wie ervaring met 4 dagen kdv?

Ach weet je wat het is; met name de mensen die hun kinderen niet op het kdv doen zijn er over het algemeen fel tegen. En een forum als dit lokt nogal eens ongezouten reacties uit. Mijn zoontje gaat drie dagen en persoonlijk vind ik dat genoeg. Voor hem is het echt super. Hij heeft zoveel energie en wil zo veel ontdekken dat kan hij daar lekker doen. En als ik thuis ben met hem doe ik bewust niet veel. Lekker van mijn mannetje genieten.

Maar welke keuze je ook maakt iedereen doet het met volle overtuiging dat het het beste is voor zijn/haar kind.

Annemieke
 
Wil me even aansluiten bij de reactie van Tamara.

En ik merk het inderdaad, dat thuisblijfmoeders heel fel kunnen zijn tegen werkende moeders / kdv. Na de bevalling heb ik ook getwijfeld of ik wel weer moest gaan werken, ik wilde veel liever bij Vera blijven. Met mezelf heb ik toen afgesproken dat ik eerst een maandje zou werken om het aan te kijken. Stoppen kon altijd nog. En nu blijkt dat ik het werken gewoon nodig heb om me goed te voelen. Mijn wereldje werd veel te klein in de verlofperiode en daar werd ik ook niet gelukkig van.
Kijk, het zou anders zijn als Vera het echt niet fijn vond op het kdv, maar ze doet het geweldig en moet heel veel lachen.
Zelf vind ik het erg geruststellend dat Vera overal kan slapen, dat ze dat al leert.

Voor iedereen werkt het weer anders. Bij ons was het kdv een bewuste keus. Ten eerste is het aan de overkant van de straat en ten tweede zou ik me niet fijn voelen bij opa & oma (ze wonen ook te ver weg trouwens) omdat ik daar geen geweldige band mee heb.



 
Even maar een korte reactie, maar... ik geloof wel dat iedereen hier een kinderdagverblijf getroffen heeft waar plek is (of een stad met kinderdagverblijven waar nog plek is)...

Wij wachten al meer dan een jaar op onze derde dag die er nog steeds maar niet is. Toen ik drie maanden zwanger ongeveer was hebben we onze toen nog ongeboren zoon ingeschreven op wel zeven plekken. Toen hij vier maanden  oud was kon hij bij een van die kinderdagverblijven  1 dag terecht en vanaf een maand erna  2 dagen. Maar eigenlijk hebben we nog een derde dag nodig, alleen die zit er nog steeds niet in. Misschien dat we toch maar gaan kijken of we die derde dag bij een heel ander verblijf kunnen krijgen, in afwachting van de derde dag bij het verblijf waar hij al is (hij vindt het daar erg leuk!) maar dat lijkt me misschien wat verwarrend voor ons zoontje...

Ik probeer wel te werken op die derde dag, als hij slaapt bijvoorbeeld, maar dat is toch niet ideaal en geeft ook zo'n opgejaagd gevoel.

Is er helemaal niemand anders die geen plaatsingsproblemen heeft??

 

onze dochter gaat per 16 maart voor 4 dagen naar de kinderopvang.
mijn man blijft fulltime werken. sommige vinden het inderdaad veel dagen. maar wij zijn niet in de financiele positie om minder te werken. ik weet ook dat ik veel ga missen vanmijn kleine, en ik zou ook liever minder werken om meer mee te krijgen. maar dat moet wel kunnen natuurlijk.
maar ik denk dat ik zonder werk niet een zo hele leuke mama zou worden... maar goed, ik moet het straks eerst allemaal maar eens aankijken en zien hoe het gaat.

wij hebben niet zozeer een probleem qua plaatsing. Wonen wel in de stad. Eerst hadden ze 3 dagen, maar we hebben net gehoord dat ze toch 4 dagen beschikbaar hebben. Niet op onze voorkeur dagen, maar goed wel 4 dagen.

