Welke nationaliteiten?

Hoi studiemam,

Studeer je in Amsterdam omdat je daar ook woont? Ikke wel namelijk misschien leuk om een keer af te spreken als de beebs er zijn (mag je me interviewen hahahah)? Wanneer ben jij eigenlijk uitgerekend? Ik al bijna (gelukkig). De 16e van augustus.

(Met andere Amsterdammers e.o lijkt me ook leuk hoor)

-xxx-Ednadia
(34.2wk)

quote: ednadia reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-07-2007 03:38:20'));

Hoi studiemam,

Studeer je in Amsterdam omdat je daar ook woont? Ikke wel namelijk misschien leuk om een keer af te spreken als de beebs er zijn (mag je me interviewen hahahah)? Wanneer ben jij eigenlijk uitgerekend? Ik al bijna (gelukkig). De 16e van augustus.

(Met andere Amsterdammers e.o lijkt me ook leuk hoor)

-xxx-Ednadia
(34.2wk)

Nee, ik woon niet in A'dam, maar in het geweldige, pitoreske..... ALMERE
Maar ik ben wel regelmatig in A'dam (en heb ov, dus goedkoop reizen), dus lijkt me leuk om eens iets af te spreken!

Helaas moet ik nog wat langer dan jij (11 november), maar ben erg benieuwd naar jouw kleine.... Dus als je het leuk vind: nodig me dan maar uit als je kleine er is!
En anders moet je nog een paar maandjes langer wachten

Laat me maar wat weten, liefs Nika
(21.6wk)

Hee,

Wij zin allebei Nederlanders maar wonen in Belgie. Ik heb gekozen voor een "Belgische bevalling" in het zkh dus, alhoewel er ook steeds meer vrouwen thuis bevallen in Belgie. Vlgns mij krijgt ons kindje de Belgische nationaliteit en kan ze volgens mij op haar 18e kiezen welke nationaliteit ze krijgt. Maar dat daar heb ik me eigenlijk nog niet echt in "verdiept".

Verder doen wij in ieder geval geen beschuit met muisjes  3 redenen:
- ik vind waar het officieel vandaan komt niet zo grappig (heeft met heeeel vroeger te maken en het offeren van gestampte muizen (echte muizen)  aan een of andere god voor vruchtbaarheid, de vrouwen zouden daarom ook daarna  hun 1e kindje offeren, uit dankbaarheid voor de vruchtbaarheid. Sommige vinden dit misschien ver gezocht maar ik wil zo'n traditie (die nu heel erg veranderd is, gelukkig!) niet voortzetten.
- ik ben tandartsassistente en je wil niet weten hoeveel kiezen er afbreken door muisjes! haha ik wil natuurlijk niet dat mijn visite dit meemaakt.
- ik wil wat orgineler (moet alleen nog bedenken wat, haha).

Verder "doen wij niet aan" peetoom en peettante dat is een Katholieke gewoonte en wij zijn prothestant/evangelisch dus... Ons kindje wordt dus ook niet gedoopt maar "opgedragen". Dit houdt in dat er een zegen over het kindje wordt gegeven in de kerk. Ik ben van mening dat mijn kindje zonder zonde geboren wordt, dus hoeft ze ook niet gedoopt te worden (dopen is nml om zonde "af te wassen"....)

We gaan een babyparty geven (na de "opdraag-dienst"), aangezien we nogal wat mensen kennen, dus vind ik dat beter om dat te "bundelen" ipv iedere dag weet ik hoeveel visite over de vloer.

groetjes Petra

ha Studiemama,

Het blijkt dat ik 2 verhalen door elkaar heen haal (met die muisjes enzo). Ik had mijn moeder gebeld om te vragen hoe het ook al weer zat. Zij vond het leuk om te horen dat jij deze topic opgestart hebt (vanwege je studie).
Als je het leuk vind mag je met haar mailen (leek haar wel leuk). Als dat zo is hoor ik het wel moet we ff emailadressen uitwisselen.

x Petra

quote: PuurGenieten reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-07-2007 10:54:54'));

ha Studiemama,

Het blijkt dat ik 2 verhalen door elkaar heen haal (met die muisjes enzo). Ik had mijn moeder gebeld om te vragen hoe het ook al weer zat. Zij vond het leuk om te horen dat jij deze topic opgestart hebt (vanwege je studie).
Als je het leuk vind mag je met haar mailen (leek haar wel leuk). Als dat zo is hoor ik het wel moet we ff emailadressen uitwisselen.

x Petra

Hoi Petra,

Het lijkt mij leuk om nog wat gebruiken van je moeder te horen, dus ze mag me wel mailen op ankhnika@yahoo.com.
Ik ben namelijk zelf niet gelovig opgevoed, maar vind de verschillende geloven en gebruiken (naast verschil in nationaliteiten) ook erg interessant (en zo te horen kan ik daarvoor wel bij je moeder terecht).
Natuurlijk is mijn aandacht op dit moment vooral gericht op gebruiken rondom de geboorte!

Hoever ben jij eigenlijk???

Liefs Nika (21,6wk)

hallo,

Ik ben nu 28,2 weken, begint steeds dichter bij te komen...

Ik ben wel gelovig opgevoed, ben een paar jaar er "tussen uit" geweest, en heb daarna zelf die keuze gemaakt.
Op haar 39e  (tot 45e) heeft mijn moeder een studie theologie gestudeerd daardoor weet zij al dat soort dingen (en ook door zelf studie). Is altijd leuk en handig zo'n moeder, ik vind veel dingen interessant maar heb niet zo'n echte drang om dat zelf op te zoeken ofzo dus bel ik haar altijd even...

Ik zal jouw emailadres aan haar doorgeven.

groetjes Petra

heyy nou ik ben nederlands en mijn vriend is half arubaans en half surinaams!
en ik weet niet als het een ritueel is ofzo maar me vriend wilt graag dat als het een jongetje wordt dat ie besneden wordt ik weet dit nog niet als ik dat wil!!
maar bij hem in zn familie is dat traditie zegt ie!
Liefs melanie

Terug
Bovenaan