Ik ben verpleegkundige en werk in een verpleeghuis op een dementen-afdeling. Soms best zwaar, en op zich zou ik best wel willen veranderen van afdeling (ik durf de stap niet te nemen, plus zo'n mooi rooster krijg ik nooit weer. Daar wil ik eerst van profiteren tot ik zwanger zal (/hoop te) worden van de tweede).
Sinds Froukje er is werk ik 4/5, wat betekent dat ik de woensdag thuis ben en door de week meestal van 7-13 werk; heerlijke uren!!! Ik heb echt geluk. 3 nachtdienstjes en 2 late diensten in de maand. Allemaal goed te regelen. Mijn man brengt de kleine naar de opvang (waar we erg tevreden over zijn), en ik haal haar weer op. Op dinsdag en donderdag gaat ze hele dagen, maandag en vrijdag haal ik haar om 13.30 op (of wat later als ze dan slaapt). Helaas moet ik om het weekend werken, dat is een nadeel van in de verpleging te staan...
Mijn 4/5e is nu ouderschapsverlof, tot mei als ik het goed heb. Ik hoop dat ik na die tijd 4/5e kan blijven werken.
Ik zou dolgraag nog minder gaan werken maar dat gaat financieel gewoon niet lukken. Thuisblijven dat wilde ik graag, tot ik aan het einde van mijn zwangerschaps verlof echt wel de sociale contacten miste. (Buiten dat is het financieel ook niet haalbaar).
Groetjes, Esther.