werken

Zou je niet gewoon lekker in overleg met je verloskundige overleggen hoeveel je jezelf nog belast in die laatste weken? Zij hebben uitgebreide ervaring met zwangerschappen... en de ene vrouw is de andere niet.

Ik hoop tot 4 weken voor de uitegerekende datum gewoon door te kunnen werken, maar ik laat het allemaal maar op zijn beloop.. tegen die tijd zie ik wel hoe ik me voel en of ik wel of niet ga piepen..

 
Ik werk 36 uur per week (dat was voor de zwangerschap ook al zo) en ik doe administratief werk. Op zich gaat het best wel, maar ik heb bloedarmoede en ik ben gewoon enorm moe. Sommige dagen gaat het goed en op andere dagen staat mij het huilen nader dan het lachen omdat ik zo kapot ben soms in de ochtend al en dan de hele dag nog moet. Ik functioneer gewoon niet goed als ik zo moe ben, kan me niet concentreren enzo. Ik ben het helemaal eens met wat de meeste dames zeggen, je kan niet iedereen over een kam scheren, we zijn allemaal anders en onze zwangerschappen ook.

Het word vaak als zwak gezien als iemand zich ziek meld met bepaalde klachten zoals tijdens de zwangerschap maar ook daarbuiten, als mensen overspannen raken bijvoorbeeld. Maar het zijn uiteindelijk vaak die mensen die roepen dat anderen zich aanstellen als ze zich ziek melden die dan na jaren zo'n enorme burn out krijgen dat ze gewoon de wao in kunnen, omdat ze zich al die tijd maar groot gehouden hebben. Terwijl degene die een paar weken overspannen thuis was gewoon weer het werk hervat na een tijdje. Natuurlijk geld dit ook weer niet voor iedereen, maar ik heb het zien gebeuren.

In ieder geval, ik ga 6 weken van te voren met zwangerschapsverlof omdat ik zo enorm moe ben en lopen gaat minder goed, staan al helemaal en met die hitte zie ik het niet zitten. Iedereen moet het voor zichzelf bepalen. Als je je 'on top of the world' voelt moet je gewoon lekker doorgaan, is toch alleen maar fijn.

groetjes, Jane 25 weken
 
Ik geloof dat sommige van jullie mij niet goed hebben begrepen het was ook min of meer een vraag waarom stoppen met werken omdat ik me daar niet zo goed in kan leven. En wees dit a.u.b. met mij eens er zijn natuurlijk best veel mensen die erg snel zwak ziek en misselijk zijn en zich eigenlijk te snel ziek melden. En Claudia ik snap niet goed waarom jij je zo aangevallen voelt, jij doet toch goed je best en werk toch veel wat is je probleem met mijn verhaal.
 
Het zijn mensen zoals jij, die zeggen dat sommigen zich te snel ziek melden, die ervoor zorgen dat er een rotsfeer op het werk ontstaat als iemand zich ziek meld. Ik maak dat zelf mee. Als ik mij ziekmeld dan is dat omdat ik mij niet goed voel. Kun jij voelen wat ik voel als ik mij ziek meld? Nee, toch. En geen enkele collega heeft daar een oordeel over te vellen, daar zijn artsen voor. Die artsen zijn degenen die bepalen of iemand rechtmatig thuis is of niet, die hebben daarvoor gestudeerd. Het is makkelijk om te oordelen over anderen, jij weet niet wat met die mensen gaande is dat ze zich ziek melden. Er zullen zeker mensen zijn die er een potje van maken, maar mensen die echt iets hebben en dan niet serieus genomen worden zijn daar dan de dupe van. Er word zelfs (achter mijn rug om) vreemd gedaan als ik naar het ziekenhuis voor controle moet. Ik ben zwanger, ik zal toch op controle moeten...........
 
Lieve Annick,

Ik reageer even op jou en niet op het dappere bikkelige konijn dat deze threat is begonnen want daar kon ik alleen maar hoofdschuddend naar kijken.

Ook hele harde werkers worden in hun zwangerschap weleens getroffen door dingen die ze niet hadden voorzien. Ik ga mijn verhaal niet eens vertellen want stel je voor dat jullie denken dat ik zit te 'miepen' maar het kan ook heel erg zwaar zijn, een zwangerschap.

Werk ze hoor anoniem 1, en ook weer direct aan de slag als je kind geboren is he? Al dat geluier van die moeders, bleh!
 
Ja, ik ben volgens jou zo'n zeikerd die al met 24 weken VOLLEDIG is gestopt met werken.
De reden hiervoor: door de werkdruk continue harde buiken, dreigende groeiachterstand van mn kindje en zwangerschapsisschias waardoor lopen bijna onmogelijk wordt.
Geweldig dat jij de maatschappij niet belast met je doorwerken hoor!!!!
Maar soms heb je geen keus...

gr,
Prize
 
Terug
Bovenaan