wie gaat er ook flesvoeding geven?

A

Anoniem

Guest
wie gaat er ook flesvoeding geven?welk maerk gaan jullie gebruiken en welk soort fles?

Hoi mama van Daan,

ik ben wel van plan om de fles te gaan geven, weet alleen nog nie precies hoe en wat.

liefs destiny 6wk

Hallo,

ik heb mijn twee zoons na een periode van borstvoeding ook de fles gegeven. De fles van Dirfax kan ik je aanraden. Dat is een beetje gebogen fles met een ventiel in de onderkant dat voorkomt dat de speen vacuüm wordt gezogen. Ook krijgt je kindje dan minder lucht binnen. Dat scheelt een hoop boertjes. De goedkope eigen merkflessen van de drogist en zo vond ik heel vervelend. Net als een driestandenspeen. Wat een ellende! Melkpoeder zou ik uit proberen. Je kan van diverse merken kleine probeerverpakkingen kopen en anders kan je ze misschien wel aanvragen. Mijn oudste zoon kreeg nutrilon, maar de jongste vond het niet lekker en kreeg dus frisolac. Veel succes.

Hoi Hoi,

Ook ik ga flesvoeding geven. Bij de eerste heb ik geprobeerd borstvoeding te geven. Maar er zat helemaal niets in.
De fles die gebogen is vond ik ook het fijnste en ik kon vond ook de 3 standenspeen helemaal niets.
De eerste heeft nutrilon voeding gehad omdat ze dat in het ziekenhuis ook gaven.
Maar ik heb besloten bij deze dame friso te gaan geven. Is net zo goed als de rest maar toch een stukje goedkoper.
Als ze er niet tegen kan kan ik altijd nog overstappen.

Wat ik altijd zo vervelend vond was dat mensen altijd zo zaten te zeuren over bostvoeding dat ik gewoon had moeten doorzetten. Ook al vertelde ik dat ik niets had en dat ook de vk zei dat ik bij een eventuele volgende baby geen borstvoeding hoefde te proberen. Heb vroeger een borstverkleining gehad.

Ach ik weet zelf wel beter. Ga bij deze dame er niet meer tegenin.

Groetjes Linda

hoi mama van daan,

Ik wou heel erg graag bij mijn dochtertje borstvoeding geven, ik heb het 3 weken volgehouden met kolven. Ik was om de twee uur aan het kolven en had van de 8 flessen maar 2 flessen borstvoeding. Ik was het na 3 weken helemaal zat.. had daarnaast al de melk gegeven friso normaal.. aangezien ze wel  veel spuugde ben ik over gegaan op friso comfort en dat gaat echt harstikke goed!! Maar doordat ze iedere keer over moest op andere voeding heeft ze echt heel veel extra onzinnige krampjes gehad..Ze is nu  een half jaar en mag nu over..
Ben nu weer 7 weken zwanger en ik weet zeker dat ik dit kleintje kleintje weer friso comfort ga geven en niet eerst ga kijken of het anders kan..
Zelf gebruik ik de flessen van avent en die vind ik echt heemaal geweldig..

groetjes esther

Ik heb mijn dochtertje (nu inmiddels al 2 jaar) vanaf de geboorte flesvoeding gegeven. Ik gebruikte Nutrilon en dat is geweldig gegaan. Ze heeft nooit last van krampjes gehad. Ik heb de flessen van het merk Dodi gebruikt, op aanraden van de verloskundige. Heb er goede ervaringen mee. Ik zou ze meteen weer gebruiken, net als de nutrilon.

Hoi hoi!

Ik ga v.a. het begin flesvoeding geven. Mijn verloskundige heeft aangegeven dat er geen onderscheid meer is tegenwoordig in de kwaliteit van de verschillende merken die je kan vinden in de winkels. Wel kan een baby verschillend reageren op de melk.

Mijn verloskundige raadde me aan om met de poeder van de Kruidvat te beginnen om te kijken hoe de kleine daar straks op reageert.
En die is toevallig ook de goedkoopste! Mooie bijkomstigheid!

Succes met je keuze!
Gr. Sigrid H
41 wk & 1 dg

Hallo dames,
ik heb nog geen ervaring met borstvoeding etc. maar waar ik eigenlijk ook van baal is dat je vandaag de dag op de radioreclame al hoort dat je het beste borstvoeding kunt geven en dat Agis je alle ondersteuning geeft als je borstvoeding geven wilt proberen.
Ik heb vanaf moment A al gezegd, ik wil géén borstvoeding geven. Ik heb dat gevoel altijd al gehad. Ik kom uit een gezin van 3 en die hebben allemaal flesvoeding gehad i.p.v. borstvoeding gehad.
En we zijn allemaal afgestudeerd aan het HBO en we hebben verder ook helemaal geen rare allergieeen etc.!! We zijn hartstikke gezond en intelligent!! hihi.
Dus soms vind ik het soms wel jammer dat vrouwen die flesvoeding geven zo aangevallen worden!

Terug
Bovenaan