wie ervaring met 4 dagen kdv?

Kyan zal voor 4 dagen per week naar het kdv gaan.

Wie heeft er ervaring mee?!



Voor de bevalling was ik er stellig van overtuigd en stond ik er meer
dan 100 % achter, maar nu het nadert zou ik zelfs al moeite hebben met
1 dag geloof ik.

Heb het erg moeilijk mee.



Help!!!!!!!!!!!!!

 
Nou, die van mij gaan drie dagen, en dat gaat prima! Ze vinden het geweldig! De oudste (3 jaar) heeft er altijd weer zin in, en vraagt vaak: wanneer ga ik weer naar...
De jongste is 4 en halve maand, en is zo vrolijk en blij en tevreden!
Echt, er is niks mis mee, en ik denk maar: 3 of 4 dagen maakt dan toch ook niks meer uit?
Het is voor jou je eerste kind begrijp ik? Dan sta je er gewoon wat onwennig tegenover denk ik! Ik ben één van die zeldzame moeders die zonder problemen en emotie haar kinderen aflevert bij het KDV. Zelfs bij mijn eerste, die ging met 10 weken naar voor het eerst naar het KDV, nou ik vond het heerlijk om weer te gaan werken en liet haar zo achter!
Succes!
 
Ik heb bij een kdv gewerkt en het is erg wisselend hoe kindjes er op reageren. Hangt ook af van hoe je je er zelf   bij voelt, denk ik.
Die van ons gaat 1,5 dag en dat vind ik prima. Voor mijn gevoel ligt de grens bij een dag of 3, maar dat is zó persoonlijk....

P.
 
Pfff,

Tja je moet het zelf weten, maar ik vind het persoonlijk wel erg veel.
Ik heb zelf stage gelopen op een kdv, en vindt het helemaal niks.
Wij voeden onze kinderen zelf op, is op een keer of drie na naar peettante nog nergens geweest zonder ons. Onze dochter is nu veertien maanden en de tweede is onderweg.
Wij zien dat ook niet zitten.

Maar ja als jij er gelukkig van wordt, moet je het gewoon doen.
Het is maar net waar je prioriteiten liggen.
X
 
hoi
het is heel normaal dat je je zorgen maakt.
je brengt je kindje naar vreemde(je kindje moet ze nog leren kennen)
je geeft de zorg uit handen, en hoopt dat ze het net zo doen als jij het zou willen.
het maakt dan ook niet uit hoeveel dagen!
de meeste kindjes wennen aan die 4 dagen, en het loopt gewoon lekker.
sommige gaan erg hechten aan de leidsters, en dan willen ze  niet mee naar HUIS!
het is natuurlijk fijn dan ze zich aan andere verzorgens gaan hechten want dan voelen ze zich goed!

maar wel belangrijk is dat jij je er goed onder voelt, want ook dit bepaald hoe je kindje zich daar voelt.
hij neemt jou onzeker heid over.
breng hem met vertrouwen en het komt goed.
dus niet zeggen sorry dat je naar het kdv moet.
is niet nodig...
het kan heel leuk en fijn op het kdv zijn.
succes
 
Dank jullie wel.

Was altijd heel carriere-gericht en aangezien wij geen 2e willen leek
mij aanvankelijk het kdv wel goed voor Kyan; leert hij ook met andere
spelen en ook dingen als leren delen met anderen etc.

De laatste weken begon ik echter heeeeeeeeeel erg te twijfelen; echt enorm.

Een promotie heb ik nu laten schieten, en ga terug naar 4 dagen werken.
Dat is echt al een hele grote stap voor mij. Al zal het denk ik niet
lang duren voordat ik naar nog een dag minder ga......

Vrijdag j.l. intake-gesprek gehad bij kdv en daar zijn er gelukkig wel
meer die er 4 dagen naar toe gaan en er zijn ook bij die er 5 dagen
zijn. Dat vind ik echt te gek, maar goed, je kunt niet bij een ander in
de portomonnaie kijken en je weet niet hoe het financieel bij een ander
zit.

