Hoi Esmé,
Ik heb Julian bv gegeven. Kon er echter pas na een week mee beginnen, toen was hij thuis en in het ziekenhuis werden we wat dat betreft aan ons lot overgelaten.
In het ziekenhuis waren elektrische pompen...wat een drama!! Ik voelde me echt een koe die aan het melkapparaat moest. Toen ik naar huis mocht (en Julian nog moest blijven) kon ik er eentje huren, ook zo'n elektrisch geval. Dus ik steeds dat ding heen en weer gesleept en toen de bv op gang was gekomen stonden mijn borsten paraat bij het horen van dat ding, ipv bij het horen huilen van Julian .
Ik heb dat ding heel snel weer ingeleverd en een handpomp gekocht, die van Avent. Geen lawaai, dus lekker ontspannen kolven voor de tv bijvoorbeeld. Ik vond hem ideaal en hoorde er destijds veel positieve geluiden (huh?) over.
Het is echt niet zo dat je je een ongeluk pompt. Wanneer de bv goed op gang is gekomen dan kolf je door het vacuum dat hij maakt zo ong. 10 seconden door 1x te knijpen.
Ik was er erg over te spreken! Je kunt er bakjes voor in de vriezer bij kopen en alles is met elkaar verwisselbaar (opvangbakjes, flesjes etc.). Een aanrader!
Groetjes,
Ellen mv Julian