Welke kinderwagen?

Ik heb zelf een X-adventure, 3 wielen, waarvan het voorste wiel zowel vast als op zwenkstand gezet kan worden. Omdat mijn dochtertje 3 1/2 is als de baby komt, gebruiken we 'm weer. MAAR IK ZOU 'M NIEMAND AANRADEN!!!
Al heel snel ging de verstelbare duwstang kapot, deze zit nu met een tai-rip (geen idee hoe je dat schrijft...) vast. De wieg op het onderstel vastmaken gaat erg lastig.
Maar, hij rijdt erg soepel, zeker vergeleken met de kinderwagen van mijn zusje, een goedkope driewieler.

Iemand vroeg ook om voor- of nadelen met 3 of 4 wielen, hier mijn ervaringen (met 3 wielen):
- hij rijdt erg soepel, zeker in de stad, en gaat makkelijk stoep op en af.
- als er geen kind in zit, gaat  het voorwiel  stuiteren (te weinig gewicht op het voorwiel?)
- Ik heb het 1 keer meegemaakt dat ik de wagen even losliet om de voordeur op slot te doen en daarbij niet oplette hoe het zwenkwiel stond: deze stond dus scheef op een schuin aflopende stoep, de wagen reed de stoep af en kantelde om met kind en al....

O ja, ook nog een tip voor mensen die geen duur kiddyboard o.i.d. aan willen schaffen: ik heb een kinderskateboard gekocht van € 3, daar een gleuf in gemaakt en met een band aan de as van de wagen vastgemaakt. Bij ons zit er een knik in de as, dus blijft het board ook meestal in het midden. Het zwiebert iets meer, maar zo traint onze dochter meteen haar evenwicht.

Hoi Nico81 (en overige)

Op zich is de quinny niet zo heel erg duur hoor, je moet alleen even goed rondkijken, momenteel is het volgens mij de juiste tijd, wij hebben hem in de uitverkoop van eind dec gekocht en momenteel is er ook overal uitverkoop.

Je hebt ze momenteel al voor 500 euro compleet met voetenzak/wagenbak etc. Je kan ook een losse wagen kopen en de wagenbak 2de hands, je ziet ze regelmatig op marktplaats e.d.   let dan wel op dat ze op elkaar passen. Om de zoveel jaar veranderen ze het systeem en dan past de bak niet op de nieuwste modellen wagens.

Ik heb de bon er even bijgezocht 12 dec 2003 hebben we 275 euro betaald voor de wagen en 90 euro voor de wagenbak, voor de maxi cosi hebben we ook 90 euro betaald. Hij was nog goedkoper dan ik in gedachte had.

Succes met de aankoop

Gr. Melani

hoi hoi meiden,

Ook wij hebben de bugaboo gekocht.. cq gekregen..
we zijn 180 en 185 lang maar de nieuwe bugaboo is een stukje hoger dan het oude model..
maar als jullie echt een hele hoge wagen willen dan is er de stokke..

ik heb al van verschillende kanten gehoord dat men er echt super blij mee is!
daarnaast kan je er echt super veel mee doen en is ie heel licht..

ik hoop dat jullie net zo blij zijn met de wagen waar je voor hebt gekozen..

liefs Annemieke

Nog even een aanvulling op de prijs vd wagens; ik zat net een beetje te surfen bij allerlei babyzaken via baby-winkels.startpagina.nl zie je een heleboel superstores en bij aktiebaby in breda kost de quinny speedy sx maar 299 euro incl. wagenbak en bij babykoop in utrecht is ie momenteel 315 euro incl wagenbak.

Ik zou zeggen, ga gewoon kijken en vergelijk de prijzen, want zoals je ziet scheelt het enorm momenteel dan wanneer je over 2 maanden de wagen zou aanschaffen

Gelukkig kan ik de mijne opnieuw gebruiken en heb ik die kosten niet meer.

wij hebben de speedy van quinny: prima wagen, alleen als je kind erin kan zitten, kan hij niet zo goed rechtop zitten. maar met en extra sjorbandje is dat opgelost.

verder is hij relatief licht en dat was met mijn bekkenklachten een voordeel. ondanks zijn drie wielen is hij zeer stabiel, ook met een zware verzorgingstas of boodschappentas eraan. redeljk ruim netje.
wij hebben ook over d ebuzz nagedacht, maar die heeft een hard wiel voor en dat "stuiter" voor je kindje meer. zeker als het nog heel klein is, is dat minder prettig ten opzichte van een luchtbandje.

ten slotte hebben we de quinny zapp als buggy erbij gekocht: geweldig ding, maar kan weer moeilijk op je fiets mee.

greet

Nogmaals bedankt voor al jullie reacties. Wij denken er nu over om de kinderwagen evt. tweedehands te kopen. Is dit aan- cq af te raden, graag hoor ik jullie reacties, alvast bedankt.

Als je nog twijfelt tussen de BUZZ en de SPEEDY SX:

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de BUZZ omdat het buggy-gedeelte om te keren is. Zo kun je kiezen of je kindje naar jou kan kijken (vooral in 't begin wel handig) of dat ie naar de "buitenwereld" kijkt. Deze keuze heb je bij de Speedy niet.

Succes met je keuze!

Terug
Bovenaan