Welke kinderwagen?

Bedankt voor jullie reacties!
Wij twijfelen nu over een Quinny Buzz en een Quinny Speedy SX. Ik neig meer naar de Buzz en mijn vriend naar de SX. Hebben meer informatie gelezen en zijn net in de winkel geweest om te testen met verschillende wagens. Ik hoor graag jullie postieve of negatieve ervaringen over bovenstaande modellen!
Groetjes Kira

Ik zou gaan voor de SX als je er ook van houdt om lekker op het strand te wandelen of in het bos. Voor de Buzz als je in de stad woont en niet echt veel 'buiten' komt

En dat die 3 wielers met zwenkwiel niet stabiel zijn of lastig rijden op de stoep is echt grote onzin. Als ze niet stabiel zouden zijn dan zouden er allang heel eel klachten over gekomen en die dingen uit de handel zijn genomen. Je legt er per slot van rekening je kind in. En ik heb nog geen poblemen ondervonden met het lopen op de stoep met e SX. Je tilt gewoon het voorwiel op en daarna rijd je verder. Achterwielen hoeven niet eens worden opgetild.

k heb wel van een aantal virendinnen gehoord die een vierwieler hebben die geen zwenkbare voorwielen heeft dat de duwstang los kwam te zitten en bij een is ie zelfs afgebroken. Omdat je bij elke draaibeweging teveelkracht uitoefent.

Ik zou ook even letten op het gedeelte waar je kindje straks de voetjes zet. Eigenlijk is die alleen bij de Koelstra groot genoeg. (Maar ik vond die wagen echt onbetaalbaar!) Maar het schijnt kwalitatief wel de beste te zijn.

Verder moet je echt gewoon een beetje gaan rondrijden in zo'n zaak en inderdaad ook gaan inklappen en voelen hoe zwaar hij weegt!

groetjes,
Wietske

Heerlijk, mensen die zich er al flink in verdiept hebben. Wie heeft er een lijstje voorhanden met de voor- en de nadelen van de kinderwagens met vier wielen en de voor- en de nadelen van de kinderwagens met 3 wielen?

een mutsy zou dan goed zijn die zijn niet zo laag en de duwstang is makkelijk te verstellen
(ps sorry maar ik heb er nog 1 in de aanbieding omdat ik een hele nieuwe heb gehad van me ouders)

suc6 met zoeken naar een juiste voor jullie

Hoi Nico81,

Ik heb zelf een 3 wieler van quinny, een freestyle of xl, ik weet het type eigelijk niet precies. Maar ik vindt hem erg practisch, ik heb hem bij de eerste aangeschaft, en die gebruiken we nu al bijna 2.5 jaar. Het laatste half jaar niet zo intensief meer, want de stoere man wil natuurlijk graag lopen. Maar ik vindt het een fijne wagen, en alle kanten op zwenken op de stoep, dat is mij nog nooit overkomen.

De wagen ziet zowel stoep, winkels, bos, strand zonder problemen. Heerlijke ruime wagen, waar ze ook nog heerlijk in liggen als ze wat ouders zijn. In het begin erg handig met de wagenbak en maxi cosi die je er zo in klikt. En de duwstang is er simpel in hoogte te verstellen, zelfs mijn vriendin van 1.92 vindt het een heerlijke wagen. Zwenkwiel maakt het soepel en makkelijk rijdbaar, hij is licht om te dieuwen, vindt hem alleen wel red. zwaar om steeds uit de auto te tillen, doordat de wielen met 1 druk op de knop los gaan, past ie wel in bijna elke auto.

Alleen het boodschappenmandje is niet erg ruim, maar verder is het echt een aanrader

Ga gewoon wat rondrijden in de wagens bij een babyzaak, en neem als het even kan een 'leen' kindje mee wat al wat ouder en zwaarder is, want een lege wagen rijdt altijd lekker licht, maar vervoer er eens een kind van 10 kg, dan moet ie ook nog lekker rijden.

Lang verhaal, maar ben gewoon erg tevreden over mijn quinny

Die quinny, is dat een beetje een 'standaard' kinderwagen, of is dat zo'n enorm dure? Ik vind de prijzen van de kinderwagens namelijk zo enorm hoog! Welke is een beetje betaalbaar MAAR WEL GOED???

Wij hebben een Bugaboo Cameleon, 1 van de duurste maar we zijn er super blij mee. Wij zijn allebei 1.73 dus de bak is voor ons zeker niet te laag, kan me voorstellen dat als je lang bent dit niet o handig is.
Groetjes Rene, 29 weken

Hoi Tamara,

Ik wilde graag ff reageren op jouw tip. Dat is inderdaad een goede tip, want daar liepen wij ook ineens tegenaan. Onze dochter is twee jaar en vier maanden geleden ben ik bevallen van een zoon. En wij hebben ook een quinny freestyle. We hebben veel kiddyboards gepast, maar dat lukte niet. Maar toch hebben we er na lang zoeken één gevonden: het buggyboard past. Je kan de bandjes op maat maken en je kan de stangen draaien en dan past ie. Dus met veel plezier wandelen wij met zoon en dochter overal heen.
Succes.

Groetjes,
Michelle
mv Fleur (2 jaar) en Fabrice (4 maanden)

Terug
Bovenaan