Werken zorg en zwanger zijn

Nja geloof me ik ben zeer zeker de discussie aangegaan met mijn leidinggevende, en daarboven. Maar dr werd zo achterlijk over gedaan. Heb uiteindelijk diverse keren een klacht in moeten dienen. Was op dat moment als enige zwanger. Nu ik met verlof ben hoorde ik dat er nu 4 tegelijk zwanger zijn. Hoop dat hun wat steun aan elkaar hebben. En al het gezeik wat ik heb gehad niet bij hun op het pad komt (ik hoop dat het niet voor niks is geweest). Maar ik werk ook bij een grote organisatie die voor geen meter loopt, ik weet dan ook niet of ik terugga na mn verlof. Voor nu wil ik eindelijk gaan genieten gezien hun dat best voor me verstierd hebben ? en zien we later wel. Weer. 

[quote quote=10355569]Nja geloof me ik ben zeer zeker de discussie aangegaan met mijn leidinggevende, en daarboven. Maar dr werd zo achterlijk over gedaan. Heb uiteindelijk diverse keren een klacht in moeten dienen. Was op dat moment als enige zwanger. Nu ik met verlof ben hoorde ik dat er nu 4 tegelijk zwanger zijn. Hoop dat hun wat steun aan elkaar hebben. En al het gezeik wat ik heb gehad niet bij hun op het pad komt (ik hoop dat het niet voor niks is geweest). Maar ik werk ook bij een grote organisatie die voor geen meter loopt, ik weet dan ook niet of ik terugga na mn verlof. Voor nu wil ik eindelijk gaan genieten gezien hun dat best voor me verstierd hebben ? en zien we later wel. Weer.[/quote]
Wat een stomme ervaring zeg! Snap dat je dan ergens niet meer wil werken nee... Fijn verlof voor nu!!

Ook in de zorg gewerkt tot mijn verlof... Collega's waren heel collegiaal en hebben me ontzien.
Ook wij kwamen bij mij op de afdeling soms COVID verdachten tegen maar mijn collega's zeiden dat ik die patient sowieso niet mocht doen... 

Ook qua lichamelijk werk hebben ze me gelukkig ontzien... Het kan wel maar ga ook in gesprek met je collega's denk ik als je denkt dat je niet veilig werkt op de werkvloer.

Hoi hoi! Ik ben bijna 24 weken en moet met 28 weken met verlof. Ik werk in de kinderopvang en kan geen 1,5 meter afstand houden. Je moet dan werk doen waarbij dat wel kan. Als ze komen controleren, heeft je werkgever een heel groot probleem. Het is dus echt verplicht. 

Ik heb vanmorgen toevallig een gesprek gevoerd met de bedrijfsarts i.v.m. zwangerschap (klein kindje en bij mij onderliggende hart en luchtwegproblemen) en covid. Ik hield in gedachten dat ik vanaf 28 weken mogelijk niet meer op locatie zou werken (ik werk deels als vaste vervanger in twee groepen op een basisschool en deels als ambulant begeleider) i.v.m. risicogroep en kans op besmetting. Nu vertelde de bedrijfsarts me dat ze bij eenlingzwangerschappen sowieso adviseren om vanaf 28 weken niet voor de klas te staan en bij meerlingen is dit zelfs al vanaf 20 weken. Ik kon hier op internet niets over vinden, maar het is bij onze bedrijfsarts dus wel de gewoonte blijkbaar. Ik zou dus in overleg met je leidinggevende zeker een (preventief) gesprek bij de bedrijfsarts aanvragen.

Ja tulipaa dat is ook nog een goeie, bedrijfsarts heeft daar vast een duidelijk beleid in!  Lees hier toch veel dames die in zorg zitten en dus doorgaan. Hoop voor ons allemaal dat de corona buiten de deur blijft. 

Wat fijn tulipaa dat er bij jou werd aangegeven dat er duidelijke richtlijnen zijn. Wel heel apart dat je er toch zelf naar op zoek moet gaan want anders werk je volgens mij gewoon door! 

Terug
Bovenaan