Ha Doutzen, zelfde probleem hier. Bang aangelegd of niet, na wat ervaringen in m'n omgeving zou ik liever m'n longcapaciteit op peil houden in de laatste weken. Een risico vermijden zie ik niet als angstig, maar verstandig, anders zat ik nu ook aan de biefstuk met een lekker wijntje erbij ? Ik zie patiënten (in psychiatrie) voornamelijk op afstand, maar de kleintjes kunnen dat natuurlijk niet en ben met m'n werkgever in gesprek over tijdelijk de laatste weken geen jonge kinderen t zien. Betekent voor mij dat ik vrij gemakkelijk wel kan blijven werken, maar op kdv kun je idd aangepast werk vragen begreep ik. Ook privé heb ik uiteraard vanaf 28 weken ook aanpassingen in contacten.
RIVM is wat wisselend hierover, maar ik las zelf dit:
naar verwachting zal een COVID-19-infectie bij een zwangere, net als sommige andere virale respiratoire infecties, ernstiger kunnen verlopen. Redenen hiervoor zijn het optreden van koorts en het risico op het ontstaan van complicaties zoals een pneumonie. Dit geldt met name voor het derde trimester (> 28 weken) van de zwangerschap, vanwege de mechanische beperking van de groeiende buik met als gevolg verkleining van de longcapaciteit. Dit geldt dus niet alleen voor SARS-CoV-2-infecties, maar ook voor andere luchtweginfecties.
Bron: https://lci.rivm.nl/zwangerschap-werk-en-covid-19
Misschien dat je hier iets mee kunt? Succes!