Welke kinderwagen?

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Ben me aan het orienteren op kinderwagens, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat bij ons belangrijk is, is dat ie goed verstelbaar moet zijn, omdat mijn vriend 2 meter is en ik zelf ben ook niet de kleinste nl. 1.79 m. Ik hoorde van iemand dat je dan een Quinny moet hebben. Heeft iemand hier ervaring mee en waar moet je allemaal op letten als je zo'n ding koopt? Hoop dat er ook al mama's met ervaring tussen zitten die gaan reageren, dank alvast!

Wij hebben voor onze dochter de quinny speedy sx gekocht... deze heeft een in hoogte verstelbare duwstang, en is best hoog te zetten... fijne wagen overigens... lekker wendbaar en licht..

Ga gewoon lekker proberen bij een babywinkel hebben wij ook gedaan...

groetjes Bats & Rosalie

Wij hebben de driewieler van Mutsy. Ook bij deze kun je de duwstang traploos verstellen. Bij ons maakt dat niet uit; wij zijn allebei even lang. Maar het is wel handig dat je 'm in elkaar kan schuiven en hij minder ruimte inneemt in de keuken!

We hebben hem voornamelijk gekozen omdat je er heel veel boodschappen onder kwijt kan, aangezien ik altijd lopend naar de winkels ga. Wij zijn er erg tevreden over!

Succes met je keuze!

Gewoon gaan kijken en proberen met z'n twee in de winkel.
Wij hebben een driewieler met een eenvoudig verstelbare duwstang.
Ook handig om op te letten is of de wagen makkelijk in elkaar te klappen is en of die met een beetje gemak in de kofferbak past (ook niet geheel onbelangrijk)

Na een kinderwagen van een onbekend merk zijn we overgestapt op een quinny.
Deze wagen hebben we helemaal afgereden met onze twee kinderen.Ikzelf ben 1.75 en mijn man bijna 2m.Ook vonden wij het belangrijk dat we er boodschappen mee konden vervoeren.Hopelijk heb je wat aan deze info.

Wij hebben de Quinny Freestyle 3 XL Comfort (zie www.quinny.nl) De duwstang is gemakkelijk te verstellen en er kunnen best veel boodschappen onderin.
Een vriendin van mij heeft een wagen van Stokke (zie www.stokke.com) vanwege haar lengte en die van haar man, ze zijn beide erg groot.
Succes!

Wij hebben de Speedy SX van Quinny. Ik ben echt helemaal weg van. Heel makkelijk in te klappen. Wielen gaan er ook makkelijk af en past zo gemakkelijk in de kofferbak.En hij is hartstikke licht! Is ook ideaal voor op het strand. Ik zou als ik jou was ook even aanbiedingen bijhouden zo hadden wij die van ons voor nog geen 400 euro all in. Dus met reiswieg, maxi cosi, kinderwagen inzet, regenscherm, muskietennetje, voetenzak. Er kunnen niet héél veel boodschappen onderin maar ik gatoch altijd met de auto naar de Lidl en laad die helemaal vol. En voor de paar dingen van de appie is die prima.

groetjes,
Wietske

Hoi,
Wij hebben de Quinny buzz gekocht. baby is nog niet geboren dus hij staat nog ongebruikt in de slaapkamer. Hij heeft een verstelbare duwstang, dat gaat heel soepeltjes.
Het boodschappen mandje is helaas wel wat klein.

Koop dan zeker geen Bugaboo, want de wieg is echt heel laag. Dat  is funest voor je rug als je wat langer bent. De Quinny is heel gemiddeld denk ik.
Je hebt ook zo'n nieuwe spacey wagen, ik weet niet van welk merk, ik vind hem eerlijk gezegd heel lelijk met heel veel  kunststof en een ronde kunststof duwstang of meer een ovaal eigenljik, maar die is echt heeeeel erg hoog, dan zit de baby bijna op borsthoogte als je duwt, dat is wel heel practisch.

Oh ja ik geloof de Quinny speedy XS heeft zo'n groot zwenkwiel met daarboven een klein voetensteuntje dat je gebruikt als je de buggy opzet erop hebt gezet. Mijn nicht heeft die en haar kleine zoontje ging op dat voetensteuntje zitten om uit te rusten en de hele wagen met baby is toen omgekieperd!! Bij de Buzz zit dat voetensteuntje er niet en daar steekt het wiel minder uit.
Kan handig zijn, want anderen kunnen hun nek breken over zo'n uitstekend wiel.

groeten Elke

Terug
Bovenaan