontje van vrienden van ons. Die zat op de katholieke basisschool hier in de straat en er waren welgeteld vijf kinderen uit zijn hele klas (hem incluis) die hun communie deden. Ik neem inderdaad aan, dat het op openbare of op nutscholen (zoals de Hoogakker) dat aantal nog lager of zelfs nihil is.
Zo is het dus in Breda geregeld met de communie.
Wij laten Renée dopen omdat ik geloof in God, Jezus, Moeder Maria en de Heilige Geest. Omdat wij echt de intentie hebben om haar met het katholieke geloof en de daarbij behorende normen en waarden op te voeden. Ik ben totaal niet een kerkganger voor diensten,maar kom veel in de Mariakapel vlak bij jou om te kletsen met Maria. Zij is voor mij als een hele goede vriendin. En sinds 1 september 2006 moeders onder elkaar, net als jij en ik.
Natuurlijk wist jij al dat ik hier zo over denk, maar ik wilde het toch even delen.
Zeker omdat we er nu zo voor staan.
Groetjes,
Evelien