Welke kinderwagen kiezen/hebben jullie???

Wij gaan voor de Bugaboo Cameleon!
Hij is wel duur, maar daar ga ik niet op bezuinigen.
Service schijnt goed te zijn, onderdelen zijn degelijk en er is goed over de materialen nagedacht, zodat ze niet snel kapot gaan.
Hij is erg makkelijk in te klappen tot iets heel kleins.
Hij is erg wendbaar, je kunt bellen, lopen en een bocht maken tegelijk.
Je zet hem makkelijk op de rem, kliksystemen zijn minder ingewikkeld dan bij veel andere wagens.
De bak is lekker groot, de wagen erg licht.

En hij ziet er zo mooi uit!
Daarom wilde ik hem hebben in eerste instantie...Nu heb ik betere redenen.
Je kunt de bekleding kiezen.

Nadeel is de boodschappenmand, die is niet goed te bereiken.
Koop ik wel een netje voor ofzo.

Good luck!

Natalie

Hallo,

Hier een 'ervaren' moeder van een dochter van 7 en een zoon van 2 jaar. Onze ervaring is dat we spijt hebben dat we zoveel geld hebben uitgegeven aan een kinderwagen. Tot 9 maanden hebben wij hem gebruikt daarna kon het kind zo leuk voorop de fiets en nam ik steeds de buggy mee. Wij vonden het weggegooid geld voor een te korte periode. Een goede tweede hands en dan een leuke goede (moeder) fiets is naar ons idee een betere inverstering. Succes, Knof

Hoi,

Wij hebben gekozen voor de Stokke, superwagen, gemakkelijk in te klappen, rijd lekker, met 1 hand te besturen en ons dochter zit lekker hoog en kan alles overzien. Ik heb hem vanaf haar geboorte elke dag gebruikt!
(Lucianna wordt volgende week 1 jaar)

Groetjes van Gea

Hai,

Wij hebben bij de eerste de Quinny Speedi gekocht. Rijd erg fijn maar beviel toch niet. Erg lastig te verstellen, mega groot als ie staat opgeklapt of in de kofferbak (enne wij rijden allebei een station...). Onze dochter hing in de brede zit. De bak erg klein dus daar was ze snel uit ondanks dat ze 2,5 kilo was bij de geboorte.

Kortom, die hebben we op marktplaats gezet en ik ben een Joolz Bloom wezen kopen. IDEAAL!!! ZEER TEVREDEN!! Bak lekker groot, zitje goed stevig. De wagen is hoog dus Mette zit niet tegen de tafel aan te kijken als we ergens wat drinken of eten. Erg klein opvouwbaar, ideaal kliksysteem dus goed te verstellen. 2 kanten op te zetten zodat je kindje naar je toe en van je af kan kijken. (mette wilde mij in het begin perse zien), Hij kan hetzelfde als een buggaboo qua systeem. Hij is alleen hoger en dat vinden wij erg prettig!

lfs ing

Hai allemaal,

Hartstikke leuk al deze reacties!!! Grappig om te lezen dat jullie toch bijna allemaal een hele andere smaak hebben en keuze gemaakt hebben!

Ik heb gelukkig nog even de tijd om erover na te denken

Lastige keuze hè, Mamajo.

Wij hadden al vroeg besloten dat we een 2e handse wilden, maar dan nog lastig welke. Bij babyzaken met verschillende wagens gereden, maar dat zegt nog zo weinig. Uiteindelijk hebben we de kinderwagen+baby van vrienden geleend en zijn eens een stukje gaan lopen. Want het loopt toch anders met een baby erin dan in de winkel. Wij vonden die wagen zo fijn lopen dat we ervoor hebben gekozen.
Wij hebben dus nu een Mutsy 4-rider single spoke. Onze kleine vent  ligt alleen nog maar in de bak, dus kan alleen daar over oordelen. Deze is best groot zodat hij er lang in past.  Ik hoor van vrienden ook hele positieve verhalen over het buggy-gedeelte, deze kan heel erg plat zodat de kleine er ook nog goed in kan slapen.
Hij rijdt ook lekker, goed wendbaar bijvoorbeeld in winkels. Je hoort wel eens klachten dat de voorwielen een beetje 'klapperen', maar daar hebben wij helemaal geen last van. Duwstang is in hoogte verstelbaar. Het buggygedeelte kan naar je toe en van je af gezet worden. Een maxi cosi past er met een adapter op, maar wij hebben een autostoeltje van Mutsy en die past er dus zo op. Hij is goed in te klappen, niet super klein. Maar de achterwielen klik je er zo vanaf waardoor het pakketje kleiner kan worden. Ik vond ook het belangrijkste dat die lekker rijdt en dat die in de auto past (en wij hebben eecht geen grote auto). Hoe klein het pakketje dan precies is maakt me niet uit.
Het oog wil (natuurlijk) ook wat. Wij vonden deze er erg mooi en strak uit zien en qua hoogte precies goed (niet te hoog en niet te laag zoals  sommige quinny's).

Grappig dat Nienke vond dat de Mura op een rolstoel lijkt. Ik had namelijk precies hetzelfde bezwaar! Blijkbaar werken we allebei in de gezondheidszorg, anders vindt je dat vast niet...

Succes met uitkiezen en misschien hebben jullie ook vrienden waarvan je de wagen + inhoud kan lenen om even proef te rijden???

Groetjes, Irene

hoi Mamajo,

wij hebben voor de maxi cosa mura 3 gekozen. het was een heel gepuzzel en uiteindelijk ging de discussie tussen de quinny speedi (die ik veeeeeel mooier vind) en de mura. wat bij ons de doorslag heeft gegeven is het feit dat de bak van de quinny zo klein en smal is en dan de vraag is hoe lang je kindje erin kan liggen. ook het feit dat het zitje van de quinny niet helemaal rechtop kan, vinden wij een nadeel en dat je kindje scheef gaat hangen lijkt me niet zo gezond.

daarbij is de maxi cosi heel makkelijk in te klappen en kan je je kindje je laten aankijken tijdens het rijden.

andere wagens vielen voor ons af omdat ze niet stevig genoeg leken, ze geen 3-wieler variant hadden, de baby te laag in de wieg gelegd moest worden of omdat het voorwiel niet vast te zetten was.

wat belangrijk is om vooraf te bedenken is wanneer  je de kinderwagen het meest gaat gebruiken. ga je er voornamelijk mee in de stad lopen, winkelen, moet de wagen vaak mee in de auto, wil je er vaak mee naar het bos of het strand? dat kan allemaal bepalend zijn voor de keuze.

wij verwachten heel erg veel met de kinderwagen te lopen en dan veel op onverhard terrein en in het bos. dan heb je wel een wagen nodig die tegen behoorlijk wat stootjes kan, een 3-wieler is dan handig en het voorwiel moet wel vast te zetten zijn.

heel veel succes en plezier bij het maken van je keuze!

groeten Petra

Hi ladies,

Wij hebben gekozen voor de Bugaboo (limited edition met zilver). Vooral omdat we hebben gekeken naar de testen en ervaringen van vrienden en familie. Tis alleen wel een duur grapje maar het was het cadeau van mijn ouders, dus we zijn er erg blij mee.
Kinderwagen staat met alle toeters en bellen al te pronken in de gang!

Ik denk dat je idd om je heen moet vragen en mocht je de kinderwagen te prijzig vinden kun je vaak ook showmodellen kopen of goed slagen op Marktplaats.

Groetjes & succes,
Janneke

Terug
Bovenaan