Welke kinderwagen?

<p>Hoi allemaal, </p><p>Ik ben april 2019 uitgerekend en wil me nu een beetje gaan oriënteren op een kinderwagen. Nu een aantal keer in de grotere babywinkels geweest, en wat een hoop verschillende wagens zijn er te koop! Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen.</p><p>-Mijn moeder zal veel oppassen, zij is 1.63 en ik ben 1.80 lang. Het is dus belangrijk dat de wagen goed te verstellen is in hoogte. </p><p>-Het lijkt me fijn als de wagen gelijk zo'n 3 in 1 is. </p><p>-Makkelijk in te klappen (ik heb een opel corsa).</p><p>Verder weet ik ook niet zo goed waar ik op moet letten. Binnenkort gaan we sowieso naar de winkel, maar ik wilde me toch alvast wat erin verdiepen. Wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie tips of aanraders?</p><p>Bedankt!</p>

Een aantal kennissen van mij vinden de Easywalker Harvey erg fijn. Compact en licht, dus past ook in kleinere auto’s. Ik heb zelf de Bugaboo Cameleon 3. Bevalt goed, maar is vrij groot en zwaar (en ik vind de mand onderaan achteraf echt te klein). Ik heb ook de Joolz Day uitgeprobeerd, maar die vond ik echt ontzettend zwaar.

Ik heb de bugaboo fox, erg fijne wagen, compact, licht, makkelijk te sturen en te verstellen. En, groot voordeel, je hoeft niet met je tenen onder de rem om die eraf te halen maar kunt de rem gewoon nog een keer indrukken zodat deze eraf gaat. 

Ik heb een Mutsy Nio, kan klein ingeklapt worden en is heel licht.  Adapters voor de Maxi Cosi kunnen erop blijven zitten als die ingeklapt wordt. Bak en wandelwageninzet makkelijk erop en af te halen. Wandelwageninzet kan er trouwens ook opblijven met inklappen. 
Past op z’n zijkant makkelijk in de achterbak van een kleinere auto (Clio) en met twee handelingen heb je er ook zo twee wielen af waardoor die liggend erin kan. 
Houdt er wel rekening mee dat je ook vaak (ik wel in ieder geval) naast de maxi Cosi ook de ligbak mee hebt, maar die past meestal wel naast de mc op de achterbank. Vond ik met de mc op een isofix-systeem best krapjes.

Nog een voordeel? De Mutsy Nio is er in hele mooie kleuren!! 

Mima Xari
Een moderne schitterende lichte kinderwagen, makkelijk wenkbaar en goed in te klappen. Zie link
https://www.babypark.nl/mima-xari-black.html?color=31

Mima Xari
Een moderne schitterende lichte kinderwagen, makkelijk wenkbaar en goed in te klappen. Zie link
https://www.babypark.nl/mima-xari-black.html?color=31

Ik zat ook met dat soort vragen en heb mij vervolgens ingelezen op de site van de consumentenbond. Erg fijne site omdat hun onafhankelijk zijn en veel testen doen. Zo heb ik ook mijn matras via hun gekozen. Als het goed is kan je de eerste 2 maanden gratis lid zijn, daarna kost het geld. 
Wij hadden uiteindelijk 2 uitgekozen om te testen, de easy walker en de Mutsy evo. Toen zijn we met mijn schoonmoeder naar zo'n  mega babywinkel gegaan waar ze een test parcour hebben, erg grappig om te doen! Omdat wij alle 3 een andere lengte hebben vond ik hey handig om ook alle 3 de wagen te proberen. Uiteindelijk unaniem gekozen voor de Mutsy evo. 
Moet ook bekennen dat sinds ik die 2 op het oog had ik random mensen op straat ging vragen wat zij van de wagen vonden als in de wagen voorbij zag komen :p  de meeste mensen vinden het geen probleem om je daarin advies te geven. 

Succes en veel plezier met shoppen ! 

Ik ben erg blij met de Uppababy vista. Een merk wat in Nederland niet heel bekend is, maar nr 1 in Amerika dacht ik. Super fijne en mooie wagen. Kan als kinderwagen, wandelwagen én duo wagen. Lekker grote bak onderop voor boodschappen, luiertas etc. En heel erg wendbaar, dat vond ik belangrijk. Fijn voor in winkels. Het onderstel klap je met 1 beweging in en uit en de bak til je er ook met 1 hand vanaf en klik je er zo weer op. Ook dat was iets wat ik belangrijk vond omdat ik hem best vaak meeneem in de auto. Even snel maxi cosi erop klikken is trouwens ook erg fijn, maar volgens mij kunnen alle wagens dat wel met een adapter.
Heel erg blij mee en vind het ook wel leuk dat je er nog niet zo heel veel van ziet. Te koop bij Babypark.

Terug
Bovenaan