Welke mamafiets kopen?

Klinkt goed die Gazelle Bloom! Mijn normale fiets is ook een gazelle en die heb ik gekocht vanwege het lichte fietsen. Ik ben wel bang dat die lengte van de bloom me tegenvalt en ik het idee krijg dat ik op een bakbeest van een fiets zit. Het zal niet mijn hoofdvervoersmiddel zijn en ik zal er niet met 2 kids en 3 fietstassen boodschappen op doen.  Ik wil gewoon kunnen fietsen met mijn dochter zonder om te vallen. Kortom de bloom spreekt me aan vanwege het lichte fietsen en de ervaringen die ik heb met Gazelle maar de mambo deluxe spreekt me aan omdat die voor mijn gevoel net ff minder lomp is.

Nog even een vraagje. Ik heb behoorlijk lange benen en zit op mijn eigen fiets met mijn knieen tegen het voorzitje. Is dit bij een mamafiets niet meer het geval?

gr.Ing

En oja junimama! Mag ik weten welke winkel dat is want dat scheelt nogal wat dus daar wil ik wel voor reizen. Als je het hier niet wil vermelden kun je me misschien een mailtje sturen via het mailformulier op www.wensweb.web-log.nl

Groetjes,
Ing

Ik had een Sparta Amazone, maar die was te zwaar vooor mij. Ik kon hem amper de schuur in tillen (hoge drempel)

Ik heb een Batavus Mambo gekocht. Moet hem alleen nog ophalen. Ik twijfelde tussen de Gazelle en de Batavus. Het voordeel van de Batavus vond ik dat de Batavus er zonder stoeltjes normaler uitziet. Bij de Gazelle hou je dan dat grote stuur als het voorzitje er eenmaal af is. En ik heb proefgereden op de Batavus en dat  beviel goed.
De bandenmaat van de Batavus is normaal, zijn alleen iets breder.
Ik heb van beide folders in huis, zo kon ik de specificaties vergelijken.

Succes met kiezen. Ik heb trouwens een witte Batavus gekozen met hippe zwart/witte bekleding in de stoeltjes en bijpassende fietstas.

Groetjes,
Eveline

Hoi Inge,

Ik heb de Batavus Mambo de Luxe. Een geweldig fijne fiets. Lekker stevig en de buggy neem je heel makkelijk mee. Heb een hele hippe aqua blauwe kleur met roze tassen en een roze zitje. Ik heb deze fiets uitgekozen omdat hij er ook zonder stoeltjes leuk uitziet want het is wel fijn als hij een aantal jaren meegaat. En hij heeft een gewone wielmaat, dat vond ik persoonlijk ook heel erg belangrijk. Succes met kiezen

groetjes Linda

Als je op de bloom zit en het voorzitje zit er op dan kom je er niet tegen aan met je knieen.
Ik heb hem mede gekocht, omdat we graag later nog een 3e kindje willen en dan wil ik ook nog met dikke buik erop kunnen fietsen.

Adres stuur ik wel even via je weblog.

Hoi hoi,

Ik heb de Cortina Mamafiets en ben er echt heel tevreden over. Breed stuur, stuurslot, brede instap, dubbele standaard.. Rijd heerlijk, eigenlijk kan ik er geen nadeel over vinden, behalve dat ik me soms wel een vrachtwagen voel (vooral als de buggy er ook nog op zit). Het is wel uiteraard iets zwaarder als een gewone fiets en wat lastige een bocht maken om de fiets in de schuur te zetten.

Wat ik echt als prettig ervaar is dat je het stuur op 'slot' kan zetten zodat het stuur niet omvalt als Jennifer erin zit.. echt een goeie uitvinding!!!!!

Succes met zoeken...

gr. Ilone

Ik weet niet of je echt perse op zoek bent naar een mama fiets, maar ik heb vorig jaar de Batavus weekeind gekocht. Hierop heb ik wel een mamastandaard laten zetten. Ik ben ook nogal lang, en wilde dus een fiets waar ik goed op kan zitten. Je hebt ze ook met extra lage instap. het voordeel van deze fiets is dat als je er geen zitjes meer op hebt, het er ook nog leuk uitziet. En ruimte genoeg hoor!

Terug
Bovenaan