 
Ik vind de reacties van sommige wel erg flauw. Zo van, waarom heb je dan kinderen gekregen? Dat is een zaak van mensen zelf, en hoeven daar ook geen antwoord op te geven.

Ik heb een zoon van 6 en een dochter van 5 maanden. Mijn zoontje is altijd 3 dagen naar de KDV gegaan en gaat nu naar de na schoolse opvang. Als ik straks weer aan het werk ga (heb nu nog ft ouderschapsverlof) ga ik terug naar 24 uur werken (was eerst 36) en werk ik om het andere weekeind, en doordeweeks 2 dagen. Mijn man is van die 2 dagen 1 dag   thuis (die prakt zijn 36 urige werkweek in 4 dagen) en gaan de kinderen alleen op de maandag nog naar de opvang.

Het gekke is dat ik nooit moeite heb gehad om mijn zoon weg te brengen, maar nu wel om mijn dochtertje weg te brengen. Verder hebben wij voor deze constuctie gekozen omdat, als ik 36 uur zou blijven werken en de kinderen 3 dagen naar de opvang zouden moeten, de kosten zo schrikbarend hoog zijn, dat ik beter minder dagen kan gaan werken. Ik vind dat ook niet erg, ben totaal niet carrieregericht. Ik werk omdat we het geld nodig hebben..
 
Hoezo ga je veel missen van je kind als hij naar een kinderdagverblijf gaat? Je ziet je kind toch nog elke dag  en zowiezo de dagen dat je vrij bent hele dagen? Wat ga je dan missen? Ik snap dat niet helemaal. Als hij zijn eerste stapjes doet op het kinderdagverblijf, nou geweldig toch? Wat heeft het voor meerwaarde als je bepaalde ontwikkeling van je kind als eerste ziet als ouder? je ziet het toch evengoed, maar dan wanneer je klaar bent met je werk? Ik ben daar te nuchter voor hoor.
En ja, misschien ben ik ook wel raar dat ik bij beide kinderen nooit moeite heb gehad om ze weg te brengen, geen traan heb ik gelaten, geen emotie heb ik gevoeld. Alleen maar dat ik zin in werken had!
Maar des te meer zin had ik ook om ze weer te zien en op te halen! Wat kan ik dan genieten zeg!
 
En bedankt weer allemaal. Voel me al schuldig genoeg over het feit dat ik 8 weken na de geboorte van mijn zoontje wel weer aan de slag wil. Nou gaan mijn kindjes niet naar een kdv maar komt er een oppas thuis. Maar dat is dan in de ogen van velen even erg. Ik denk dat iedereen het voor zichzelf moet weten. Je weet zelf wat het beste is voor jou en voor je kinderen. Wij hebben een lieve oppas en ik weet dat wanneer ik thuis ben ik er ook 100% ben. Dan hoef ik ook geen tijd te besteden aan schoonmaken koken of wat voor andere dingen dan ook. Dan ben ik er puur voor mijn kinderen. 4 dagen kdv is prima, wanneer je je er ook goed bij voelt en  je je kinderen er met een goed gevoel achter laat.
 
Hoi

Laat iedereen in hun waarde zeg , aks je thuis wil blijven bij je kleine is dat iedereen zijn goed recht.

Maar ik weet dat als ik thuis blijf mijn kindjes echt geenleuke moeder hebben, ik wordt chagerijnig en wil steeds maar poetsen op dagen dat ik thuis ben ben ik wel gezellig voor mijn kindjes.

Mijn dochter ging altijd 2 dagen naar een kdv en 2 dagen naar oma de dagenop k.d.v zijn mijn prima bevallen en mijn zoontje gaat straks 2 enhalve dag naar k.d.v en ik voel me daar goed bij.
Leidsters zijn geschoold en profesioneel.

Ik heb bewust voor kindjes gekozen maar kies er ook bewust voor om te blijven werken.

Groetjes M.L
 
Terug
Bovenaan