wie gaat er ook flesvoeding geven?

Hallo,

Ik ga ook voor de flesvoeding! Uiteraard willen sommige mensen een uitleg waarom..... Waarom dat is??? Maar goed ik voel me gelukkig daarin nooit aangevallen!

Wat voor flesjes ik ga gebruiken weet ik nog niet zo goed, maar dat komt vast wel goed!

Groetjes  Sandra
(26 wk 4 dgn)

Hai!

Ik ga bij mijn tweede zeker flesvoeding geven. Ik heb helaas slechte ervaringen met borstvoeding (te weinig en 2 borstontstekingen). Ik vond het jammer dat het niet lukte, maar ik heb besloten me bij deze 2e niet te gaan pijnigen. Ieder zijn keuze. Ik heb altijd Aventflessen gebruikt icm de magnetronsterilisator. Daarnaast heb ik toen ook Friso gegeven, dat kreeg mijn dochter als bijvoeding in het ziekenhuis en daar ben ik ook op doorgegaan. Omdat ze veel spuugde en moeilijke ontlasting had, heb ik gekozen voor de Comfort. Nu ga ik eerst Friso Normaal proberen. Ik lees over slechte ervaringen met 3standen speen. Ik kan het je ook niet aanraden!
Succes en veel geluk met je kleintje dadelijk!

liefs
 Fee Julia

Hallo,

Ik heb een zoontje van 10 maanden en ben net zwanger van de tweede. Ik heb bij de eerste bewust gekozen voor flesvoeding en zal dit bij de tweede zeker weer doen.

Wij hebben Avent flessen gebruikt en Friso 1 voeding. Avent flessen ontluchten automatisch en dit is heel makkelijk en voorkomt krampjes. Ik vond dit heel veel prettiger dat de kromme difrax, waarvan je het ventiel tijdens het geven van de fles moet open draaien. Avent heeft spenen met 1, 2, 3 en 4 gaatjes en een driestanden speen. Je gebruikt eerst de speen met 1 gaatje, daarna 2 etc. De driestanden speen gebruiken wij alleen voor dikke pap. In de winkel kun je een starterset kopen van Avent en die gaan wij voor de tweede kopen.

Voor de voeding maakt het denk ik niet zo veel uit welk merk je neemt. Similac heeft niet zo veel varianten als je een ander type blijkt nodig te hebben (hypoallergeen, tegen krampjes of voor hongerige babies). Nutrilon is de allerduurste. Wij hebben gekozen voor Friso, redelijk betaalbaar, gerenomeerd merk en een aantal varianten. Wij hebben de voeding voor hongerige babies echt nodig gehad.

Veel succes met je keuze,

Groetjes Loekie

Goede morgen,

Mijn dochter (inmidels al 2 jaar) heeft vanaf het begin flesvoeding gekregen.
Ik had de flessen van avent en ze kreeg friso en later friso comfort ivm krampjes..
Ik kwam er 3 maanden later pas achter dat mijn dochter helemaal niet goed uit de avent flessen dronk omdat ze de speen niet ver genoeg in haar mondje deed, zo
kreeg ze vaak lucht binnen en kreeg krampjes.
Ben over gegaan op de difrax

Nu zwanger van de 2de en heb ook de difraxflessen in huis gehaald, die kromme.
Ik ga wel weer voor de friso flesvoeding..
succes met je keuze..

groetjes simone 28,4 weken

Hallo ik wil even reageren op Linda /  Blindas
Ik heb het zelfde doorgemaakt als jij bij de eerste. Iedereen zei maar dat ik door moest gaan, terwijl ik gewoon niks had (ook borstverkleining gehad). Ik ben in oktober bevallen van mijn zoontje en meteen fles gaan geven. Ik heb hem wel de stuwing weg laten drinken aan de borst. Dat was wel heel gezellig en intiem. En ontspannen, want er hing niks aan vast he! Gelukkig sta je met een tweede een stuk sterker in je schoenen dan bij een eerste.
Ik hoop dat je net als ik nu veeel meer van je kraamtijd zal genieten!

Groetjes
Wasabi

mijn 2 dochters zijn ook allebei groot geworden met de fles en zijn in uitstekende gezondheid. Flesvoeding is tegenwoordig heel erg goed. Ik heb friso normaal gebruikt en dodie flessen. Succes

Kleine tip, kies als het mogelijk is voor een gangbaar merk dat je ook bij de supermarkt kunt kopen. Sommige merken zijn alleen bij de apotheek te krijgen en dan heb je soms van dat gestress dat de voeding bijna op is en je perse langs de apotheek moet. Wel zo makkelijk als je het gewoon met de dagelijkse boodschappen mee kunt nemen.

Oh ja kan ook nog wel even reageren op mama van Daan.
Ik ben overgestapt van Nutrilon op Similac. Ik merk weinig verschil, maar wel in de portemonnee. Het scheelt 3 euro per blik. Met een blik doe je als ze een liter per dag drinken 6 dagen. Kies inderdaad voor een merk dat je altijd goed kan krijgen, of je moet elke keer een voorraad in willen slaan.
Verder heb ik Mepal flessen en toen de spenen daarvan versleten waren heb ik ze vervangen met difrax spenen. Die bevallen goed.
Bij mijn eerste heb ik eerst Avent flessen gebruikt, dat vond ik echt ondingen. Enige voordeel was dat ze makkelijk schoonmaakten vanwege de brede hals. Met haar gebruikte ik daarna de eigen merk flessen van de Etos en dat was ook prima.
Het verschilt erg per kindje welke fles of speen je gaat bevallen, probeer wat uit, maar begin zeker niet met het duurste!

Terug
Bovenaan