Welke babyuitzet heb je ECHT nodig?

Hydrofiele en Spuugdoekjes kun je niet genoeg hebben. 
Mijn man erop uit gestuurd voor lepeltjes voor de vitamine druppels (die had ik wel, maar wist ik veel hoe we dat gingen doen??).
matrasbeschermer (hoeslaken) ideaal. Vliezen op bed gebroken .’, hele gulp en geen druppel op het matras.  Gekocht bij de Hema. 
Koop zelf vooral niet te veel knuffels en frutseldoekjes. Die krijg je meer dan genoeg. 

[quote quote=10228693]Koop zelf vooral niet te veel knuffels en frutseldoekjes. Die krijg je meer dan genoeg.[/quote]
 Ja echt hè...  wij hebben ook superveel knuffels gekregen... 
Spuugdoekjes en slabbertjes kunnen beter genoeg op voorraad zijn. Ik gebruik ongeveer 2 van elk per 24 uur. Als er vaak wat melk terug komt (bij flesvoeding) gaat het snel stinken. 
Ik heb ook drinkflessen bij besteld. Zoek eerst even uit welk merk het beste bij je kindje past. Wij halen een hele startset van Avent en 1 los flesje van difrax (uit een cadeau verpakking). En die laatste drinkt zij het beste uit. Inmiddels hebben we 5 difrax flessen zodat je ze niet stress na elke voeding hoeft af te wassen ?
Verder de hydrofiele doeken en aankleed kussen hoezen. Deze heb ik nog bij gekocht. 

Ik heb 2 aankleedkussens, voor boven en beneden. Erg handig! Een nagelvijltje is ook wel handig, die nagels groeien waar je bij staat haha

Naast een aankleedkussen op de babykamer ook een (eventueel goedkoper) aankleedkussen voor beneden, vooral de eerste weken/maanden is het veel verschonen en wil en ga je niet steeds naar boven. Veel spulletjes zoals verzorgingsproducten zitten in de gratis zwangerschaps- en na de bevalling babyboxen, die zou je eerst kunnen nagaan of je moet een voorkeur hebben voor bepaalde merkjes. Als je borstvoeding wil gaan geven kun je alvast tepelzalf in huis halen, geeft verlichting en helpt bij kloofjes. Daarnaast zijn inderdaad veel spulletjes zoals flesjes en kleertjes zo bijgekocht en zou ik zeker geen grote dozen met flesjes kopen, mocht je kindje de speen van de fles niet willen pakken, dan zit je met een grote en dure doos met flessen.

Alles wat al genoemd is hierboven. Maar een klein potje vaseline is ook heel handig. Dat hebben wij nog gehaald op aanraden van de kraamzorg. De eerste ontlasting kan nogal aan de billetjes plakken. Smeer er een beetje vaseline op en je veegt het er zo van af! :)

Grote hydrofiele doeken, super handig om te gebruiken als badcape, als kleedje en voor om 't matrasje van de wieg/ledikant ivm spugen. 
2 aankleedkussen inderdaad. Dan hoef je niet steeds te verschonen op de babykamer. 
Een klein slaapzakje. Onze zoon vond dat veel fijner dan onder een dekentje. 
Genoeg eten en drinken op voorraad. Ik wou achteraf dat ik 't een en ander gekookt had en ingevroren. Kan heel handig zijn tijdens de welbekende huiluurtjes.
Een voedingskussen. Wij hebben er uiteindelijk 1 bijgekocht. Handig om je armen mee te ondersteunen tijdens het voeden en met een hoes eromheen fungeert het ook prima als babynestje. 

Hmm wisselend zeg, ik vond t voedingskussen zelf niks en t nestje ook amper gebruikt. Hetzelfde met het badinzet. Wel idd hydrofiele doeken. Een aankleedkussen voor beneden met een mandje voor luiers/billendoekjes. Zalf nog nooit nodig gehad. 2 thermometers. Extra kraamverband en maandverband (kotex), maar ga je voeden? Haal dan MEDELA PURELAN tepelzalf. Droeg ik altijd bij me de eerste week.  En nog een: bibs spenen. Lekker licht.

Check! Dat wordt dus veel zo'n doeken bij halen, zalfjes, matrasbeschermers en al zeker een extra aankleedkussen (niet bij stil gestaan dat naar boven gaan ws wat lastiger zal zijn).
Daarnaast vroeg ik me af of het donsdeken enzo al moet aangekocht worden?
Wij verwachten onze zoon in november en hebben boven geen verwarming (leidingen werden vernieuwd en er is wel een voorziening, indien we het dus echt te koud vinden installeren we sowieso onmiddellijk verwarming!). Ik las dat het het beste zou zijn om hem dus een warme pyjama aan te doen en dit in combinatie met een slaapzak die isolatiefactor T2 heeft. Slaapzak werd reeds aangekocht, pyjama's heb ik in overvloed! 

Terug
Bovenaan