Werken

Hoi werkende moeders...

Ook hele dagen thuis zitten vind ik echt wel werk.
Ik moet er niet aan denken de hele huishouding, zorg voor je gezin, de tuin en alles wat erbij komt.
Zelf werk ik  18 uur  buitenshuis.
Ik werk als agrarisch vergunningverlener bij een gemeente.
Voordat wij kinderen hadden werkte ik als akoestische medewerker industrie- en wegverkeerslawaai bij een ingenieursbureau. Dit was alleen niet te combineren met een gezinsleven.
Vandaar deze baan ingeruild voor een "rustigere" (ahum) baan bij de overheid.
Wel heb je nu in principe altijd vaste tijden en hoef je niet 's avonds of 's nachts op pad op geluidmetingen te doen.

Ik ben zoals zoveel moeders een "MaDiDo" moeder.
Maandag's werk ik in pricipe 8 uur en dinsdag en donderdag onder schooltijd.
Op maandag brengt en haalt mijn schoonmoeder de kinderen naar/van school.
Dinsdag en donderdag breng ik de kinedren om 8.30 uur naar school, ga dan door na mijn werk en haal de kinderen op 15.15 uur weer uit school.
Mijn schoonmoeder haalt Jasper en ANiek tussen de middag op en brengt ze weer naar school.
Best wel luxe geregeld dus.
Mirthe gaat alleen op dinsdag naar het kdv. De overige dagen past oma dus ook op haar.
Wij hebben thuis een melkveebedrijf dus de kinderen zien papa ook best wel veel.
Al kun je nooit op papa bouwen want als er in de stal iets is met het vee gaat dat voor.

Wat mij wel opvalt is dat je denkt dat alles makkelijker wordt als de kinderen groter worden, maar je wordt steeds meer taxibedrijf (sport, muziek, vriendjes e.d.)  en houdt dus nog minder tijd over.

Groetjes, Helma.

Ontzettend leuk, al die reactie en erg leuk om te lezen hoe uiteenlopend we allemaal aan het werk zijn. Keep going!

Groetjes
Susan

Ik werk 24 uur in de week als politieagente.
Maar komend jaar wil ik dit terug draaien naar 18 uur.

Esmé mv Kay

Ik werk 24 uur als adviseur Kwaliteit in een topklinisch ziekenhuis (specialiteit kindergeneeskunde en neonatologie).
Mijn werk bestaat uit het begeleiden en adviseren van medewerker, afdelingen, raad van bestuur en managers op het gebied van verbeteren van processen, opstellen van beleid, opzetten van een veiligheidmanagementsysteem, etc etc. Met name het opzetten van een systeem voor het melden en analyseren van medische missers is mijn grootste aandachtspunt op dit moment.

Ik werk op ma, di en do (ja hoor, ook betrapt!) en dit bevalt me prima. Ik zou niet fulltime moeder kunnen zijn, maar ik zou ook niet fulltime willen werken. Dit is voor mij de beste combi. Ik heb ook niet veel ambities om in mijn werk nog veel te groeien, ik vind het wel best zo.

Mijn man werkt nog wel 5 dagen, maar dat kan nu eenmaal niet anders in de functie die hij nu heeft. Ook al gaat hij 4 dagen werken (wat hij best zou willen), dan blijft de hoeveelheid werk hetzelfde. Het gevolg is dan dat de dagen die hij dan wel zou werken langer worden. Geen optie dus.

Liefs Jeske mv Ilse

Ik werk drie dagen per week als "parttime verkoopmedewerkster" bij Lifestyle in Den   Bosch (23 uur).
Een hele leuke woonwinkel waar ik het op dit moment na 7,5 jaar niet meer zo naar mijn zin heb. Mijn ogen en oren staan dan ook open voor iets anders.
Het is voor ons finacieel noodzakelijk dat ik werk en ik vind het ook heerlijk om te doen.
Ik werk op zaterdag en dat vind ik wel vervelend, zondag is onze enige dag als gezin en dat is wel weinig.
Maar daartegenover staat wel dat de meiden en papa ook lekker een dag met z'n drie-tjes hebben.

groetjes Daniëlle.

Ik moet er nog wel even bijmelden dat ik het allemaal best pittig vind om drie dagen te werken + twee kindjes waarvan er een naar school gaat + het huishouden + tijd voor mezelf + tijd voor manlief en mezelf.
Maar goed dat weet je als je aan kinderen gaat denken.
Gelukkig kan ik ook zeggen dat ik het meestal gewoon helemaal leuk vind.

Wij hebben een eigen zaak aan huis, omdat we boven de zaak wonen ben ik eigenlijk altijd beschikbaar, Als Thijs in bed ligt ben ik onder om mijn man te helpen. Zijn de kids thuis ben ik boven. We gaan nu een hele drukke tijd krijgen omdat we 5 proeverijen gaan organiseren in Oktober, ook is Thijs dan jarig. Dus eigenlijk ben ik heel flexibel. Ook moeten we in de avonduren vaak door. Vanavond gaan we naar de groothandel voor de kerstinkopen, want we gaan ook nog een kerstshow houden.Naast de winkel heb je met 3 kids veel geren naar bv vriendjes en sport, 4 x per week. Ook op school ben ik actief, in de ouderraad, en doe ik samen met 'n juf de hele schoolkrant van a tot z, bij de kleuters ben ik de bieb en voorlees mama, en sinds gisteravond ben ik computerjuf in groep 4(bij onze oudste in de klas) Daar heeft de juf me gisteravond op de ouderavond voor gevraagd. Dus al met al druk-druk, maar heel leuk om te doen. Groetjes Wendy

Ik werk woensdag en vrijdag van 10 tot 16 als activiteitenbegeleidster bij gehandicapten.
Op woensdag op een seniorengroep en op vrijdag op een mcg groep (meervoudig complex gehandicapt)
Daarnaast ben ik lekker met mn ventje samen. Ik zou niet de hele week thuis kunnen zitten. Ik zal dan teveel het werk missen.
Zolang we de keus hebben of ik wel of niet wil werken, blijft het zo. En als ik om wat voor reden omtrent Yoëll zou moeten stoppen met werken, doe ik dat meteen en met alle liefde.
Wat dat betreft heb ik een luxe, want er zijn genoeg moeders die moeten werken ivm financiën

Terug
Bovenaan