werken

Hoi Anoniem,
Ik denk dat je het niet expres doet, maar je stukje komt op mij nogal een beetje: 'kijk mij nou eens stoer zijn' over. Misschien ligt dat ook aan mij, ik ben werkloos geraakt en ben zo zwanger thuis komen te zitten.
In ieder geval wel fijn voor je dat je tenminste werk hebt en het zo goed vol weet te houden.
 
Of je nou knoerdhard werkt of niet moet iedereen voor zich uitmaken, maar ik heb een vraag voor de knoerdharde werkers: Staan jullie ook nog wel eens stil bij het kind dat in je buik groeit? Geniet je daar wel genoeg van?? 9 maanden zijn zo om en het is jammer als je er achteraf niet genoeg bij hebt stilgestaan.
 
Het is niet eens "stoer" of een toonbeeld van sterkte als je tot het laatste moment door blijft werken. het is eerder dom! Ik begrijp dat mensen, zoals hier ergens boven, met een eigen zaak het simpelweg gewoon moeten, maar ze hebben niet voor niets een zwangerschapsverlof in het leven geroepen. Al die drukte en stress is gewoon niet goed voor je kind. het is beter om wat gas terug te nemen. wat niet wil zeggen dat iedereen maar massaal moet stoppen. Maar de een kan gewoon meer aan dan de ander. En als iemand zich ziek meldt omdat ze misselijk wil dat helemaal niet zeggen dat ze zich aansteld. Omdat jij om kan gaan met je misselijkheid wil niet zeggen dat iedereen dat kan.
Ik vind je hele berichtje eigenlijk nogal kortzichtig!
 
volgens mij heb je ook met een eigen zaak recht op 16 weken zwangerschapsverlof. Volgens mij bestaan daar gewoon verzekeringen voor. Dus is het bij mijn weten nergens voor nodig om bij wijze van spreken tot de eerste weeën te bikkelen.
 
Hoi, ik kreeg in december vorig jaar het bericht dat mijn uitzendcontract niet werd verlengd. Ik wist toen dat ik in verwachting was. Ik heb nog wel gezocht naar iets nieuws, maar dat is niet gelukt. Achteraf vond ik het eigenlijk niet erg. Ik ben zwaar astma-patient en dit gaf me toch de mogelijkheid om te rusten op momenten dat het allemaal te zwaar werd.
Ik vind het knap dat mensen zo lang mogelijk doorwerken.
Groetjes
Audrey
 
Ik vind de reactie van sommige mensen wat overdreven. Degene die dit op het forum gezet heeft heeft al gezegd dat ze het niet zo bedoelde. Komt het soms door de warmte dat iedereen zo kwaad reageerd. Nergens voor nodig. Maak je niet kwaad en reageer gewoon niet als het je niet bevalt. Het is niet goed als je je om de kleinste dingen druk gaat maken.
Succes allemaal.

 
Er is door iedereen heel beleefd gereageerd vind ik. Er is in ieder geval niet gescholden. En ook mensen die het niet eens zijn met degene die het berichtje geplaatst heeft mogen reageren. Waar is anders een forum voor (toch zeker niet om alleen maar mooi mee te praten), we mogen het toch best oneens zijn, als je maar beleefd blijft.
 
Een quote uit het berichtje van de anoniem die deze discussie begonnen is...

Quote: En wees dit a.u.b. met mij eens er zijn natuurlijk best veel mensen die erg snel zwak ziek en misselijk zijn en zich eigenlijk te snel ziek melden.

Hier ben ik het dus niet mee eens ieder ervaart zijn zwangerschap op een eigen manier en binnen zijn eigen referentiekader. Niet iedereen ervaart ook pijn op dezelfde manier, zo ook misselijkhid etc!

Oordeel niet over een ander maar laat iedereen in zijn waarde!
 
Terug
Bovenaan