Welke mamafiets kopen?

Hoi Ing,

Even een reactie van een andere Saskia haha
Ik heb een gewone Batavus en ik kan ook gewoon op en af en kom niet met mijn knieën tegen het stuur. Maaarrrrrr nu moet ik wel zeggen dat het zadel een stukkie naar achter is gezet.... Heb je daar al naar gekeken of dat kan?
Das wel een tikkeltje goedkoper haha!

Groetjes Sas

Hoi Ing

Eerst wilde ik niet reageren,want je wilde juist positieve ervaringen.
Toen ik beide jongens klein had kwamen die mamafietsen net in.Ik heb er toen 1 aangeschaft,maar ontzettend spijt van gehad.Het was net of je op een bakfiets fietste.Toen er nog maar 1 jongen bij mij zat heb ik hem dan ook weer ingeruild.
Nu is Joyce er (de jongens fietsen zelf),maar geen haar die erover denkt om een mamafiets aan te schaffen.Ik heb een Batavus Comfort.Van deze fiets heb ik het zadel naar achteren laten zetten,zo kan ik normaal fietsen zonder mijn benen wijd te moeten doen en normaal op en af stappen.
De nadelen van mijn Sparta mamafiets:
-zwaar (niet de schuur in te krijgen)
-Zwaar ook met het fietsen
-Groot stuur,ideaal met zitje,maar daarna.....
-afstand van stuur naar zadel te groot zodra het zitje eraf is
-door de brede banden lig je vast op de weg,ideaal voor stabiliteit,maar niet om recreatief te fietsen

Misschien kun je wat met mijn verhaal.

Groetjes Jessica

Hoi Ing,

ik had 7 jaar geleden toen met jelle ook de mama fiets gekocht, nou kom ik toch n iet meer op het merk maar die met die kleine wielen en dat enorme stuur. Toen Jelle voor zat ging het nog wel maar zodra hij naar achter ging was het niet meer te doen.dat ding trapte zo zwaar. Ze zullen best wel lichter geworden zijn maar ik was er echt klaar mee.

Ik heb nu een batavus met een lage instap, niet een "echte" mama fiets maar wel 1 waar je normaal met voor en achter zitje mee kan fietsen. En   als de zitjes eraf zijn ziet de fiets er nog normaal uit zonder enorm stuur. Ik zal zo in de garage wel even kijken welk type het is (is nu ook 4 jaar oud hoor) maar ik ben er erg bli mee.

Heeft ook zo'n dubbele standaard en zo'n stuurslot zodat het stuur niet gaat slingeren als je de kleine voorin zet.

groetjes chimene

Goedemorgen dames,

Bedankt weer voor alle tips! Ook als ik mijn zadel naar achteren laat zetten heb ik een probleem met mijn huidige fiets. Het is een zeer lichtgewicht sportieve fiets met zeer dunne bandjes. Toen ik er vorig jaar met Mette op fietste stonden mijn spaken al op springen. Het ding is gewoonweg te sportief voor kinderzitjes met gewicht. Als ik een normale stadsfiets had gehad dan had ik zeker het zadel naar achteren laten zetten want ik zit er echt niet op te wachten om geld uit te geven aan een nieuwe fiets. Maargoed als er dan toch een nieuwe moet komen dan lijkt een mamafiets me handig.

Ik weet dat de sparta bij een hoop mensen niet bevalt. Ik hoor alleen maar negatieve verhalen en ze staan ook massaal te koop op marktplaats wat ik ook weer geen goed teken vind. Als ik voor een mamafiets besluit te gaan dan wordt het waarschijnlijk de gazelle omdatie die nog redelijk licht schijnen te fietsen. Mijn eigen fiets bewaar ik en de mamafiets verkopen we weer zodra hij niet meer nodig is.

x ing

Nog even over de moederfiets! Ik ben net naar de winkel gegaan om mijn nieuwe moederfiets op te halen: Batavus Mambo deluxe. Maar ik heb hem laten staan!!!! Nu blijkt namelijk dat de bijbestelde fietstassen er helemaal niet op passen. Ik baal enorm! Ik hem altijd mijn werktas bij me, schooltas van dochtertje en klein koffertje van mijn zoontje (die moet veel meenemen naar de speciale opvang) Dus ik moet gewoon fietstassen hebben! Nu gaan ze een verlengstuk op de bagagedrager monteren zodat het ws wel kan.

Kijk ik net op de Gazelle site naar de Bloom, blijkt dat daar gewoon zonder probleem fietstassen op kunnen! Toen ik de Batavus fiets uitkoos werd met verteld dat het op alle fietsen waar een achterztije op komt moeilijk gaat. Ik baal dus nu al van mn nieuwe fiets en zou in dit geval misschien beter de Bloom hebben gekozen.

Heb al gezocht naar mail adres en telefoonnummer van Batavus, maar kan het niet vinden (staat niet op de site). Want ik laat het hier niet bij zitten.

De fiets helemaal niet ophalen is natuurlijk ook onbeschoft, iemand nog tips?

Groetjes,
Eveline

Hai,

Als je door dit akkefietje liever de gazelle bloom hebt zou ik de mambo wel laten staan hoor. Ik zou ook niet tevreden zijn met een verlengstukje aan mijn fiets. De verkoper heeft je fout voorgelicht en ik denk echt niet dat hij het heel erg vind als je ipv de mambo de gazelle neemt want die mambo raakt hij wel weer kwijt en dan heeft ie op de gazelle gewoon zijn omzet. Ik zou dan wel direct bellen voordat hij de fiets heeft verbouwd...

gr.ing

Hoihoi,

Ik heb zelf de Mambo de Luxe en gewoon met fietstassen hoor. Is het niet makkelijker om wel de fiets te nemen maar andere tassen? Bij mij zijn ze er zonder problemen opgezet. Als je wilt kan ik wel even kijken van welk merk mijn tassen zijn. Ik weet dat meerdere dames hier dezelfde fietstassen hebben als ik.

groetjes Linda

Terug
Bovenaan