Wie gaat ook al snel voor een volgende??

A

Anoniem

Guest
Onze dochter is aanstaande zaterdag 13 weken oud (of jong, eigenlijk). En manlief en ik hebben besloten dat ik weer ga stoppen met de pil, als mijn huidige strip op is. Nog ruim 2 weken dus. Dan nog even voorzichtig (met condoom) tot half april en dan gaan we proberen of we een 2e kindje kunnen maken.
Ik dacht dat het 'er zo mee bezig zijn' alleen bij de eerste zou zijn, maar ik merk dat het continue in mn hoofd zit.

Zijn er meer moeders die al weer voelen dat ze voor een volgende kindje willen gaan, of ben ik extreem snel?

Groetjes Dee

Nee hoor, wij niet....maar wij zijn dan ook met onze tweede compleet.

Of je snel bent?? Tja ik vind persoonlijk van wel, maar ja ik heb dan ook beide keren bevallingen gehad waarbij ik nog niet aan gemeenschap moest denken of daar dan net een beetje aan toe zou kunnen zijn......en ik heb na de eerste lang getwijfeld of ik wel een tweede wilde. Onze eerste was zo'n moeilijke slaper en zo'n doorzettertje met eigen willetje...dat hij heel veel huilde. Vooral mijn man vond het moeilijk om daar mee om te gaan.  Daarom wist ik niet of ik er nog wel één wilde, want ik stoorde mij daar behoorlijk aan. Het was net of die karakters toen al botsten........tja ....

Maar na 1,5 jaar wilde ik toch wel weer....het heeft toen even geduurd, maar nu hebben we een kleintje er bij van 7 weken (de oudste is nu 4,5 jaar).

Dus of je te snel bent??? Dat kun jij het beste beoordelen! Ik wens je in ieder geval veel succes en hoop voor je dat het snel lukt!

gr mama van MD en JA

hoi hoi
wat spannend weer he.
ik heb tussen de kids ook niet echt veel verschil zitten hoor.
alleen tussen de oudste twee en de derde zit 5 en 6 jaar tussen.
maar het is wel heel erg leuk als je ze zo dicht op elkaar hebt.
als jij voelt dat je er weer aan toe bent moet je het gewoon doen.
we hebben er nu zes en wij vinden het goed zo.maar mijn man moest vandaag eigenlijk onder het mes voor een sterelisatie maar dat hebben we toch maar afgeblazen,is meteen zo definitief he.dus ik zeg niet nooit weer maar voorlopig heb ik mijn handen vol aan deze zes.
ik wens je heel veel plezier om weer zwanger te worden.
liefs sil

tja wat is snel. als jullie eraan toe zijn moet je het gewoon doen.
ikzelf ben er echt nog niet mee bezig. ben zo aan het genieten van ons kleine wondertje en wil dan nu niet weer met een zwangerschap bezig zijn.

vraag me wel af of het hormonaal zo verstandig is, er is toch zo'n regeltje van 9 maanden ontzwangeren. weet niet of dat echt zo strikt is. wellicht zijn hier mama's die ook weer snel mama zijn geworden en kunnen die daar wat over zeggen.

Ik doe ook niet met je mee hoor... ik zou er nog even niet aan moeten denken!
Ik heb ook het idee dat mijn lichaam nog helemaal niet toe is aan een volgende zwangerschap. Ik weeg nu namelijk wel erg zwaar nog (10 kilo extra). Als er dan nu weer 25 bijkomen kan ik denk ik al heel snel niets anders meer dan op de bank hangen. Ook is mijn conditie nog erg ver te zoeken en een voorraadje blijkt toch handig te zijn (was mijn ervaring tenminste...)

Zelf scheel ik 15 maanden met mijn zusje dus mijn moeder was ook na 6 maanden al weer zwanger. Zij wilde ook graag snel weer een 2e. Vaak hoor je als reden 'dat is leuk voor de kinderen' maar wij hadden zulke verschillende karakters dat wij meer ruzie hadden dan plezier aan elkaar. Ook samen spelen hebben we zelden gedaan.

Ik wil graag een 2e als de 1e kan doorschuiven. Dus als ik de wagen en het bedje enz. voor de 2e kan gebruiken. Een extra buggy voor een keer een langer tochtje vind ik prima, maar anders moet ik alles dubbel gaan aanschaffen.

groetjes Cathelijne

wij zijn compleet met ons twee kinderen, hier geen ooievaar in de tuin meer. Zou je alleen niet even wachten nog, ze zeggen 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren, zou wel beter voor je lichaam zijn.

groetjes
lia

Heb zo'n makkelijke bevalling gehad dat ik het idee heb wel klaar te zijn voor een tweede..
Ik wil dit nog niet!! Lekker deze kleine op zien groeien en over 3 jaar praten we verder!

Ik denk ook dat ontzwangeren best wel belangrijk is..
Ik weet niet of je 1e zwangerschap makkelijk was maar je lichaam is nog aan het herstellen van je bevalling ondanks of je je goed voelt..

Het is natuurlijk een eigen keuze maar weet niet of het lichamelijk slim is!

Wij hebben nu 2 kindjes en dat is genoeg. Toen Finn werd geboren was onze dochter 2 jr en 1 mnd en ik vind dat een prima leeftijdsverschil. Ik had de 2e niet sneller willen hebben. Het lijkt me erg zwaar als de oudste nog niet loopt als je een 2e krijgt. Verder moet ik ook zeggen dat ik het 2e jaar van mijn dochter een stuk pittiger vond dan het 1e jaar. Als ze zo klein zijn slapen ze nog heel veel, en is het eigenlijk allemaal nog heel makkelijk. Maar als ze tussen de 1 en 2 jaar oud zijn gaan ze kruipen en lopen en van alles uitproberen (incl. driftbuien). Dan begint het echte opvoeden en dat is soms best pittig. Nou is mijn dochter vrij makkelijk, ze kan zichzelf prima vermaken, maar ik ben toch blij dat er 2 jaar tussen zit.

groetjes,
Simone

Terug
Bovenaan