Werken

A

Anoniem

Guest
Hai Mama's

Ongetwijfeld al een keer de revue gepasseerd, maar dan voor mijn tijd....... Dus ik gooi 'm er nog een keertje in, ben wel benieuwd namelijk:

Wat voor werk doe je,  voor hoeveel uren/dagen per week en vind je het leuk wat je doet?

En als je niet werkt, is dat dan een bewuste keuze om thuis te blijven.

Ik zal zelf het spits afbijten:
Ik werk 24 uur per week (op maandag, dinsdag (ohoh, betrapt) en donderdag) als medewerker Human Resources (zeg maar personeelszaken) bij een beursgenoteerd vastgoedbedrijf. Hier heb ik het erg naar mijn zin, leuk werk, aardige collega's en ook niet onbelangrijk: in de binnenstad van Utrecht .

Ik kies bewust voor werken, en buiten dat de centjes natuurlijk heel welkom zijn, zou ik denk ik ook geen leuke mama zijn als ik 7 dagen per week thuis zou zijn. Heerlijk om zo af te wisselen vind ik het.

Ik zie uit naar jullie reacties!!
Groetjes
Susan

Ik werk 21 uur (onregelmatige diensten) als begeleider van verstandelijk gehandicapten. Ik heb de opleiding z-verpleegkundige gedaan (bestaat inmiddels niet meer)

Ik vindt mijn werk erg leuk maar ik zou wel graag van de weekenden af willen, jammer genoeg zit dat er nu nog even niet in omdat ik dan teveel oppas nodig heb dus nog even wachten tot Tess iets groter is.

Liefs sandra

ik heb de mbo-v gedaan en werk nu als verpleegkundige bij de thuiszorg
ik doe dit op oproep basis en heb een contract van 4 tot 20 uur maar ik kom eigenlijk altijd wel aan die 20 uur

groetjes saskia

Ik ben assistent-accountant bij een accountantsbureau. Dit doe ik 24 uur in de week. Ik ben blijven werken, niet zozeer voor het geld maar  omdat ik gek zou worden altijd thuis. Ondertussen is mijn man ook part-time gaan werken, dus nu hebben we wel beide (parttime-)salarissen nodig.
Ik heb respect voor de thuisblijf-mamma's. Een zwaardere baan is er niet volgens mij.
Liefs Nelleke

Ik werk  mee  aan  geneesmiddelenonderzoek in het UMC Utrecht, de functietitel is een beetje vaak en de taken divers, maar ik  heb o.a.  een coordinerende rol en draag zorg voor het verwerken van de data die voortkomt uit het onderzoek.

Dit doe ik 20 uur in de week, 1 week 2 dagen, 1 week 3 dagen. Edwin is ook 1 dag in de 2 weken thuis.

Groetjes Jenneke

Hi,

Ik heb de opleiding Hydrografie gedaan aan de Hogere Zeevaartschool in Amsterdam, ben toen als Hydrografisch Surveyor aan het werk gegaan bij Boskalis en daarna bij Van Oord, beide grote baggerbedrijven. Bij Van Oord heb ik gewerkt aan boord van de Steenstortschepen.

Nu na mijn zwangerschap werk ik 36 uur per week op het kantoor van Van Oord in Gorinchem als assistent operations manager offshore/trainer/surveyor, dus aardig wat variatie. Ik hoop snel dat mijn functie wordt omgezet als assistent operations manager, want dat betekend dat ze me echt niet meer naar buiten (op zee) kunnen sturen.
Ik werk 4 dagen van 9 uur, en heb maandag een halve dag ouderschapsverlof.

Minder werken is helaas niet mogelijk,

Groetjes Nanda, mv Tess

Ik werk 24 uur per week en ben assistent-accountant bij een accountantsbureau. Wij hebben een hele leuke en gezellige afdeling met tuinbouwklanten. Ik wilde zelf blijven werken, omdat ik het werk erg leuk vind. Daarnaast zou ik het niet volhouden om 7 dagen in de week thuis te zijn. Ik was ook erg blij dat ik weer kon gaan werken na bijna een half jaar thuis te zijn geweest. Ik heb super genoten van de tijd thuis hoor, maar het was lang genoeg. Ik heb er nu wel iets meer moeite mee dan eerst om Tijs een hele dag achter te laten, maar als ik eenmaal op mijn werk ben vind ik het daar ook weer leuk.

Groetjes,
mv Tijs

Ik ben juf in het basisonderwijs.
Ik heb de groepen 4 en 5, in totaal 24 leerlingen.
Ik werk drie dagen want ik heb een dag ouderschapsverlof. September 2008 moet ik er weer 4 dagen zijn.

Ik ben heel blij met mijn baan maar ik heb veel last van loyaliteit. Ik ben erg loyaal naar mijn werk maar gezin gaat voor alles... `helaas` denken de ouders van de kinderen er ook zo over. Nee hoor gelukkig stellen de meeste ouders hun kind bovenaan maar dat komt niet altijd ten goede van mijn eigen kroost....

Ik ben een blije werkende moeder, ik keek ook uit naar het einde van mijn verlof, dan kon ik ook weer over andere dingen nadenken dan voedingen, luiers wel/niet slapen enz.

MAAR ook hier respect voor moeders die bewust voor thuis kiezen. Ik wil niet en en maar ik ben een leukere vrouw/moeder/vtiendin als ik ernaast werk.

Liefs Renske

Terug
Bovenaan