Welke KINDERWAGEN hebben jullie, of wil je aanschaffen??

Wij willen een nieuwe kinderwagen, maar zijn nog erg zoekende naar welke. Er zijn er zoveel!! Ik neig op het moment naar een Mutsy Slider... Wat hebben jullie? Koop je een nieuwe, of houdt je je oude, wat zijn jullie ervaringen?? Ken je de goedkoopste adresjes?

BENIEUWD!!

Groetjes Ro
9 wkn+ 6 dgn

Beste Ro,
Je kan ze het beste proberen in de winkel. Elke wagen loopt anders en het is maar net wat jij prettig vind.

Ik heb een XAdventure Limited Edition. Deze is al 2 jaar oud en hebben we gekocht toen we zwanger waren van de eerste maar is nog prima voor een 2e.

Grtjs, Marjoleine
6wkn+4dgn

Hoi,

ook hier zijn we erg tevreden over de x-adventure. We zijn eerst gaan proberen bij de babydump (daar mag je m zelfs in je auto gaan passen) en toen via Marktplaats gekocht. Scheelt flink en de wagens (we hebben er ook eentje bij mijn ouders staan) zien er prima uit!
Gisteren via Marktplaats een duowagen (ook x-adventure) opgehaald. Aangezien Tijn strakjes pas 14 of 15 maanden is hebben we deze hard nodig ben ik bang. Wel jammer, dit is een buggy en die is toch wat minder qua gebruiksgemak en comfort. We moeten er nog een babynestje bij gaan kopen. Denk dat we een wandelwagen toch nog wel gebruiken want hier wordt de draagzak ook geregeld gebruikt.

groetjes Natasja

ps, nog een tip:

Let goed op de grootte van de bak. Verschillende mensen in mijn kenissenkring hadden een moderne wagen van een bekend merk (weet niet welk merk...) en daar paste hun kindje met een maand of 3 eigenlijk al niet meer in de bak...

Ik wou heel graag een Stokke. Omdat je kindje dan zo dicht bij je ligt. Helaas vindt mijn vriend het een ontzettend lelijk wagentje en dus wordt dat het niet. Ik zelf vind de Bugaboo echt heel lelijk. (sorry maar ja smaken verschillen)
Na veel wikken en wegen zijn we het nu eens over een easywalker. (nog steeds niet ideaal dat de kleine dan niet naar mij toe kan zitten, maar goed.)
Wij vinden dit een mooie en hippe wagen.
Het wordt een limegroene driewieler. Eigenlijk wilde ik een blauwe of een roze. Maar omdat we het nieuw kopen is het wel handig als een eventuele tweede er ook nog in kan.

Succes met zoeken en uitkiezen. (ik vond het heel moeilijk, het kamertje was een stuk makkelijker.)

Mijn eigen kinderwagen stamt uit 2001, dus die wil ik echt vervangen. Ik ben het met je eens, ik vind de bugaboo ook echt niet mooi. Wat mij opvalt, is dat ik de meeste wandelwagen-inzetten erg lelijk vind op de onderstellen, net uitgeklapte bureaustoelen, haaha. Ik wil de wagen ook wel op kleur, als we weten wat het wordt, lijkt me heel gaaf.. Ga binnenkort maar eens op jacht.. bestellen doe ik toch pas later, hebben met 17 en 19 weken ieder geval een echo, dus hoop dan wat te horen.

Met stip op nummer 1; Bugaboo Cameleon... inderdaad, het is net een huifkarretje maar hij is o zo gebruiksvriendelijk! Ik had er 1 bij de eerste, weer verkocht voor bijna nieuwprijs en de volgende voor onze 2e staat ook al boven uit te luchten!

X-adventure heb ik ook gehad bij de eerste en binnen 2 weken op MP gezet! Wat een zwaar onderstel zeg! Niet te tillen door mijn keizersnede; maar ik vond het vergeleken bij het onderstel van de Bugaboo gewoon een onding... daarnaast is de bak van Bugaboo lekker lang.. dus lang van genieten met je baby... Stokke vond ik ook leuk, wel hypermodern, maar let op, in Stokke zit geen vering... schijnt enorm te kunnen ratelen op straat en dus ook oncomfortabel voor je baby. Daarnaast ligt je kind altijd met zijn/haar beentjes wijd om die stuurstang... plus daar weer naast paste het onderstel niet goed in de kofferbak van mijn auto; en dat voor een BMW... had ik nooooooit verwacht...

Nee, mijn hart ligt bij de Bugaboo... ook al lijkt ie op een huifkarretje... grin grin....

Ik heb de quinny buzz, en vind het geen aanrader. Ik vind voor het geld wat je er voor betaald het een krakkemikkerig ding. Ik ben er na een jaar mee teruggegaan omdat ik toen al de derde band er om had moeten laten zetten en het invouwen ging ook niet meer lekker en hij piepte en kraakte. Blijkt er maar een jaar garantie op te zitten. Dat vind ik echt schandalig voor het geld wat je ervoor neertelt.

Volgens mij is de maxicosi Mura heel goed getest bij de consumentengids. En die is ook niet zo duur.

Terug
Bovenaan