welk merk luiers, en welke maat?

A

Anoniem

Guest
weer een vraagje van mijn kant, Welk merk luiers kopen jullie voor je kids. tot op heden hadden wij pampers, (maar die zijn eigenlijk best wel duur) we willen over op een ander merk.
Welke luiers kopen jullie, en welke maat, en hoe bevallen ze?

En dan natuurlijk .... de billendoekjes..... welk merk?

liefs lau

(selina is nu rond de 4,5 kilo, en we hebben nu nog de maat 2 van pampers, moeten we wel de flexibele strips hebben, de andere vind ik te strak.  en zwitzal of pampers billendoekjes)

Heej Lau,

Ik heb nu Pampers, Huggies en Etos luiers geprobeerd. Ik moet zeggen dat ik Pampers toch het fijnste vind. Deze is wat minder stug dan de andere. Etos vond ik helemaal niet fijn. Ik had er ook een paar die niet helemaal goed waren. Ik heb er toen twee opgestuurd naar de producent en ik krijg nu wel een nieuw pak :)

Maar goed, Pampers kopen loopt inderdaad wel flink in de papieren. Ik heb nog geen andere eigen merken geprobeerd, dus ben ook benieuwd naar andere ervaringen.

Ik had laatst de billendoekjes van de hema (voor de gevoelige huid) en die bevielen prima!
Mag je billendoekjes trouwens ook gebruiken om d'r toet af te vegen of niet?
Geen idee eigenlijk...

Liefs, Lotte

Hoi hoi,

Wij gebruiken Pampers en Huggies (laatste zijn erg prettig!)
Kruidvat vind ik wat aan de grote kant. Etos vind ik best prettig, door het eerst wat losser te maken worden ze ook zachter. Bumblies vind ik niks, DA eigen merk ook niet. AH eigen merk weer wel.
Heb ook al luiers gebruikt van een drogisterij uit duitsland (DM drogist) en deze bevallen goed, zijn ook goedkoop! Maar moet je wel in de buurt wonen, anders worden ze weer duur. Het voordeel daarvan is dat je ze kunt proberen. 2 stuks voor 50 cent.

Ook de doekjes hebben wij uitgebreid geprobeerd (wij moeten nl alles dubbel hebben en dan wil je wel weten waar je kunt besparen zonder veel comfort in te leveren...)
Zwitsal -> voorkeur (niet te nat en laten bij mij altijd stuk voor stuk los, nadeel = duur)
Hema -> nooit gehad
Etos -> ik vind ze niet lekker ruiken, en trek er regelmatig een heleboel tegelijk mee
Kruidvat -> zie etos
Bumblies -> te nat, niet lekker ruiken
AH -> de normale bevallen goed, ruiken lekker, zijn stevig en kan ze stuk voor stuk pakken. De sensitive -> vind ik minder ruiken en trek ze met velen los. Wat ik niet begrijp, waarom de normale goed gaan en deze niet.
Verder gebruik ik overwegend Zwitsal oliedoekjes (die koop ik bj de makro, zijn ze een stuk voordeliger dan losse verkoop in andere winkels) Ik hoef eigenlijk niet meer te smeren met een andere creme. Heb bij mijn zoon ook nooit rode billetjes gehad.

Nog even: dit zijn mijn gebruikerservaringen, dus het zou fijn zijn als er meerdere dames hun ervaringen gaan melden. Daar kunnen we allemaal wat aan hebben.

Oh ja, schaam je niet als er wat in de aanbieding is, om veel mee te nemen. Lekker laten kijken. Heb er twee en sla dan gelijk veel pakken in (max tot nu toe 9 pakken hahahaaha)

Groetjes Bertine

We hebben veel luiers uitgeprobeerd; etos, kruidvat, lidl, jumbo, c-1000 en pampers.
De kruidvat luiers vind ik wel fijn, die van de etos waren standaard te groot, de jumbo's is een prak watten en lekte door en die van de c-1000 vond ik op zich wel fijn maar is ze ook wel eens doorgelekt net als die van de lidl.
Linthe is nu 6,5 kg en de Pampers midi maat 3 passen eindelijk goed. Persoonlijk vond ik het lastig toen ze rond de 4/5 kg zat. Want toen werden de new borns te klein maar de midi's waren nog te groot.
Het meest tevreden ben ik toch over de Pampers, deze zijn flexibel en lekken dus niet hier. Linthe is niet echt een dikke baby, dus die randjes moeten wel goed aansluiten ivm lekken.
Ik koop de Pampers altijd in de aanbieding bij de Etos of Kruidvat, 3 halen 2 betalen. Dan zijn ze 6,66 per pak en zo goedkoop zijn de huismerk luiers meestal nog niet.
Ze gaan hup onder de ledikant, bij de oppas staat een pak en bij opa en oma ook, ideaal!
Pas wel op; want de laatste keer groeide Linthe zo hard dat ik 2 pakken luiers te veel had omdat ze ze ineens niet meer paste. Toen ging ze van 2 naar 3.

Groetjes

Hoi!

Wij kopen meestal pampers, omdat ik die toch het fijnste vind. Finn heeft nu maatje 3. Billendoekjes koop ik meestal AH huismerk. Een paar maanden geleden waren die in de aanbieding (2 halen 1 betalen) en toen heeft mijn vriend echt iets van 40 pakjes gehaald, dus op zolder ligt nu nog een flinke voorraad.

Ik koop ook altijd pampers, omdat ik die ook het fijnste vind, maar die van het Kruidvat zijn ook wel goed te doen. Vooral toen me zoon net geboren was, had hij premature luiers nodig en die hadden ze daar wel goede.
Ik moet nu overstappen op maat 3, dus ik ga even kijken, misschien dat ik ook weer gewoon overstap op Kruidvat.
Maar bij Pampers is het wel zo dat ze wel de hele nacht droogblijven!

Terug
Bovenaan