Na 2 erg zware bevallingen, bij de eerste moest ik na anderhalf uur thuis geperst te hebben naar het ziekenhuis, waar ze eerst de vacuümpomp geprobeert hebben, maar deze schoot telkens los van het hoofdje, toen werd de tang geprobeert, en dit lukte wel, eigenlijk was ikzelf ver van de wereld, ik heb het niet zo bewust meer meegemaakt, maar goed. Ze woog 8 pond en de gynacoloog zei dat ze wel de weg had gebaand voor de volgende. (alsof ik daar ook maar aan moest dénken)
De tweede bevalling was voor mijzelf nog erger, ik kon het echt niet meer houden van de rugweeën. Toen bleek dat het hoofdje verkeerd lag, een sterrenkijkertje dus. Ik heb gepérst, gepérst, de verloskundige heeft het er nu nog over, maar ik dacht echt dat ik stierf! Het was gewoon vreselijk! Toen ze de gynacoloog ging bellen dacht ik 'dat nooit, niet weer die nare vent' en met mijn laatste krachten perstte ik de baby eruit. 10 pond...en een sterrenkijker....... Ik was erg ingeknipt.Ik had echt een beetje een trauma overgehouden, en toen ik weer zwanger was, was ik zoooo bang. Gelukkig begrepen ze me, en hebben met 38 weken een groeiecho gedaan, en toen bleek dat het weer een groot kind werd, ben ik ingeleid.
s'Morgens om half 9 kreeg ik een vaginale zetpil, en de weeën kwamen heel mooi geleidelijk. Ik was heerlijk samen met mijn man in een kamertje en af en toe kwam er een hele lieve verpleegster kijken, die zelfs vroeg of ik geen pijnstilling nodig had. Maar dat hoefde natuurlijk niet, zo ging het super. Ik liep af en toe lekker een rondje over de gang naar het toilet, en verder zat ik gehurkt voor een stoel mijn weeën op te vangen. Toen ik persdrang voelde kwam de Gynacoloog en mocht persen, dat deed ik gelijk vééél te hard, maar ja.....dacht echt weer aan mijn vorige bevalling...... ik hoefde amper te persen, hij zei alleen maar "zuchten, zuchten" en inneens was ze er...... ( 9"Huh....nu al? " zeiden mijn man en ik.
Maar wat was dat heerlijk, zo'n bevalling, ook al was ze ook 9 pond.
Ik ben nu weer zwanger, en hoop echt op weer zo'n bevalling!