wie ervaring met 4 dagen kdv?

Iedere moeder  moet doen waar ze zelf achter staat vind ik.
Je kan de 4 dagen proberen toch? Als je er achter komt dat je het zelf of je zoon niet fijn vindt kun je toch nog altijd kiezen om bijvoorbeeld maar  3 dagen te doen.
Ik snap heel goed dat het moeilijk is om je kind voor het eerst weg te brengen. Je moet hem toch een beetje los laten zeg maar.
Ik heb er voor gekozen om thuis te blijven als moeder. Voor hoe lang dat ik doe, weet ik niet. Nu voelt het heel goed, maar misschien wil ik over een tijdje wel weer gaan werken. En dan doe ik dat ook.
Voor mij is het heel belangrijk dat je doet waar je gelukkig door bent. Ook je kind zal merken of je gelukkig bent.
Nou de ene moeder wordt gelukkig van thuis blijven en de ander wil ook weer gaan werken, gelukkig is iedereen anders. Anders zou het maar saai zijn hè, dan zouden we allemaal hetzelfde leven.
In ieder geval: voel je niet onzeker: je weet zelf wel wat goed is voor jullie! Dat kan niemand anders voor jullie beslissen. En trek je niets aan wat andere zeggen!!

Groetjes Dymphy
 
Dank jullie wel voor alle reacties!

Had niet verwacht dat het zoveel teweeg zou brengen.

Inmiddels zijn we een aantal maandjes verder en een kleine up-to-date;

Mijn man kreeg de kans om nog ruim een maand bij Kyan te kunnen zijn.

17 december ben ik weer begonnen en tot 16 januari is mijn man bij hem
geweest. Van half jan tot 1 februari is Kyan s ochtends geweest, mijn
man haalde m dan weer op en tegen de avond kwam ik weer thuis.

Was geweldig mooi, die langzame overgang van eerst zelf aan het werk,
vervolgens kleine wennen aan kdv en dan pas mijn man weer aan het werk.
Ik begrijp dat niet iedereen die luxe positie heeft, maar dit was echt
super!

Nu moet ik wel zeggen dat mijn man inmiddels ander werk heeft en hij 1
dag in de 2 weken een dag vrij heeft. Helaas geen vaste dag dus bij het
kdv kunnen we geen dag opzeggen, maar het komt voor ons op net 10 euro
per dag, dus tja jammer dan. Mocht het wel nodig zijn dan is zijn
plekje tenminste gereserveerd.

Het gaat met Kyan super op het kdv.

Met mijzelf gaat het wat minder, door enkele projecten heb ik meer
gewerkt dan ooit tevoren (soms wel meer dan 60 uur per week, en helaas
onbetaald maar goed dat is een ander verhaal) en dat is mij nu
opgebroken. Ben nu op. Lig nu al bijna 3 dagen en nachten op bed.
Overdag gaat Kyan gewoon heen. Voel me er wel schuldig over, maar aan
de andere kant; hij krijgt er nu alle aandacht, verzorging en
stimulering in ontwikkeling en ik kan even bijtanken. Daarbij heb ik
voor de komende tijd veel vrije dagen ingepland zodat ik dan op 2 dagen
in de week uitkom. Eens kijken hoe dat gaat bevallen.

Bedankt voor alle reacties waaruit sommigen blijkt dat ik mij echt niet schuldig hoef te voelen!

Bedankt!!!!!

 
Mijn zoon gaat vanaf dat hij 10 maanden was  vier dagen per week naar de creche. ( ik heb toen nl een baan pas  gevonden.) de eerste stapjes, het omrollen, voor het eerst kruipen en voor het eerst staan, ik was overal bij,.. en gek maar waar: ik was altijd net even iets anders aan het doen, of keek even de andere kant op.

En hier dus voor alle moeders die zich schuldig voelen dat ze wellicht het eerste stapje missen: het twee, derde enz stapje is net zo bijzonder. Bedenk je bovendien dat je kind aan jou gehecht is dus dat hij/zij graag trots aan zijn moeder wil laten zien wat voor nieuws hij kan.
 
amanda
 
Ik ben een niet werkende  moeder en om te beginnen ik heb helemaal niets maar dan ook niets tegen werkende moeders sterker nog als de situatie anders was geweest had ik ook zeker 3 dagen gewerkt. Ik heb mij ook afgevraagd hoe dit  het beste te gaan doen dus vandaar dat ik  toch ook  bij dit onderwerp keek.  Ik snap dan ook niet dat moeders elkaar afvallen.  Ook andersom want dat maak ik nu vaak mee. Hoe ik het in mijn hoofd haal om thuis te blijven zo komt het over! Ik heb een hbo studie gedaan en  ik ben dus redelijk geschoold.  Mjn vrienden kring  bestaat ook alleen maar uit hoger geschoolde moeders en vaders die totaal niet begrijpen dat ik niet werk.  Het kan mij niet zo veel schelen want ik wil niets liever dan dag in dag uit voor mijn kind zorgen. Ik heb dit namelijk heel lang niet gekunt vanwege een gebroken  wervel in mijn rug. Toen ik dat eenmaal weer wel kon wil ik die zorg niet meer delen en gelukkig  zitten wij  in een financiele positie dat dit mogelijk is.   Een verwijt naar de meeste niet werkende moeders vind ik dan ook niet eerlijk.
 
Terug
Bovenaan