Welke babyuitzet heb je ECHT nodig?

<p>Hallo iedereen,</p><p>net als velen zijn wij druk in de weer met de babykamer en -uitzet. Net bekeek ik nog even mijn geboortelijst om te weten wat we vooraf best zelf al kopen.</p><p>Nu is het zo dat ik me van sommige dingen afvraag of ze echt wel noodzakelijk zijn of gewoon een leuk hebbedingetje.</p><p>Zijn er mama's onder jullie die mij kunnen zeggen wat je echt wel nodig hebt in die eerste maanden en wat je dus best zelf al aanschaft voordien? Uiteraard hebben we onze meubeltjes al, heel veel kleertjes, pampers en verzorgingsproducten. Wat hebben we daarnaast zeker nodig?</p><p> </p><p> </p>

Heel veel hydrofieldoeken en ook een paar van 120 bij 120. Die grote zijn heel handig na het douchen of badje.

In principe is alles zo gehaald, voor de baby heb je denk ik alles wel in huis. Maar waar ik mijn vriend de deur voor uit heb gestuurd in mijn kraamweek waren vooral praktische dingen:
- Vitamine K en D (in druppelvorm voor de baby)
- Extra pak kraamverband
- maandverband en dan geen always ofzo want dat gaat broeien . Bij de Kruidvat hebben ze maandverband van puur katoen. Superdun en zit veel fijner
- Extra matrasbeschermers dus van die celstof matjes zodat je af en toe even de hechtingen kan laten luchten (verkopen ze ook bij Kruidvat). Er zitten er een aantal in je kraampakket, maar ik had daar niet genoeg aan.
- Zoogkompressen
- Een witte kool voor de stuwing op dag 4
- een paar potten Appelstroop -> handig om je ijzer in te vullen, maar ook heel fijn om in een boterhamzakje alvast in te vriezen. Door de suiker bevriest het niet, maar wordt het wel koud en kun je het heel fijn gebruiken om de hechtingen of je borsten te koelen
- verder had ik vooral veel koffie, thee, beschuiten, muisjes, wasmiddel (in de kraamweek wassen ze dagelijks je beddengoed), handzeep etc ingeslagen 

-hydrofieldoeken(ik heb er 40?)
-badcape
- ik had een slaapzak, dekentje en puckababy in huis (stel dat met dekentje niet werkte konden we snachts nog iets anders proberen) 
- zinkzalf(voor de schrale billetjes)
- twee thermometers( een boven, een beneden, kindje word veeel getempt in t begin en sowieso handig als t ziek is om te checken op koorts)

dingen die ik echt niet nodig heb gehad
- kruiken(geboren met 36 graden)
- heeel veel kleertjes(hij groeide zo hard heeft heel veel niet eens aangehad)

Inderdaad de hydrofiele doeken 120x120 ideaal! Ik gebruik zo overal voor . Als dekentje, na het badderen, om op te verschonen als ik ergens anders ben, als ik ergens moet voeden (borstvoeding) om de boel te bedekken! Noem maar op! Bij de Kruidvat heb je nog wel eens leuke aanbiedingen, laatst nog voor 2,50 met nog een leuk printje ook! 

- Matrasbeschermer, en dan geen matjes, maar echt een hoeslaken die je matras beschermt mochten je vliezen breken wanneer je slaapt. Mijn vliezen zijn dan wel niet in bed gebroken, maar ik moest daarna wel een tijdje op bed liggen terwijl alles bleef druppelen. Dan is het wel fijn dat je matras gewoon beschermt is. (Matjes schoven bij mij constant weg, deze vond ik vooral handig tijdens de controles in de kraamweek) 
- Ik werd ook getemperatuurd en moest ook mijn eigen hebben dus. 
- Genoeg eten in huis, wat je zo klaar kan maken. 
- Washandjes (ik had ze dus niet en toen gingen we voor het eerst ons dochtertje in bad doen en hadden we geen washandjes ?)
- Nestje vond ik erg handig! Dochter heeft er uiteindelijk ruim 4 maand veel ingelegen.
- badinzet. 

Amai, moet dus duidelijk al van die doeken gaan bij halen :D babynestje enzo heb ik al. Ik lees alvast al heel wat handige tips, vooral naar mezelf toe had ik bij veel zaken niet stil gestaan.
Laat de tips maar komen ladies :D.

Terug
Bovenaan