Werken

Ik werk op dit moment niet, maar als ik verhuisd ben wil ik wel 2 dagen ofzo gaan werken en dan wil ik vragen of mijn moeder of schoonmoeder op wil passen

Hoi,

Ik geef les op een ROC aan anderstaligen. Ik geef NT2 (Nederlands als tweede taal) en ik  werk momenteel 32 uur, voor de bevalling ruim 40. Superleuk werk, maar af en toe ook best zwaar.
Ik weet niet of ik dit met 2 kinderen blijf doen.... misschien is 3 dagen werken dan wel genoeg.

Groetjes, Noortje mv Skip

Hoi!

Leuk onderwerp! Ik zal ook eens vertellen hoe ik mijn dagen 'slijt':

Ik werk sinds februari als Journalist bij een mediabedrijf. We geven zelf diverse bladen uit maar doen ook free-lancewerk voor opdrachtgevers. Eigenlijk altijd wel in de reis- of lifestyle branche. Mijn werk is druk, hectisch, soms stresvol (tegen een deadline aan) maar vooral ontzettend leuk! Ik werk officieel twee en halve dag. Dan zit ik ook echt op kantoor. In de praktijk komt het er echter op neer dat ik ook op andere dagen  soms weg moet voor een interview of een reisje. Soms kunnen man en kind mee of bijvoorbeeld een vriendin,  maar soms ga ik met een groep journalisten. Ook werk ik , als het erg druk is (en dat is het vaak) ook nog wel thuis. Hiervoor had ik ook een baan voor dezelfde dagen (als audicien) maar daar had ik echt geen voldoening meer van. Ik heb geluk dat dit op  mijn pad kwam en ik geniet en van de dagen dat ik werk en op de andere dagen en tussendoor van mijn meissie. Ik vind het een perfecte combinatie! Enne, respect voor alle moeders, met of zonder betaalde baan!!!

Liefs, Marcia mv Puck.  

Ik werk sinds 2 week weer in het onderwijs, nu op een VMBO als docent nederlands en maatschappijleer
Dit doe ik 3 dagen, maandag, dinsdag en donderdag.
Mike gaat max 3 dagen in de week naar een gastouder. Mn man werkt onregelmatig dus ook wel eens door de week vrij, dan blijft mike gewoon lekker thuis.

Ik ben blij dat ik weer werk, heb 3 jaar zonder gezeten. Mn eigen centjes verdienen is toch wel heel fijn...ook dat je dan in een andere omgeving bent is prettig. Ik ben geen moeder die 7 dagen van de week thuis wil zijn. Carriere maken hoeft meer  niet, maar werken is wel erg fijn!!!!

liefs jen mv mike

Oh ja, nog vergeten...Puck gaat 1,5 dag naar het KDV en 1 dag naar mijn schoonouders. Die combinatie werkt prima, ze vindt allebei fantastisch!
Marcia mv Puck

Ik werk in de detailhandel voor 15 uur (2 dg) in de week
Maandag vast en 1 losse dag.
Jaimey gaat naar mijn ouders, schoonouders of me vriend.
Iedereen werkt bij ons wisselende diensten dus moeten we hier altijd ff kijken bij wie jay terecht komt.

gr kaat

Ik ben verpleegkundige en werk in een verpleeghuis op een dementen-afdeling. Soms best zwaar, en op zich zou ik best wel willen veranderen van afdeling (ik durf de stap niet te nemen, plus zo'n mooi rooster krijg ik nooit weer. Daar wil ik eerst van profiteren tot ik zwanger zal (/hoop te) worden van de tweede).
Sinds Froukje er is werk ik 4/5, wat betekent dat ik de woensdag thuis ben en door de week meestal van 7-13 werk; heerlijke uren!!! Ik heb echt geluk. 3 nachtdienstjes en 2 late diensten in de maand. Allemaal goed te regelen. Mijn man brengt de kleine naar de opvang (waar we erg tevreden over zijn), en ik haal haar weer op. Op dinsdag en donderdag gaat ze hele dagen, maandag en vrijdag haal ik haar om 13.30 op (of wat later als ze dan slaapt). Helaas moet ik om het weekend werken, dat is een nadeel van in de verpleging te staan...
Mijn 4/5e is nu ouderschapsverlof, tot mei als ik het goed heb. Ik hoop dat ik na die tijd 4/5e kan blijven werken.
Ik zou dolgraag nog minder gaan werken maar dat gaat financieel gewoon niet lukken. Thuisblijven dat wilde ik graag, tot ik aan het einde van mijn zwangerschaps verlof echt wel de sociale contacten miste. (Buiten dat is het financieel ook niet haalbaar).
Groetjes, Esther.

Ik ben nog   een studerende mama, ik studeer aan de pabo voor juf basisonderwijs. Dit doe ik nu in deeltijd (dinsdagen les volgen, donderdagen les geven) en ik zou het liefst als ik klaar ben ook 2/3 dagen willen werken. Meer wil ik echt niet!!! Ik vind het nu heel lekker dat ik 1 1/2 dag weg ben in de week, voel ik me een stuk lekkerder bij. Ik hoef financieel gezien niet te werken, maar voor mezelf is het gewoon veel beter. Die muren komen anders wel heel erg op me af,......

Liefs Maaike mv Twan

Terug
Bovenaan