Welke borstkolf aanschaffen?? (vraag voor de experts haha)

Hoi mama's

Omdat ik straks ga proberen borstvoeding te geven, zal ik toch een borstkolf moeten gaan aanschaffen. Dat hele ding staat me zo tegen, maar goed, das een ander verhaal.. haha..

Maar welke is het beste? en waarom??

Ik hoef er geen met een goude randje, maar gewoon een goede/gebruiksvriendelijke voor een schappelijke prijs. Ik zal er (hopelijk) niet veel gebruik van gaan maken, maar voor "noodgevallen" is het wel ideaal lijkt mij.

Dus wie heeft dé borstkolf in huis??!!
Ik hoor het graag!!

Esmé mv Kay en ???
(31 wk zwanger)

Hoi Esmé,

Ik heb Julian bv gegeven. Kon er echter pas na een week mee beginnen, toen was hij thuis en in het ziekenhuis werden we wat dat betreft aan ons lot overgelaten.

In het ziekenhuis waren elektrische pompen...wat een drama!! Ik voelde me echt een koe die aan het melkapparaat moest. Toen ik naar huis mocht (en Julian nog moest blijven) kon ik er eentje huren, ook zo'n elektrisch geval. Dus ik steeds dat ding heen en weer gesleept en toen de bv op gang was gekomen stonden mijn borsten paraat bij het horen van dat ding, ipv bij het horen huilen van Julian .
Ik heb dat ding heel snel weer ingeleverd en een handpomp gekocht, die van Avent. Geen lawaai, dus lekker ontspannen kolven voor de tv bijvoorbeeld. Ik vond hem ideaal en hoorde er destijds veel positieve geluiden (huh?) over.
Het is echt niet zo dat je je een ongeluk pompt. Wanneer de bv goed op gang is gekomen dan kolf je door het vacuum dat hij maakt zo ong. 10 seconden door 1x te knijpen.
Ik was er erg over te spreken! Je kunt er bakjes voor in de vriezer bij kopen en alles is met elkaar verwisselbaar (opvangbakjes, flesjes etc.). Een aanrader!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Hoi Esmé,
Ik had (heb) de Medela Mini Electric Plus.

Je moet je goed afvragen waar je het voor wilt gebruiken. Wil je dagelijks, of incidenteel gaan kolven. Electrisch (scheelt een hoop handgepomp en je kunt makkelijker even een boekje lezen ofzo) of een handpomp (scheelt weer geluid) Wil je borstvoeding blijven geven als je weer gaat werken of stop je voor die tijd.
Als je door wilt gaan met bv als je weer gaat werken zou ik je aanraden om in ieder geval een dubbele te kopen (scheelt de helft van de tijd). En dan is dit exemplaar klein en practisch. Hij maakt in vergelijking met electrische kolven het minste lawaai (hoewel je je nog steeds een koe aan de melkmachine voelt hoor! haha). Ik was er zeer tevreden over.

Maar ik zou je aanraden om even te wachten met het aanschaffen ervan tot een tijdje na de bevalling. Je weet van te voren niet hoe het gaat lopen. Kost het veel moeite dan kun je voor een iets krachtiger exemplaar kiezen. Maar hoef je maar te wijzen naar je tepels en het gutst eruit, dan kun je eventueel ook een enkele handpomp kopen (één keer knijpen en je flesje zit vol, bij wijze van spreken).
Je hebt 'm de eerste paar weken (waarschijnlijk) toch niet nodig omdat je continu bij je kindje bent. En mocht het nodig zijn voor het opwekken van de bv dan heb je toch een krachtiger apparaat nodig die je maar een paar dagen nodig hebt en dus beter kunt huren.

Wel goed om je er alvast in te verdiepen, dan kun je straks makkelijker een keuze maken als je eenmaal weet hoe het gaat.

Succes met je keuze!
Liefs NElleke

Kan mezelf gerust een expert noemen op dat gebied dus hier mijn reactie; je breng wel weer wat boven hoor met je borstkofvraag...

Toen Stijn geboren werd ben ik ook meteen aan die ziekenhuis dingen van Medela gehangen maar echt fantastisch kwam het niet op gang en is het nooit geweest.
Was wel noodzakelijk want Stijn kreeg de moedermelk via een sonde. Toen ik naar huis ging had ik, te leen, een handpomp van Medela (kwam niets uit) en een elektrische die veel te sterk was en me binnentebuiten trok. Geloof niet dat die nog bestaat. Toen kreeg ik van mijn schatje (jawel) een dubbele van Medela. Dezelfde als Nelleke hierboven. Het is een klusje maar je kan twee borsten tegelijk kolven en dat scheelde dus in de tijd. Hij maakt ook niet zo heel veel herrie en (bij de thuiszorgwinkel) zijn er veel assecoiresres voor te koop.

Trouwens, als je vanaf het begin een beetje voorkoft kan je man een (nacht)voeding geven...

Veel succes met kolven (aaaaahhhhhhhhh) en ik ben benieuwd naar de andere reacties. Zal er toch zelf ook weer aan moeten geloven, ben ik bang.

Ach jezus....borstpompen wat een ellende die dingen haha.

Ik had de handpomp van Avent en het duurde bij mij zo ongeveer anderhalf uur voordat ik 2ml melk had. In het ziekenhuis hadden ze zo'n krachtige elektrische pomp dat ik accuut tegen het plafond aanvloog als dat ding aangeschakeld werdt. Maar goed, al met al ben ik voor de handpomp, maar dat komt ook omdat ik maar sporadisch pompte, het lijkt me makkelijker om een elektrische te kopen als je bijvoorbeeld weer moet gaan werken.
Haha mijn man dacht dat ik me aanstelde met die handpomp (vond het zo naar en ook pijnlijk) totdat ik zei , nou doe jij hem maar eens op je borst......hahaha hij heeft daarna nooit meer iets gezegd :)

succes met je keuze, Ajuus, ilja

Hoi Esmee,

Ik heb tijdens mijn vorige borstkolf periode de medela dubbele kolf van een vriendin van mij geleend. Ideaal ding vond ik zelf!

Ik ga er voor straks een aanschaffen wat wil zeker weer bv gaan geven!
Vorige keer heb ik hem 4 maanden gebruikt, 3 dagen in de week tijdens t werk. Was binnen een kwartier klaar. In het begin voelt het niet erg prettig, maar dat was de bv ook niet.. gewoon even doorzetten en kolven voordat je borsten te vol zitten.. Scheelt een hoop..

Klein nadeeltje is het geluid, maar dat hebben denk ik alle electrische kolven wel..

Succes!!

Groetjes, Mijn schatje. Alweer 35.1 werken zwanger!!!

Terug
Bovenaan