Gelukkig gaat het hier in etappes; nu ik weer werk is mijn man eerst 3
weken bij hem thuis, dan gaat hij 2   om 2 dagen bij opa's en oma's
(ook nog vertrouwd) en dan pas naar het kdv. Kyan en vooral ik kan dus
een beetje afkicken en voel me dan niet helemaal zo'n ontaarde moeder.

Door de enorme opstartprobleempjes met Kyan ben ik toch al zo onzeker...



Thanks!





 
quote: kiekje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-12-2007 09:36:49'));

Pfff,

Tja je moet het zelf weten, maar ik vind het persoonlijk wel erg veel.
Ik heb zelf stage gelopen op een kdv, en vindt het helemaal niks.
Wij voeden onze kinderen zelf op, is op een keer of drie na naar peettante nog nergens geweest zonder ons. Onze dochter is nu veertien maanden en de tweede is onderweg.
Wij zien dat ook niet zitten.

Maar ja als jij er gelukkig van wordt, moet je het gewoon doen.
Het is maar net waar je prioriteiten liggen.
X

Hoi kiekje
Besef wel dat je in een bijzondere positie zit als je kind niet naar de KDV hoeft. Niet iedereen zit in die positie. Je komt wel erg negatief over (het is net waar je prioriteiten liggen...)
Dat jij die stage-ervaring hebt, zegt niet zo veel. Dat was één ervaring op misschien een KDV wat jou niet aanstond.
Die van mij gaan naar een kleinschalig kdv, das wel heel anders dan die grote kdv's, heb ik bewust voor gekozen. En ik vind het góed dat ze naar een kdv gaan, ze komen met andere kinderen en andere mensen in aanraking. Dat is júist goed!!!
Mijn kinderen zijn er erg gelukkig, de oudste voelt zich er zo thuis, dat hij na een paar dagen thuis vraagt: wanneer ga ik weer naar Julia...
De jongste gedraagt zich ook niet anders dan thuis.
Alles heeft ze zijn voor en na;s

 
quote: basendien reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-12-2007 14:13:00'));

Dank jullie wel.
Was altijd heel carriere-gericht en aangezien wij geen 2e willen leek mij aanvankelijk het kdv wel goed voor Kyan; leert hij ook met andere spelen en ook dingen als leren delen met anderen etc.
De laatste weken begon ik echter heeeeeeeeeel erg te twijfelen; echt enorm.
Een promotie heb ik nu laten schieten, en ga terug naar 4 dagen werken. Dat is echt al een hele grote stap voor mij. Al zal het denk ik niet lang duren voordat ik naar nog een dag minder ga......
Vrijdag j.l. intake-gesprek gehad bij kdv en daar zijn er gelukkig wel meer die er 4 dagen naar toe gaan en er zijn ook bij die er 5 dagen zijn. Dat vind ik echt te gek, maar goed, je kunt niet bij een ander in de portomonnaie kijken en je weet niet hoe het financieel bij een ander zit.
Gelukkig gaat het hier in etappes; nu ik weer werk is mijn man eerst 3 weken bij hem thuis, dan gaat hij 2   om 2 dagen bij opa's en oma's (ook nog vertrouwd) en dan pas naar het kdv. Kyan en vooral ik kan dus een beetje afkicken en voel me dan niet helemaal zo'n ontaarde moeder.
Door de enorme opstartprobleempjes met Kyan ben ik toch al zo onzeker...

Thanks!

Hoi
Jammer dat je je promotie laat schieten! Helaas doen veel vrouwen dat....
Kon je man niet minder gaan werken ofzo? Of een stapje terug doen qua carriere?
Ben daar altijd zo benieuwd naar. (niet om aan te vallen)
Want het zijn bijna altijd de moeders die zich opofferen, en ik kan dat niet begrijpen. Natuurlijk zijn er ook vrouwen die het zelf echt willen. Maar hoeveel zijn er wel niet die diep in hun hart misschien wel balen? Ik denk dat er veel vrouwen zijn die te snel maar toegeven.
Wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jou zo is gegaan!!!
Ben gewoon nieuwsgierig!






 
Terug
Bovenaan