Welke kinderwagen?

Er is al eerder een topic hierover geweest met superbruikbare tips waar je op kon letten met de aanschaf. Ik heb er een lijstje van gemaakt:
* kijk of hij makkelijk inklapbaar is
* of hij in de kofferbak van de auto past
* lekker rijdt
* niet te zwaar is
* stabiele ligging heeft
* wendbaar is en hoe groot de draaicirkel is
* of het stuur verstelbaar is en zo niet, goed te doen is voor jezelf maar ook je man
* of er voldoende bergruimte voor boodschappen is
En dit alles kun je alleen maar ontdekken door het gewoon in de winkel uit te proberen. Eventueel met iets zwaars er in gelegd, zodat het echter voelt.
Succes allemaal.
Groetjes V.
Bijna 16 weken!!!

Wij hebben ook demutsy bestelt omdat ik 1.68 ben en mijn man ook 2 meter. Wij vonden dat de mutsy de bak redelijk hoog heeft zodat mijn man niet 'direct een hernia' krijgt van het bukken. en natuurlijk doordat de stuurstang zo gemakkelijk te verstellen is.
Groetjes Naatje

Ik dacht eerst dat ik een driewieler-kinderwagen met een zwenkwiel wilde hebben, maar nu hoorde ik weer dat dit helemaal niet handig rijdt op de stoep, omdat hij dan alle kanten op gaat. Wie heeft hier ervaring mee?

quote: Nico81 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-07-2006 09:04:12'));

Ik dacht eerst dat ik een driewieler-kinderwagen met een zwenkwiel wilde hebben, maar nu hoorde ik weer dat dit helemaal niet handig rijdt op de stoep, omdat hij dan alle kanten op gaat. Wie heeft hier ervaring mee?

Het zwenkwiel kun je vastzetten (is heel makkelijk om te doen). Ik zette het zwenkwiel met wandelen buiten altijd vast en in de winkels liet ik hem zwenken, zodat de kinderwagen goed wendbaar in was.

Na vele wagens in de winkel te hebben uitgeprobeerd hebben wij uiteindelijk gekozen voor de Mutsy 4-rider single spoke. Eentje met drie wielen is wel ietsje wendbaarder, maar deze 4-rider heeft ook (twee) zwenkwielen voor en vonden we ook heel wendbaar, maar wel iets stabieler omdat dus aan de voorkant twee wielen wat verder uit elkaar staan. En deze (maar volgens mij ook de andere modellen van Mutsy) heeft als voordeel dat je het kinderwagen-deel zowel van je af als naar je toe kunt plaatsen. En dat kunnen veel andere merken niet. Leek ons wel handig.
Maar nog geen praktijkervaring, want ik ben nu zwanger van onze eerste.
O ja, de Mutsy 4-rider heeft een heel makkelijk in hoogte verstelbare duwstang. Voor ons niet zo heel belangrijk want we schelen niet zo veel in lengte, maar misschien toch handig om te weten. Goede vrienden van ons hebben om die reden vorig jaar voor een Mutsy gekozen omdat zij wel veel in lengte schelen.

Karin (25w+3d)

Wij hebben na twee 'oefensessies' in twee verschillende winkels alle mogelijke wagens geprobeerd. Het in en uitklappen, het opzetten van de bak, het tillen, het rijden buiten, etc. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een Mutsy Urban Rider met 4 wielen, net als mijn voorganger als ik het me goed herinner.. Er zit een zwenksysteem in de wielen, waardoor je heel soepeltjes door de bochten komt. Het is alleen even wennen aan de iets grotere draaicirkel.
Nu lift ons kindje nog steeds met mij mee en staat de wagen nog ongebruikt in de kamer, maar ik ben er tot nu toe heel erg over te spreken. Wij hebben hem trouwens tweedehands via marktplaats gekocht.

En oja, iemand anders zei het ook al; bij de Bugaboo is de bak ongeveer op kniehoogte.. waardoor je heel diep moet bukken om je kindje uit de bak te halen. Zo'n baby gaat nog wel, maar als je een paar maandjes en kilootjes verder bent, kan dit volgens ons, heel vervelend worden!

Succes met kiezen!

hoi,
nog even een aanvulling. iemans schrijft hieboven over het lastig de stoep op rijden met een driewieler. Dat is alleen als je het verkeerd doet, zoals wij dus ook deden voor de meneer in de winkel de juiste demonstratie gaf.
Je rijdt tot tegen de stoep, wipt het voorwiel op de stoep zoals je dat ook met een 4 wieler doet, dan rijd je door totdat de achterwielen tegen de stoep aan staan en dan pas til je het achterstel op de stoep.
Als je namelijk gelijk na het voorwiel de rest er op gaat tillen, rijd je een stukje op dat losse zwenkwiel en dat is wel een beetje eng en wiebelig.
groeten Elke

Tip voor alle mensen die langer of korter zijn: vergelijk eerst een met je partner of je handen wel zo heel veel hoger of lager zitten. Een vriend van ons is 2 meter, zijn vriendin 1.65 cm, maar hij heeft lange armen en heeft dus nooit problemen met het feit dat handvatten te laag zijn. Mijn man schelen niet zoveel qua lengte, maar wij moeten wel altijd de duwstang aanpassen.

Nog een tip: weet je nu al dat er misschien redelijk snel een tweede kindje kan komen? Zoek dan een wagen uit waar goed een kiddyboard op past. Op onze Quinny freestyle past helaas geen standaard kiddyboard (meerijplankje).

Groetjes,
Tamara

Terug
Bovenaan