werken

Ik ben zelf 26 weken zwanger en werk nog steeds 40 uur sommige weken zelfs een aantal uren extra als ik het druk heb. Ik begin er steeds meer last van te krijgen vooral van mijn benen en rug ben nl. ook al 20 kilo aangekomen dus heb het best wel zwaar soms. Ik ben 's avonds ook helemaal uitgeblust. Maar minder werken dat komt niet eens in mij op. Ik vraag me nu af zijn sommige van jullie nu van die piepers of ben ik gewoon een harde werker. Ik snap ook niet zo goed waarom je minder zal moeten gaan werken, het gaat inderdaad allemaal niet meer zo soepel en zeker niet met deze warmte. Maar waarom minder werken of stoppen????
 
Het heeft niets te maken met of andere piepers zijn of jij een harde werker. Iedere zwangerschap is anders en iedere vrouw is anders. Bovendien doet ook niet iedereen hetzelfde werk. Je moet zelf kijken wat je aan kan en wat niet. Voor iedereen ligt die grens ergens anders en dat wil niet zeggen dat andere "piepers" zijn als ze al wel minder gaan werken. Jij voelt niet wat zij voelen en andersom ook niet. Ieder moet voor zich bepalen wat zij aankan. Ben blij dat je nog gewoon fulltime aan het werk kan. Mijn rugklachten zijn inmiddels zo ernstig dat ik bedrust moet houden van de arts. Niet iedereen heeft het zo makkelijk zie je maar weer :(

Succes met je verdere zwangerschap en hopelijk hou je het werken nog lang vol.
 
jouw gedachte had mijn ex hoofdcaissiere ook altijd en zij zou het wel eens anders doen en hard doorwerken waardoor ze op een gegeven moment verplicht rust moest houden ivm dreigende zwangerschapsvergiftiging dus het is ook verstandig om het rustig aan te doen
 
Beste anoniem,

Ik ben nu 38 weken en 3 dagen zwanger en werk zo'n 45 uur per week. Ik heb een zwangerschap uit een boekje en ben blij dat het zo goed met me gaat. Overigens heb ik licht werk (administratief) en verder geen kinderen. Ik denk dat je gedeeltelijk gelijk hebt. Er zijn mensen die pech hebben en dus last krijgen van kwalen die niet te combineren zijn met werk (waarvan zwangerschapsvergiftiging natuurlijk wel een hele duidelijke reden is om te stoppen, want dat is heel gevaarlijk voor een vrouw) en er zijn natuurlijk ook types die in het dagelijks leven al ziek zijn als ze een keer moeten niezen. Maar waar zou jij je druk om maken? Jij voelt je goed en kunt de wereld aan en anderen die niet zo gezegend zijn of notoire klagers zijn hebben daar zelf (en hun omgeving)het meeste last van hoor!
 
Ik werk ook gewoon nog fulltime en zie het ook nog niet gebeuren dat ik minder zal gaan werken. Maar daarentegen kan je mensen niet zomaar veroordelen. Je weet niet wat voor werk sommige vrouwen doen en waar ze last van hebben. Zo heeft een nicht van mij (ook normaal gesproken harder werker)last van bekkeninstabiliteit gekregen, al heel vroeg in haar zwanegrschap, waardoor ze haar werk als zwemlerares niet meer kon beoefenen.

Tuurlijk zijn er altijd vrouwen die 'graag' overal last van hebben. Die zal je overal tegenkomen. Maar iedereen ervaart zijn zwangerchap op een andere manier.

Groetjes
 
Ik werk 32 uur per week in de zorg en nog alle diensten ook..niet bepaald licht werk.
Ook ik heb een zwangerschap uit het boekje, nergens last van. Eind deze week begint mijn zwangerschapsverlof...gelukkig! Het wordt nu toch wel zwaar..

Ondanks dat ik dus ook geen klager ben wil ik je wel het volgende meegeven:

Laat een ieder in zijn of haar waarde, je kunt achter de getypte zinnen niet doorgronden wat hij of zij meemaakt...

Iedereen ervaart zijn lasten en lusten anders, gelukkig is niet iedereen hetzelfde en/of maakt hetzelfde mee!

Groetjes José (33 weken 2 dagen)
 
ik heb mijn 1e zwangerschap tot een week voor mijn bevalling gewerkt,we hadden toen zelf een restaurant en werkte daar zo'n 70 uur in de week,dus hoezo piepen? na een week ging ik ook weer aan het werk...dus hou je oordeel lekker voor je! ik ben nu drie maanden zwanger van de 3e ondertussen en het valt me nu al wat zwaarder.maar ik heb gister wel 10 uur op mijn knieen gelegen om een alleenstaande vriendin te helpen met laminaat leggen.en dat viel me dus echt wel tegen,maar het is wel gedaan...ik ken ook iemand die zo erge bekken instabiliteit had dat ze haar zwangerschap in een rolstoel door moest brengen,en die krijg je heus niet zomaar!!


veel succes verder,en fijn dat jij wel zo'n harde werker bent en niet klaagt!!
 
Terug
Bovenaan