werken of 100% voor je kind?

Hoi,

Ik wou er eigenlijk ook mee stoppen, maar wil toch nog even reageren op je Lis, want ik begrijp eigenlijk niet zo goed waar om je voelt dat je veroordeeld wordt. Ik heb niet het idee dat iemand dat doet, eerlijk gezegd. Maar vind het wel vervelend dat je het zo ervaart.
Liefs,
Karlien

Karlien
Ik vind de laatste zin van czaar over dat de aanrechtsubsidie maar verworvenheden zijn naar haar inzicht sorry het lijkt wel allemaal misgunt ik misgun de mensen hun kinderopvangtoeslag toch ook niet dat moet toch ook ergens vandaan komen en ik snap niet wat ik loopt te ontkennen jij dan eigenlijk heb ik zoiets ik moet er geen energie in stoppen bewaar maar voor mijn kindjes maar ik heb dan zoiets ik moet toch even mijn zegje doen

Ik heb eigenlijk een vraagje...
Wat doe je eigenlijk als je kind ziek is en je moet werken? Ziek naar een kdv ofzo?
Waar ik mee zit: mijn kindje huilde erg veel, de oorzaak is nu duidelijk maar is niet relavant om het hier neer te zetten. Maar breng je een kind dan naar een kdv? Hebben ze daar dan niet kei veel huilende kinderen of hoe werkt dat?
En nog een vraagje: hoe gaat dat met slapen? Slapen ze allemaal op een zaal?

Sorry maar ik heb er eigenlijk geen verstand van en ik wel wel eens meer weten omdat ik misschien voor een dagje wil gaan werken.
Ik vraag me dus gewoon af hoe dat gaat....

Hallo Karlien

Ik bedoel te zeggen als je als ouder verplicht bent om te werken heb je geen controle meer over je kinderen als je ze alleen thuis moet laten. De kinderopvang is ook duur dus sommige mensen hebben geenkeus meer tegenwoordig zie je al jonge kinderen behoorlijk over straat lopen zonder normen en waarden en hoe komt dat de   ouders moeten werken het is de maatschappij van tegenwoordig vroeger toen ik thuis kwam was mijn moeder er voor mij en ze was weduwe dus ook geen vet pot met drie opgroeiende kinderen maar ze was er voor mij ze zag met wie ik omging ze kon mij vertellen dat deugd en dat deugd niet. En ja als allebei de ouders werken wie is er dan om ze dat te vertellen. Vroeger was het normaal dat de moeder thuisbleef om voor de kinderen te zorgen maar nou ze willen allebeide ouders gaan verplichten om te werken maar het politiek zeurt ook over de ontspoorde jeugd dus het is heel dubbelzijdig als je begrijpt wat ik bedoel te zeggen en wat ik ook zeg ik heb respect voor de moeders die het kunnen ik kan het niet meer maar dan vind ik wel dat de politiek de mensen een kans geven om die keus te maken ze mogen er nog wel geld op toeleggen voor de moeders . Dus begrijp mij niet verkeerd  

Op bovenstaande wil ik even reageren. Volgens mij bevestig je in dit stukje wat je wil ontkennen. Ik zorg ervoor dat mijn kind goed opvang heeft. Werkende ouder zorgen naar mijn juist vaak voor heel veel toezicht. Ik denk dat het veel belangrijker is dat je 100% geinteresseerd bent en openstaat voor je kind op het moment dat je er bent, dan dat je fulltime thuis bent. En betreft de overheid, tja ik weet niet zij betalen 50% van de kosten van het kdv de andere helft is echt minder dan ik maandelijks verdien. Ik "moet ook niet werken maar kies daarvoor ik vind het stimulerend voor mijn eigen onwikkeling die ik vervolgens weer kan delen met mijn kind. Door de babyboom na de oorlog zijn er straks heeeel veel mensen die gebruik gaan maken van de aow om de huidig staat van onze verzorgingsstaat te garanderen zijn in eenmaal ook de vrouwenhanden nodig. Daarom willen ze ook dat we veel kindjes maken :) ( heb ik trouwens niks op tegen) Ik vind de overheid en media trouwens soms ook azijnpissers maar aan de andere kant in welk land bestaat bv zoiets als aanrechtsubsidie dit zijn allemaal verworvenheden en geen rechten naar mijn inzicht

beste lis,
ik ben er inderdaad absoluut niet op uit je ook maar in welke vorm te beledigen
Iedere moeder doet de dingen op haar manier en dat is je goed recht.

ik wil daarom toch proberen even iets te verduidelijken uit vorige mail

1.Ik denk dat het veel belangrijker is dat je 100% geinteresseerd bent en openstaat voor je kind op het moment dat je er bent, dan dat je fulltime thuis bent.
ik bedoel dit algemene zin ik zeg nergens dat je als thuis blijvende moeder niet die kwaliteit aan je kindjes biedt. Deze op merking was een reactie op de losgeslagen kinderen. Ik denk dus dat als je bovenstaande kinderen biedt ze niet voor "galg en rad
"opgroeien.

