werken of 100% voor je kind?

Ik vind dat iedereen moet doen wat 'ie zelf het fijnst vind.
Ik ben nu thuisblijfmama, heb 3 kids, moet er niet aan denken dat ik 's morgens om 07:00 uur de een naar het dagverblijf moet brengen, de andere naar school, broodtrommeltjes vullen en op tijd op m'n werk moet zijn....
Maar dan ook een extra applause voor de moeders die dat wel doen!!!
Misschien vraag je je dan af waar ik de momentjes voor mezelf dan vandaan haal...nou, de oudste 2 zitten op school en de jongste slaapt 's morgens 2 uur en 's middags 3 uur, speelt heel zelfstandig in de box, even wat wandelen buiten, 's avonds lekker sporten met een vriendin, nee ik kom wel aan mijn eigen momentjes...het ligt natuurlijk ook aan je kids, die van ons zijn heel makkelijk, slapen vanaf de geboortes door, ik moet echt opletten (vind ik) dat ik wel voldoende doe op een dag ha ha!!!
Stort me dan ook liever momenteel op de school van m'n oudste meisjes...klassemoeder zijn, helpen met uitstapjes en dergelijke.Als ik weer ga werken gaat dat niet meer zo makkelijk.
Wil uiteindelijk onderwijzeres worden in het basisonderwijs.Is goed te combineren met kinderen.Mijn moeder is directeur van de basisschool van m'n kids en toen wij nog jong waren en op school zaten kwamen we gewoon naar haar klas toe (toen stond ze nog voor de klas) als de school uit was.Gingen we na een half uurtje naar huis en op die manier kon mijn moeder 30 uur werken zonder dat wij thuis kwamen in een leeg huis.Ze was altijd 6 weken vrij in de zomer en ook natuurlijk tijdens alle andere schoolvakanties.Dus dat zie ik best zitten....
Alleen waar ik me vreselijk kwaad over maak is die trut van een Halsema.
Wil hier niemand mee kwetsen hoor, maar de grootste fout die zij maakt is dat ze simpelweg vrouwen met mannen vergelijkt, en da's niet slim!!!
Ze vind dat vrouwen best veel moeten kunnen werken als ze kids hebben.Ze wil niet begrijpen dat vrouwen (alleen al hormonaal gezien) anders in elkaar zitten dan mannen.Kijk maar naar vroeger, toen gingen de mannen op jacht en vrouwen bleven thuis om voor hun kroost te zorgen.Dat zit (over het algemeen) gewoon IN de vrouw en dat krijg je er niet uit.Als vrouwen bij hun kinderen willen blijven als ze jong zijn...laat ze dat dan doen, werken moet je nog je hele leven, toch?Waarom begrijpt de regering toch niet dat vrouwen dat gewoon niet willen...
Zo, dat moest ik kwijt, hoop niet dat ik mensen voor 't been schop, maar dit is mijn mening!!!
Groetjes Roos.

Hoi,
Ik werkte toen ik nog één   kind had ook 32 uur, vier hele dagen, en ook nog een avond. Ging toen prima en had helemaal niet het gevoel dat ik iets van hem miste. Daarbij vind ik het ook helemaal niet interessant, al die eerste keren..... ach, dan doet ie bij mij misschien niet zijn eerste stapje (wat ie wel deed ;) maar zijn tweede, of zegt ie bij mij niet voor het eerst mama, maar bij iemand anders. Mijn zoon ratelt nu de hele dag door mama hahaha, dus waar heb ik het over.
Nu heb ik twee zonen en nu werk ik nog 20 uur. Tussen één of twee kinderen zit voor mij qua werk wel een verschil, maar is puur mijn eigen gevoel. Vind het organisatorisch nu wel wat meer werk dan toen we alleen nog de oudste hadden. Maar daar staat zeker tegenover dat mijn liefde voor mijn kinderen en het genieten ook echt verdubbeld is.
Het teruggaan naar 20 uur vond ik best moeilijk. Ben erg onafhankelijk en wil graag voor mezelf zorgen... mijn vriend zegt dat zijn geld ons geld is, maar toch voelt dat niet zo. Maar dat heeft met mijn karakter te maken haha.
Niet iedereen is gelukkig hetzelfde, dus ook niet iedere keuze is dezelfde.
Doe waar je je goed bij voelt!
Groetjes, Noor mv Skip en Bo

Ik denk dat we moeten opletten iedereen in zijn waarde te laten. Ik denk zelf dat iedere moeder die hier op het forum schrijft 100% of nog meer voor zijn kind(eren) er wil zijn anders zit je niet op zo een forum als je dit niets zou schelen . En als je naar alle andere topics kijkt waarin bezorgde en oprecht geintereseerde mama's aan het woord zijn laat zien dat het niets uitmaakt of je nu thuis bent of werkt. Het belangrijkste is dat het kind een gelukkige moeder/ouders heeft en of je dat nu bent omdat je thuis bent of omdat je werkt doet er niet toe. We hebben allemaal een bepaalde richting gekozen en  overwogen of dit het  beste voor je gezin  is en dat kan je niet vergelijken met andere mensen. Elke beslissing in je leven heeft altijd voor en nadelen zo is dat met dit ook. Misschien is het verstandig dit topic te sluiten en  lekker verder te kijken naar onze prachtige kinderen. Er zijn nog vele leuke andere dingen waar we over kunnen praten.

gr van Mariska mama van een prachtige en gelukkige jongen :)

Het bovenstaande stukje lijkt op het stukje wat ik gister had geschreven...maar dat is verdwenen, grrr!

Mariska ik ben het helemaal met je eens!!!

Liefs Lientje

sorry ik vind dit allemaal zo'n gezeur! we doen het nooit goed...als je niet werkt, als je wel werkt...bla,bla.
Iedere situatie is anders, is je man veel thuis ja of nee. Hoe voel je jezelf bij werken/thuisblijven? Financiele situatie...etc.

Laten we vooral zorgen dat alle mama's en papa's   met de kinderen een leuke thuis situatie hebben en of je dan veel werkt of weinig, wat maakt het uit! Als jezelf en je kindjes er maar gelukkig mee zijn. Altijd maar dat gekijk naar elkaar hoe een ander het doet. Wees blij met jou situatie en ben je er niet blij mee? Kijk dan hoe je het anders kan regelen zodat je je  er wel gelukkig bij kan voelen.

p.s. wij hadden vroeger 5 dagen een oppas in huis en ik ben er heel gelukkig van geworden. Ook al heb ik nu besloten dat ik meer thuis ben dan werk voor mijn eigen kinderen.  DOE waar jij je prettig bij voelt! Dan is je kind het namelijk ook....

Terug
Bovenaan