Welke mamafiets kopen?

Hallo dames,

Het fietsen met Mette voorop gaat niet meer. Mijn (zeer sportieve) fiets is instabiel als Mette in het zitje zit en ik kom er amper om omdat de ruimte tussen het zitje en het zadel veeel te krap is. Tijd voor een mamafiets dus. Alleen welke.... Ik wil in ieder geval geen Sparta Amazone want ik vind de wielmaat veel te klein daarvan. Ik wil een mamafiets met een normale bandenmaat. Welke mamafiets hebben jullie en wat zijn de voor en nadelen van deze fietsen? Alle advies is welkom!

gr.Ing

Hoi!

Nee, ik heb hem tot mijn spijt niet.
Een vriendin van mij heeft hem, en ik heb hem wel eens gebruikt.
Ik zelf heb (in een opwelling) de batavus gekocht. Dit omdat ik toen hoogzwanger was van mijn 2e en ik vooral keek naar de fiets met de meeste ruimte tussen het zadel en het stuur. Ik paste dus nergens meer tussen met mijn zoon voor op, alleen wel bij de batavus. Maar nu ik uitgezwangerd ben, heb ik dus reuze spijt. De gazelle is veeeel mooier en nu ook ruim genoeg. En ziet er bovendien uit als een "normale" fiets. Ik vind hem ook lekker rijden. Mmm misschien moet ik mijn fiets inruilen...
Ik weet wel dat batavus nu ook fietsen verkoopt met een normaal wielmaat!
Maar ik vind de gazelle leuker om te zien. En het oog wil ook wat toch?!

Succes!

Hoi hoi
in een ver verleden is hier ook al eens uitgebreid over gepraat, maar volgens mij hadden we toen nog maar weinig ervaring met de mamafietsen.

Ik heb zelf de Gazelle Bloom. Ik ben er heel blij mee. Hij is wel vrij groot, maar fietst heerlijk en ziet er ook nog wel sportief uit. Vera zit nog gezellig voorop en straks met een 2e gaat het vast ook helemaal goed komen.

De fiets is extra lang (wat niet altijd makkelijk is met uit de schuur halen), lekker stabiel, heeft een breder stuur, maar niet te breed. Ik heb er wel een andere standaard opgezet, want die dubbele standaarden vind ik maar niets.

Ik ben er heel blij mee, mijn zus + schoonzus hebben de batavus Mambo de luxe en zijn dar ook erg tevreden over. Ik zou zeggen gewoon eens rond kijken en een proefritje maken.

succes ermee

groetjes daan

Ik twijfel dus tussen de Mambo deluxe en de Bloom. Kom er niet zo goed achter wat de belangrijkste verschillen zijn. Hebben jullie de fiets bij de plaatselijke fietsenwinkel gekocht of met korting via zo'n internetgroothandel?

gr.Ing

Ik heb sinds een maandje de gazelle bloom en ben er superblij mee! Ik ben zo wie zo fan van gazelle. Mijn vorige fiets was ook van hen en die was ook erg fijn. Ik vindt de kleur erg mooi (heb die aqua blauwe). Hij is inderdaad erg lang en soms lastig de schuur uit te krijgen maar hij fiets heerlijk! Maud zit inmiddels achterop en voorop heb ik genoeg ruimte voor een evt. 2e. Hij heeft een extra stevige bagagedrager en ik heb er speciale fietstassen bij genomen omdat ik altijd mijn boodschappen op de fiets doe. Hij fietst licht en ziet er sportief uit. Het enige nadeel was dat de originele standaard die erop zat niet goed was. Deze was niet breed genoeg waardoor hij nogal instabiel was zodra er boodschappen in de tas zaten of Maud in haar stoeltje zat. Maar ik heb van de fietsenmaker een nieuwe standaard gekregen (wel een dubbele en deze viel onder de garantie omdat ze al eerder klachten hierover gekregen hadden) en nu staat hij heel stabiel. Ik heb hem gewoon bij de fietsenmaker in het dorp gekocht. Deze had een jubileumactie waardoor ik er gratis een voorzitje+ scherm en achterzitje van bobike bij kreeg. Achterzitje had ik zo wie zo nodig en voorzitje bewaar ik voor een 2e. Het voorzitje wat ik al had heb ik doorverkocht aan mijn schoonzusje.

Ik heb ook de Bloom en ben er ook helemaal blij mee. Hier nog geen problemen met de standaard. Ik heb er al 2 jongens op zitten en hij fietst heerlijk.

Ik heb hem hier in de stad gekocht bij een winkel die 20% korting op de nieuwprijs biedt.
Groetjes junimama.

Terug
Bovenaan