werken of thuisblijfmama?

Chantal, je brengt je kindje toch niet naar een kdv, waarom zou je er dan een vergoeding voor krijgen? Mensen die hun kind naar de kov brengen betalen daar toch ook voor, dus is het logisch dat alleen die mensen een vergoeding krijgen toch?
Of heb ik je verhaal verkeerd begrepen?

Maar goed, ik begon (net na mijn zwangerschapsverlof) met een nieuwe baan in een kinderdagverblijf voor 2 dagen in de week. Inmiddels is dat uitgebreid naar 3 dagen in de week (dat had ik ook aangegeven, dat ik maximaal 3 dagen wilde werken) op de di, wo, en do.
Toevallig moet ik volgende week en de week erna 4 dagen werken omdat ze personeel te kort hadden en er heeft iemand vakantie (wel veeel, maar goed...).
Normaal zou ik dit niet doen, maar ik heb het geluk dat ik mijn dochtertje altijd mee mag nemen! Als ik haar weg moest brengen had ik het niet gedaan.
Mijn vriend is op dit moment helaas werkeloos, dus ik laat haar zowieso op de woensdag altijd thuis en neem haar op di en do mee (kan ze op de woensdag lekker bijkomen thuis!).
Als ik die 2 weken 4 dagen moet werken laat ik haar 2 dagen thuis en neem haar 2 dagen mee. Ik vind persoonlijk 2 dagen kdv op dit moment meer dan genoeg voor haar!

Ik weet niet wat ik zou doen als ik niet zou hoeven werken(financieel)....
Van de ene kant vind ik het heerlijk om te werken, even wat anders (al vind ik het soms wel "hetzlfde" voelen, want de flessen, fruithapjes enzo gaan gewoon door! Hhaha), even thuis weg, maar aan de andere kant vind ik het ook heerlijk om thuis te zijn!
Ik vind het wel op woensdag heerlijk, dan gaat mijn dochtertje dus niet mee, en dan kan ik me zooo verheugen om naar huis te gaan en haar (en mijn mannetje natuurlijk!! Hahaha) weer te zien! Mmm heerlijk gevoel vind ik dat!

hoi 4 dec,

even een vraagje: waarom laat je je kindje niet thuis als je vriend toch thuis is? Hij kan dan toch ook voor haar zorgen?
Of kun je haar   niet zo lang missen en neem je haar daarom mee??

Ik vroeg me dat af. Mijn vriend vindt het heerlijk om voor onze dochter te zorgen en doet dit ook 2 dagen in de week naast de weekenden.

gr,
Sabine

Hey!
Ik kreeg die baan toen mijn vriend nog werk had, en toen zei de bazin van het kdv dat ik haar gewoon mee kon nemen, dus heb ik daar ook meteen een contectje voor laten maken. Ik moet dit dus gewoon betalen, en krijg ook geld terug van de belastingdienst. Uiteindelijk betaal ik zelf maar 40 euro in de maand. Als ik haar nu zo vaak thuis laat, kom ik aan het eind van het jaar veel bij te betalen aan de belastingdienst. Ik kan haar wel helemaal laten uitschrijven, maar hopelijk heeft mijn vriend binnenkort weer werk (zit er gelukkig wel weer aan te komen!!) en dan zou ik weer alles moeten omgooien.
'Vandaar dat we nu een beetje half-half doen. 2 dagen mee, en 1 dag thuis.
Mijn vriend vind het trouwens ook heerlijk als ze thuis is hoor! Hij Vraagt ook vaak of hij haar niet om 12.00 uur ofzo kan komen ophalen zodat hij lekker met haar naar huis kan. zo lief!

Ik ben met de komst van de derde helemaal gestopt met werken. Voorheen werkte ik altijd nog 14-16 uur in de week verdeeld over 2 dagen en bracht dan de kinderen 1 dag bij m'n schoonzus en 1 dag bij m'n schoonmoeder. Tot nog toe verveel ik me helemaal nog niet en anders ga ik kijken of ik iets van thuiswerk kan gaan doen. Maar nu eerst even nog lekker genieten hoor!

Groetjes,
Jansje

Beste 4 december,

Inderdaad in breng mijn kind niet naar een kdv maar waarom moet iemand die dat wel doet daar geld voor krijgen je breng je kind toch zelf daarna toe en daar wil je nog geld voor ook dan nou dat vind ik niet eerlijk .

Want ik ben dus van mening dat het in veel gevallen niet nodig is om je kind naar een kdv te brengen.

Groetjes chantal

Ik ga nog naar school en wil mijn studie graag afronden.
Hierna zal ik wel moeten werken, want het is anders niet te bolwerken. Erg jammer, want ik was graag thuisgebleven tot mijn meisje naar de basisschool zou gaan (ik studeer voor juf). En wie weet komt er ook nog een wondertje.

Groetjes,
Natasja

Iemand die zijn kind wel naar een kdv brengt moet daar, vind ik, geld voor krijgen omdat het anders niet te betalen is! En je houd er echt niets aan over hoor! Misschien is dat wat jij denkt?
Ik betaal gewoon een bedrag aan het kdv en krijg van de belastingdienst een bedrag terug gestort, maar uiteindelijk betaal ik zelf toch nog 40 euro (wat ik niet veel vind hoor, maar even om je te laten zien dat je er niets aan over houd, maar een klein gedeelte gewoon zelf moet betalen!)
Als als je je kind thuis houd, heb je geen kosten dus hoef je ook niets terug te krijgen...
Maar goed, dat is mijn mening!

En in welke gevallen denk jij dat het niet nodig is om je kind naar een kdv te brengen dan?

Heb het een beetje zitten lezen en ook vind het onzin dat iemand die zijn kind niet naar een kdv brengt, een vergoeding zou moeten krijgen. Snap de beredenering niet zo goed???
De vergoeding is voor kinderopvang, dus....
Sommige mensen denken wel iets te makkelijk dat je het voor je lol doet, je kind weg brengen.
Tuurlijk heb ik gekozen voor een kind. Maar het is financieel niet voor iedereen mogelijk om dan maar te stoppen met werken of om het te combineren met je man.
Betekend dat dan, dat mensen die niet kunnen stoppen met werken, dan maar geen kinderen moeten nemen. Beetje kortzichtig, lijkt me.
De vergoeding voor kov is juist om moeders weer te stimuleren om aan het werk te gaan.
En ja, ik ben het er ook mee eens dat er mensen zijn die misbruik maken van de kov; ik heb vaak, té vaak, mee gemaakt dat mensen hun kind 5 dagen in de week brengen, terwijl ze zelf dan niet eens werken. Het gaat hier meestal om gesubsidiëerde plaatsen, die dus worden betaald door de gemeente. Hier zou een veel strengere controle op moeten komen.
Ik ben blij dat er zoiets bestaat als kov ( anders had ik ook geen baan) en de vergoeding daarvoor.
Sil

Terug
Bovenaan