Wie begint er nu ook net?

<p>Hoi dames!</p><p>Na een roerige periode gevuld met verbouwingen, een burn- out (man) en een lange weg vol twijfels, hebben mijn man en ik nu er vol voor gekozen om proberen zwanger te worden.</p><p>En dat voelt goed! Ik heb niet eerder mezelf vol in de baby- modus durven loslaten en langzaam maar zeker lukt het mij om daar ontspannen mijn weg in te vinden. De omgeving weet nog niets van onze keuze en dat hou ik graag zo, omdat ik niet graag in de middelpunt sta. En dit moment zitten mijn broer en diens vrouw met hun zoontje in een pittig traject omdat bij hun kindje een vorm van cranio is geconstateerd. Er komt nog een operatie en alles om het hoofdje te herstellen.</p><p>Kort over mezelf, ik ben 30jaar. Mijn man ietsje jonger (28) en we zijn getrouwd. We hebben hond en katten en zijn allebei werkzaam in de gehandicapte zorg.</p><p>Zijn er meer dames die helemaal aan het begin van hun kinderwens staan en net zoals ik, vooral de internet afstruinen voor informatie, eisprong bepalingen proberen te maken en de beste merk vitamines zoeken? ? Ik zal het heel leuk vinden om elkaar te vinden en volgen!</p><p>Groetjes!</p>
 
Hoi Bess'je 
Ik begrijp je goed.
heb zelf vorig jaar een burn out gehad en een verbouwing.en nu vanaf maart besloten vol voor kinderen te gaan. ik werk zelf in oudere zorg ben alleen een stukje jonger (25)en ben ook regelmatig het hele internet aan het afstruinen naar info hahah de eisprong zien te vinden is nog wel een ding heb ovulatie testen gedaan maar werd er niet wijzer van ik lees overal dat het zaad het beste is als je om de dag seks hebt dus daar nu maar mee aan de gang gegaan hahaha voor mij is het nu afwachten wat er volgende week gebeurd.ik wens je succes en zal voor je duimen ?
 
hoii bess'je,
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje...ook een aantal weken geleden samen besloten om voor een eerste kindje te gaan. Ik ben ook 30 jaar en dit is voor mij een hele nieuwe fase. ik heb heel lang de pil geslikt en ben benieuwd wanneer ik voor het eerst weer ongesteld ga worden. Ondertussen proberen we het gewoon en ben ik begonnen met foliumzuur slikken en heb ik een kalender geïnstalleerd waarin ik mijn vruchtbare dagen kan zien alleen dit klopt nu nog niet omdat ik mijn cyclus nog niet weet zonder de pil. spannend allemaal he? heb jij ook de pil geslikt en heb jij wel een regelmatige cyclus? lijkt me leuk om elkaar te volgen en ervaringen uit te wisselen. Ik ben trouwens net nieuw op dit forum.
 
ik heb inderdaad ook een kalender app gedownload. weet niet welke jij gebruikt @Esmee ik gebruik de maya die voorspelt ook dingen en geeft hele fijne info en tips dus dat kan ik jullie aanbevelen haha 
 
die heb ik ook ja haha ? die is wat fijner voor het maand overzicht om het zo maar te zeggen hahaha maar maya is fijn voor info en adviezen 
 
Wat leuk, jullie reactie!
Ik kom net vandaag van de huisarts af en zij gaf als tip om je informatie van thuisarts.nl af te halen. Daar staan ook de richtlijnen op waar zij zich ook aanhouden. Ik moet zeggen.. ik had wel een goed gevoel bij de website. Blijkbaar moet vitamine a omlaag en foliumzuur omhoog. Je hoeft 6 dagen voor eisprong maar 2 a 3 keer te vrijen en voor mij een hele pittige.. koffie minderen, hahaha!
In verband met migraine ben ik al jaren van de pil af. Migraine bij mij is hormoon bepaald en ik heb nog steeds aanvallen, maar half niet zo erg als mét de pil. Ik kan ook precies op de dag pinpointen wanneer ik een eisprong heb. Ik heb de slijmtest eens gedaan (ieuw ieuw, haha) maar je kan inderdaad draadjes maken tussen je vingers en dan moet je aan de slag. Deze maand alleen overgeslagen. Afgelopen zaterdag had ik mijn eisprong maar ik was zo hondsberoerd dat ik geen feestje aan mijn lijf wilde! Ik had wel dat ik na een maand of 4 wel al 'ontpild' was en voelde dat mijn lijf het zelf goed aan het regelen was. 
Hebben jullie ook dat je wel graag wil, maar niet die alles overweldigende gevoel hebt, wat je wel bij andere ziet.. hebben jullie al naar de buitenwereld van jullie plannen verteld en hoe reageerden zij?
Succes volgende week, gebruikeretc!
 
Terug
Bovenaan