2.   Ik vind de overheid en media trouwens soms ook azijnpissers maar aan de andere kant in welk land bestaat bv zoiets als aanrechtsubsidie dit zijn allemaal verworvenheden en geen rechten naar mijn inzicht
Ook hierbij net als alle andere regelingen in nederland is de heffingskorting een gezamelijke verworvenheid en mijn inziens geen recht. Ik reageerde op jou klacht richting de politiek. Inderdaad het geld moeten ergens van daan komen en daarom wil de politiek zoveel mogelijk vrouwen aan het werk hebben. Ik zeg niet dat jij moet werken of dat zolang alles betaalbaar is we dit soort regelingen zouden moet worden afgeschaft.

Ik vindt het jammer dat je mijn vorige mail zo persoonlijk hebt op gevat. Ik vind het erg leuk om alle meningen van iedereen te horen. Het is niet mijn intensie iemand te beledigen. Wat ik wilde zeggen is dat ik misschien heel anders over werken zou denken als ik had mee gemaakt wat jij hebt meegemaakt.

Wat ontken ik dan dat begrijp ik niet ik heb niks over losgeslagen kinderen maar ik heb het over het politiek en ja je heb andere reacties ook gelezen het is al goed en niet iedereen is hetzelfde helaas zoals ik al eerder heb geschreven maar genoeg zo

Hoi,

Het maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit wat iemand ervan vind dat ik thuisblijfmoeder ben! Ik en mijn kinderen voelen ons er goed bij, dat is wat telt!

Wat ik alleen niet snap is dat het elke keer gaat over de heffingskorting( aanrechtsub.)
Hoezo is dat alleen maar verworven?
En de zorgtoeslag, huursubsidie, kinderkorting, alleenstaande ouderkorting, kinderbijslag, hypotheekrente aftrek, kinderopvangtoeslag,, wat is dat dan?? krijgen ze ook niet in elk land, gun iedereen gewoon zijn deel en ik heb 3kinderen dus voor die 6jaar niet werken krijgen ze   3x 40-45 jaar arbeidskrachten terug of niet dan?
Het is zowiezo belastinggeld dat mijn man betaald waar we een deel van terugkrijgen, en geloof me belasting betalen we genoeg!

Gr MJ

Ik denk dat Czaar bedoelt met 'verworvenheid' dat we het geluk hebben dat dit mogelijk is in ons land. En daar zal ze net zo goed alle andere toeslagen mee bedoelen en niet alleen de aanrechttoeslag (waar ik overigens nog nooit van gehoord heb, wat is dat??). In veel landen hebben ze dit soort toeslagen niet, dus betekent dat dan dat wij er dus recht op hebben? Recht is toch iets heel anders?

Ik weet niet meer wie dat schreef, maar dat vond ik echt een hele goeie: wat voor de ene persoon goed werkt, hoeft voor de ander niet zo te werken. Ik vind het ook zwaar om voor mijn kind te zorgen en kan echt een beetje uitrusten op mijn werk, haha. Dus voor mij zou thuisblijven gewoon niet goed uitpakken, wat voor mijn kind ook nadelige gevolgen kan hebben. Andere moeders zijn veel gelukkiger als thuisblijfmoeder, dus dat pakt dan wel goed uit.

Allemaal willen we het beste voor ons kind, en dat doen we op de best mogelijke manier.
Oh en die ontspoorde kinderen van tegenwoordig komen voor bij zowel werkende moeders als thuisblijfmoeders. Dus ik denk dat dat nog niet eens zo'n verschil maakt. Uitzonderingen daargelaten, heb ooit een echte carrierevrouw gesproken die 80 uur per week werkte en alleenstaande moeder was. Dat kind was echt een verschrikking, maar ja, dat was dan ook niet zo vreemd!

Terug
Bovenaan