Wie begint er deze maand ook met iui. En zin om erover te kletsen?

YmamaY dit is nu ronde 16 maar de eerste ronde iui. Wat balen van die zaadkwaliteit. Was dat sowieso waarom het bij jullie niet lukte? Ik heb een vriendin waarbij tijdens de eerste keer iui de zaadkwaliteit zo slecht was dat de artsen eigenlijk helemaal niet door wilden gaan met de iui, maar toch gedaan en zwanger. Ik blijf dus toch voor je hopen dat het positief wordt! 
Mandareintje, wat oneerlijk hè dat je lichaam je zo voor de gek houdt. Hoe komt het dat ze al over ivf praten? Heel veel succes in de volgende ronde! 

Oh wauw wat een mooi geluksverhaal JoHanna! Wij lopen wel ongeveer gelijk trouwens hè. Ronde 15 en 16 en eerste IUI. 
Wij hebben een jaar geleden al over IVF gepraat met PGD. Ik heb een translocatie waardoor ik wel compleet genetisch materiaal heb, maar sommige stukjes zitten op een andere plek. 2 stukjes van 2 genen (van 2 verschillende genenparen) zijn verwisseld. Ik moet dan aan een kindje of beide verwisselde genen doorgeven, of beide hele genen zegmaar. De kans is 50% dat dit gebeurt, maar ook 50% kans dat ik van 1 paar een hele doorgeef en van het andere paar een verwisselde. Het embryo is dan niet levensvatbaar. Snap je hem? Naja om een lang verhaal kort te maken, ik wist al van die fout voor wij aan babies maken begonnen, dus ik heb in Maastricht de intake en screening voor IVF met PGD al gehad. We hadden afgelopen januari al kunnen starten, maar omwille wat omstandigheden wilden wij het eerst natuurlijk proberen en nu met IUI. Dus zodoende...

Mandareintje,
Voor ons ook ronde 16 en eerste keer iui,  het zaadkwaliteit is meestal wel aan de mindere kant, en heeft hij trage zwemmers maar deze ronde was het wel heel slecht vanwege de operatie/ narcose waarscjinlijk. Maar desondanks zei de gynceloog niet geschoten altijd mis maar dat de kansen heel klein zijn dat het deze maand raak is, en begon ze meteen over ivf.
Zelf een beetje dubbel om nu al gelijk over ivf te spreken terwijl we nog niet eens de uitslag hebben van ronde 1 van iui..
Wel fijn dat die optie er is, alleen mag je van de verzekering maar 3 rondes ivf krijgen, dus vindt het een beetje eng..
Ben wel heel erg moe en heb last van misselijkheid vlagen, net als gisteravond opeens, kan natuurlijk niet want als ik vorige week de inseminatie heb gehad zou pas.donderdag de eventuele instelling zijn, denk dat je lichaam je heel goed voor de gek kan houden.. 

Hoi allemaal,
Wat fijn om te lezen dat er meer vrouwen in hetzelfde 'schuitje' zitten. Ik heb een soortgelijk verhaal, al staan wij nog aan het begin van een traject. Bij ons gaan we ronde 19 in. We krijgen 3 september meer informatie over IUI waarna we zo snel mogelijk gaan starten. Het is bekend dat we dit gaan doen in combinatie met hormonen, daar zie ik wel erg tegenop. Weten jullie hoe veel dagen van je cyclus je die hormonen zou moeten spuiten? Hoe is dat bij jullie?
Ik hoor natuurlijk 3 september meer.. maar ik ben al zo benieuwd.
Ik duim voor jullie allemaal! 

Hey hallo
Leuk dat je mee praat ! Hier ook iui combinatie met hormonen,
Op de eerste dag van de menstruatie bel ik naar de fertiliteit afdeling en dan wordt er een afspraak gemaakt voor de echo of de follikels (eitjes ) goed zijn gegroeid
De derde dag van mijn menstruatie moet ik clomid (tabletjes ) slikken en dat 5 dagen lang. En dan na de echo voor mijn eisprong moet ik af otrivelle zetten. Prik in mijn buik. 
Merk wel door de hormonen dat ik wel veel meer moe ben op een dag en dat ik erg emotioneel ben. 

Hoi meiden! 
Ymamay ik snap je verhaal een beetje, maar niet helemaal omdat ik de afwijking niet ken. Hoop toch voor je dat het raak is! 
Gebruiker; ik zelf heb van dag 3 tot dag 16 gonal f gespoten en dan op dag 16 ovitrelle. Eerst vielen de bijwerkingen me mee maar ik ben ook wel veel moe geweest en emotioneel soms. Sinds de laatste dag gonal f ben ik echt ziek en een uurtje na de ovitrelle begon ook echt een mega buikpijn met alles erop en er aan, lijkt wel buikgriep. 
Vandaag de iui gehad. De procedure zelf was super snel voorbij maar ik heb het verder wel als heel vervelend ervaren. De arts had heel veel haast leek het en reageerde heel kortaf. Ik voelde me echt een nummertje of een voorwerp wat hup snel even sperma ingespoten moest hebben en door naar de volgende. Mijn man was erbij en die vond het ook wel heel snel maar had er geen negatieve gevoelens bij. Na de iui had ik even een instortmomentje. Blijkbaar mag ik pas over 16 dagen teste wat ik echt een tegenvaller vind, en onze kansen zijn 6-10% dat het slaagt. Dat samen met het land wachten, de vele spuiten en alle bijwerkingen maakt dat ik het emotioneel nu toch als zwaar ervaar. Laten we hopen dat het toch deze ronde raak is! 
Groetjes en heel veel succes meiden 

Niemand meer die hier mee wil praten? Ik merk dat het me allemaal nogal opslokt en al mijn energie en gedachtes gaan hierheen. Bah

JoHanna: ik wil zeker nog kletsen! Kijk hier alleen iets minder vaak, ben vooral in 'voor wie na een half jaar nog niet zwanger is' te vinden. Wat rot dat je de IUI zo vervelend vond. Hoe is het nu met je?
YmamaY: jij al nieuws? Hoe gaat het?
Ik heb straks IUI. Hoop dat ie doorgaat want ik had 2 eitjes van 13 en 14, en 6 (!!) Van 10 ongeveer. Duimen dat er niet teveel groot zijn geworden...

Terug
Bovenaan