Wie heeft er ook een fijne bevalling gehad ??

Hallo meiden,

Ik ben benieuwd of er meer meiden zijn die met een heel positief gevoel op de bevalling terug kijken. Ik heb eind feb, ons derde kindje thuis gekregen na een snelle, heftige bevalling, die erg veel pijn deed, maar die ik toch zo weer over zou doen.
En dan bedoel ik niet alleen omdat je er iets moois voor terug krijgt ( wat zeker wel zo is ) maar ook omdat het een hele bijzondere en mooie ervaring was voor mij.
Ik begrijp heel goed dat er genoeg mensen zijn die het heel anders ervaren hebben, bij wie het bv. heel lang duurde, complicaties waren of wat dan ook waardoor je er heel anders tegen aan kijkt. Maar ik zoek eigenlijk positieve ervaringen, in mijn omgeving hoor ik ze zo weinig !!
Voor iedereen die nog moet bevallen, heel veel succes !!
Groetjes, Sophie ( mamma van Daan, Jurre en Anne - Lotte )

Hoi Sophie

Ook ik kijk zeker positief op mijn vorige bevalling, ondanks dat ik er een totaal ruptur aan over heb gehouden. Ik zal het niet nog een keer optikken, maar als je kijkt bij mijn topic: Bevallen na bezoek aan artis, kun je het helemaal lezen.

Veel geluk met je kinderen!  Mooie namen hebben je kinderen trouwens!

Groetjes Mamajo.

Ik deel jouw ervaring. De eerste keer duurde erg lang en zag daarom wel wat op tegen de tweede keer. Maar het ging geweldig! Gelijk goede weeen, die pijnlijker maar wel veel dragelijker waren dan de eerste keer!   Lekker alles thuis, heel relaxed. Ik kijk er ook met veel plezier op terug. Al die krachten die vrij komen zijn toch geweldig he? En die adrenaline na afloop. Heerlijk!

Hoi Sophie,

Ik heb drie bevallingen achter de rug en kan niet anders zeggen dan dat ik ze alledrie als positief heb ervaren.

Bij de oudste ( bijna 11) zou ik poliklinisch bevallen, maar ik had ineens hele heftige weeën en binnen een half uur was onze zoon geboren.

De 2e bevalling ( 9 jaar geleden) ging uiteindelijk   nog sneller. 's Avonds was de huisarts
nog geweest, vond dat ik geen weeën had. Ik ben gaan slapen, werd wakker en liet mijn man direct de huisarts weer bellen. Deze was er binnen 10 minuten en had de jas nog aan toen hij onze 2e zoon opving.

Onze derde zoon is nu net een jaar en is ook thuis geboren. Na 2 keer loos alarm werd hij uiteindelijk binnen 2 1/2 uur geboren. Dit keer met de vk en kraamverzorgster erbij. Ook weer lekker thuis.

Inmiddels is nummer 4 onderweg en ik zie absoluut niet tegen de bevalling op.

Groetjes,

Suus

hallo,
in 2005 ben ik poliklinich bevallen en kijk daar positief op terug, achteraf hoorde ik wel dat het voor het eerste kindje snel ging, maar ja, in nog geen 6 uur tijd heb ik mn mooie dochter op de wereld gezet, zonder pijnstilling we aan het infuus met antibiotica ( medich verleden) na een nachtje in het ziekenhuis waar wij ( moeder en dochter) een hele nacht hebben geslapen mochten we de andere dag huiswaarts keren, nu ben ik 6 wk. zwanger en   zie helemaal niet op tegen de bevalling, ik vindt het de kroon op de 9 maanden zwanger zijn.heel veel succes allemaal, vertrouw op je eigen lichaam.

Jahoor, hier nog een positieve ervaring! Lara is geboren op 30 november 2006 en ik ben nu zwanger van de 2e (uitgerekend 31 augustus). De bevalling van Lara duurde 6 1/2 uur, erg netjes voor een eerste. Lekker thuis, dus ik heb het helemaal op mijn eigen tempo en mijn manier kunnen doen (alleen snapte de kat niet waarom ik zo heen en weer bleef lopen tussen huiskamer en keuken; die dacht telkens dat ik wat lekkers voor hem ging pakken...).
Ik hoop dat ook de 2e bevalling weer zo relaxed en vertrouwd thuis kan gebeuren. Het lijkt me namelijk erg zwaar om met weeen naar het ziekenhuis te moeten en na de bevalling weer naar huis te moeten reizen. Ik was zo blij dat ik in m'n eigen bedje lag en hooguit naar de badkamer hoefde lopen...

Jacoline.

Ik kijk ook positief terug naar mijn 2 zwangerschappen en bevallingen.
Waren allebei snel,1ste bijna pijnloos,had meer last van menstruatieachtige krampen in rug ,bij 2de hevige rugweeenstorm,maar heb hoge pijngrens en alles ging zo snel.
En meestal ben je alles al vergeten als je de kleine op je gelegt krijgt:D
Ben benieuwt hoe de 3de afloopt........

Groetjes Franny

ik vond ook de bevaling helemaal super!
ik ben thuis bevallen, lekker in mijn eigen bedje.
ook had ik een geweldige verloskundige die 18!! uur bij me is gebleven.
ja... de bevalling duurde 18 uur, en de weeen bleven aan 1 stuk door komen, maar als ik het zo weer kon doen zou ik er gelijk voor tekenen.
de ontsluiting wilde niet echt vlotten, terwijl ik al dagen met 4 cm rond liep.
de pers weeen zoals vele zeggen ging bij mij ook niet met 4 puffen,maar duurde ook 2 uur.
ik heb er echt na uit gekeken, en vanaf het moment dat het echt serieus werd heb ik alles op me af laten komen.
Heb me volledig afgesloten van iedereen die er bij waren, en gewoon mijn eigen ritme genomen.
Ik heb geen pijnbestrijding gehad, ben niet ingeknipt, helemaal niks!!

Ook al was het 18 uur kei hard werken, ik zou het zo weer doen!

Terug
Bovenaan