Wie gaat ook al snel voor een volgende??

Hoi,

bij de oudste riepen wij na 6 weken, dat we al snel een tweede wilde. Nadat hij de eerste keer ziek werd (flinke bronchitis en luchtweginfectie) met als gevolg weer gebroken nachten en flink aan de tob, besloten we toch maar even te wachten. Toen Luuk 2 was besloten we er weer voor te gaan helaas ging het met 10 weken mis. Toen ik vier maanden later  weer zwanger was, bleken het er twee te zijn. Wat waren  geschrokken maar o zo blij.

Ik moet toegeven het was (en is soms nog) erg pittig in het begin, dat is denk met  2 kinderen kort op elkaar ook. Onze oudste wordt in juni 4, ook dat heeft zijn voordelen. Het "nadeel" is dat hij gewend is alle aandacht voor hem alleen het hebben, nu moet hij hem delen al kun je dat wel goed uitleggen.

Ik vind het knap als je het al aandurft en aankunt.

Groetjes Miranda

Ik zou zo weer met je meedoen!!! Ik vind het geweldig,... maar voor mij is hetgeen mij tegenhoud mijn leeftijd. Ik word in april 38 dus of het lichamelijk nog wel verantwoordelijk is, daarbij ook de bijkomende risico's niet uit het oog verloren...
Ik las ergens dat je het niet voor de kinderen moet doen, zodat ze leuk met elkaar kunnen spelen, dat is inderdaad helemaal geen garantie. Je moet het helemaal alleen voor jezelf doen en ik denk daarom ook niet dat je in dit geval de mening van een ander moet vragen. Mag natuurlijk wel,  daar is dit forum voor, maar de beslissing neem je natuurlijk zelf, samen met je man.

Succes !!! Liefsa, Annette

dit is een beslissing die jij met je man alleen kunt maken wat een ander daar ook zegt..

mijn dochter is nu 5 mnd afgezien van het feit dat ik nog geen seks heb gehad.. kan het om meerdere redenen niet.. financieel en de lichamelijke toestand van mn vriend.. maar mijn gevoel zegt ook met hart en verstand JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA dus ik zou zo met je mee doen hoor haha mijn dochter is wat ouder dan jouw kindje maar ik zou het ook zo doen hoor..

maar heel veel succes met jullie beslissing

x

Ook ik ben blij met onze twee kindjes en ga waarschijnlijk niet meer voor een derde. Het leeftijdsverschil bij ons is 2 jaar en 2 maanden en dat vind ik zelf wel lekker. Wij hebben zelf gewacht met weer zwanger worden totdat de oudste anderhalf was. Ik wilde namelijk dat hij al goed kon lopen als de kleine erbij kwam en dat hij ook al zichzelf een beetje kon vermaken. Voor het met elkaar willen en kunnen spelen maakt het denk ik niet zoveel uit of er nu anderhalf jaar of ruim twee jaar tussen de kleintjes zit, dat lijkt me meer een kwestie van karakter. Bij minder verschil lijkt het me verder voor jezelf errug slopend, twee van die kleintjes die je voortdurende aandacht vragen. Daarnaast krijgt je lichaam wellicht ook wel een opdonder als je twee keer snel achter elkaar zwanger bent...

Aaan de andere kant: vroeger ging het niet anders (kinderen snel achter elkaar) en als jij zelf het idee hebt dat je er aan toe bent, moet je er voor gaan. Er zijn genoeg mensen met weinig leeftijdsverschil tussen de kindjes en daar gaat alles ook prima....

Groet, Juul    

We hebben nu een verschil van jaar ertussen zitten. En zoals al een keer eerder werd gezegd, ik denk dat dit mooi is. Eerder heb je er inderdaad mee te maken dat zo'n kleintje nog niet kan lopen of zichzelf vermaken. Want die moet je tijdens het voeden toch wel alleen laten. Wel in zicht maar toch....
Wij wilden in princip 4 jr ertussen, en we wilden max 2 kinderen anders was het financieel wel heel moeilijk. Maar toen Thoon 1 was begon het te kriebelen. Dus zijn we er toch voor gegaan met de gedachte "het duurt toch wel even". Maar het ging sneller dan verwacht en het werden er 2. Dan denk je, dan zal het wel over zijn. Maar nu gaat de discussie over sterrilisatie of niet. Nee dus, is te definitief en een evt 4e mag komen, maar dan wel over een paar jaar. Dan kunnen we alle kinderen de andacht geven die ze nodig hebben. Als ik geld en ruimte zou hebben, dan zou er zeker een 4e inzitten en ook denk ik na 2 jaar. Maar ik heb het geld en de ruimte niet, en ik kan ook de natuur niet voorspellen.

Liefs Bertine

Hi moeders,

Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad voor iedereen verschillend. Wij hebben onze keuze al gemaakt (die laat ik niet van een ander afhangen). De reden dat wij zo snel willen, is meer voor ons zelf. Deze babyfase vinden wij niet echt heel leuk. En wij denken, dat als we dit eenmaal gehad hebben, we er niet meer aan zullen beginnen. Dus kiezen we nu voor 'tropenjaren'. Als het allemaal gaat zoals we hopen. Je weet immers nooit of het gaat lukken en hoe snel.
Mocht het snel lukken, dan is onze dochter zo'n 15 maanden als er een 2e komt.

Overigens heb ik een gesprek gehad met de gyn. over een evt. snelle 2e zwangerschap. Hij zei dat er geen belemmeringen zijn om weer zwanger te worden. Het advies van '9 maanden wachten' is meer van vroeger (en voor dames die een zware zwangerschap en/of bevalling hebben gehad). Toen kregen de dames zoveel kinderen, dat hun lichaam per kind zwakker werd. Door het advies te geven om er een jaar tussen te laten, hoopten de medici dat er minder kinderen zouden komen.
Mijn lichaam is natuurlijk ook nog niet wat het geweest is. Maar wat lijkt het me (da's dus persoonlijk)frustrerend als ik weer op gewicht ben en ik raak weer zwanger.

Nogmaals dank voor de reacties. Succes allemaal met jullie gezinnetjes!
Dee.

Jij ook heel veel succes!
Zodra de kleine een paar maanden is, wordt het echt heel erg leuk. Ik begrijp nl precies wat je bedoelt!!
Liefs Bertine

haha dat had ik ook toen Fleur net zo oud was, we gingen een x sexen maar hadden nix bij ons, ik dacht wat the heck! Ik wil het eigenlijk wel, ik ben er niet zwanger van geworden. Later toen ik weer bij "zinnen" kwam (haha) was ik er toch wel blij mee.
Maar toch heb ik toen (wij eigenlijk, of ja Guus ervan overtuigd) dat ik toch redelijk snel aan een 2e wilde, terwijl ik vooraf bedacht had er toch wel minstens 2 jaar er tussen te laten.
Nu gaan we in de zomer voor ronde 2, Fleur zal dan bijna een jaar zijn.

Terug
Bovenaan