Welke babyuitzet heb je ECHT nodig?

V I O, volgens mij kom je uit Belgie he? Meen ik ergens uit opgemaakt te hebben haha. In Belgie worden kruiken niet gebruikt, in het zkh keken ze ook vreemd op toen ik zei dat ik die ging gebruiken. Ben zelf van NL en woon in Belgie. Je gebruikt de kruik vooral om het bedje te verwarmen.. Wij hebben hem maar 2 nachten gebruikt.. 
het nagelsetje idd! Die waren wij vergeten, vijlen is echt fijn met zo’n scherpe nageltjes.. 
verder veel wat er al gezegd is; 2de waskussen, veel hydrofielluiers, babynestje hier heel veel in gebruik..

Ik zeg een inbakerdoek (voor de nacht). Ik had een goedkope via de babydump. 
Voor mijn dochtertje was de draagdoek een must, die heeft er weken in gewoond. Mijn zoontje had er echter een grote hekel aan. Die spuugde de hele boel onder zodra ik hem erin zette. 
Zorg dat je boterhamzakjes met appelstroop in de vriezer hebt liggen om te koelen (bij stuwing en voor de onderkant)

Ik vind zelf dat hydrofieldoeken overbodig zijn, ik heb ze eigenlijk alleen maar gebruikt voor het afdrogen en voor op het aankleed kussen maar je hebt er echt geen honderden van nodig.. op de meeste uitzetlijsten staat 2 kruiken, ik heb er zelf maar een gebruikt en dat was voldoende. 

Oh en ik zou zeker een aantal goeie flesjes in huis nemen en flesvoeding, ookal zou je van plan zijn om borstvoeding te geven het loopt niet altijd zoals je wilt! Ook zou ik niet te veel maatje 1 luiers in huis halen, ik had echt nog een heel pak over. 

Bedankt voor jullie uitgebreide reacties, dames! Heb mijn geboortelijst en dergelijke nu al wat aangepast aan de hand van jullie tips ;)! Zal in ieder geval ook eens zien voor die kruiken, had het nog nooit gehoord. 
Is eigenlijk best wel gek wat je allemaal nodig hebt, hé. Vraag me af hoe onze moeders dit vroeger deden :D. Telkens ik iets zeg draait mijn moeder met haar ogen in de zin van "Wij hadden dat vroeger ook niet en het ging ook!"

Prettig ondergoed voor je zelf (grote onderbroeken, voedingshemdjes of beha’s).
Maandverband, zoogcompressen en tepelzalf (bij borstvoeding), voor de zekerheid een probeerpakje met flesvoeding voor het geval kind snachts of in het weekend geen borstvoeding wil. Evt aambeienzalf misschien.
Ik zou juist geen winterjasje doen, veel te dik als ze in een maxi Cosi zitten. Een lekker (gevoerd) vestje is veel prettiger.
En je wilt het vast niet horen, maar zelf zou ik toch nu al beginnen met die kat een ander plekje te geven. Ik vind dat katten niet in slaapkamers horen, en als helemaal niet bij pasgeboren baby’s.

Leuk om te zien dat iedereen dingen anders doet. 
Ik heb toen de lijst van de verloskundige gevolgd. Dat was precies wat ik had liggen. 
In de kraamweek wel eea bij laten halen wat we te kort hadden. 
Badje gebruiken wij nog steeds (11mnd), andere gebruiken m bijna niet. Maar is vooraf niet in te schatten wat er bij je past denk ik. 
In had n wipper in de badkamer, daar legde ik n badcape op voor als de kleine uit bad kwam. Die is net deze week de opslag in gegaan omdat meneer nu te sterk word. 
Die hydrofiel washandjes heb ik echt bijna niet gebruikt. 
Hydrofiel doeken wel heel veel. 
Bv in t bedje onder t hoofd, dit omdat de kleine af en toe kleine beetjes  terug kan geven. Dat vervang je gewoon de doek. 
Op t aankleed kussen .
In de luiertas voor t verschonen onderweg. 
In de ledikant is een 120*120 handiger omdat die om de randen t  matras kan gevouwen worden. 
Maak je er vooral niet te druk om. T zijn allemaal dingen die snel aangevuld zijn. 
En als je weer beetje op de been bent kun je lekker zelf erop uit om te shoppen. 
Suc6

Leuk om te zien dat iedereen dingen anders doet. 
Ik heb toen de lijst van de verloskundige gevolgd. Dat was precies wat ik had liggen. 
In de kraamweek wel eea bij laten halen wat we te kort hadden. 
Badje gebruiken wij nog steeds (11mnd), andere gebruiken m bijna niet. Maar is vooraf niet in te schatten wat er bij je past denk ik. 
In had n wipper in de badkamer, daar legde ik n badcape op voor als de kleine uit bad kwam. Die is net deze week de opslag in gegaan omdat meneer nu te sterk word. 
Die hydrofiel washandjes heb ik echt bijna niet gebruikt. 
Hydrofiel doeken wel heel veel. 
Bv in t bedje onder t hoofd, dit omdat de kleine af en toe kleine beetjes  terug kan geven. Dat vervang je gewoon de doek. 
Op t aankleed kussen .
In de luiertas voor t verschonen onderweg. 
In de ledikant is een 120*120 handiger omdat die om de randen t  matras kan gevouwen worden. 
Maak je er vooral niet te druk om. T zijn allemaal dingen die snel aangevuld zijn. 
En als je weer beetje op de been bent kun je lekker zelf erop uit om te shoppen. 
Suc6

Terug
Bovenaan