Wie heeft er ook een fijne bevalling gehad ??

Mijn eerste twee bevallingen vielen me al mee. Maar de laatste was echt super. Zo hoop je dat iedereen kan bevallen. Om 13.00 uur heb ik mijn mannetje gebeld dat hij toch maar naar huis moest komen. Ik had nog enigszins twijfels of het echt wel op gang ging komen. Ik had wel weeen, maar het stelde eigenlijk niets voor. Toen hij om 13.30 uur thuis was oppas geregeld voor de oudste twee en verloskundige gebeld. Om 14.00 uur was het stil in huis, de verloskundige was er en de weeen kwamen echt goed op gang. Om 15.08 uur is ons kleine ventje geboren. 's Avonds lagen de oudste twee weer in hun eigen bedje te slapen en leek er niks veranderd. Er lag alleen een mooi ventje in het bedje naast ons bed. Daarna ook nog een super kraamweek gehad. Ik voelde me goed en we hadden een schat van een kraamverszorgster.

Hoi

Mijn bevalling is ondanks dat het niet ging zoals ik had gehoopt, waanzinnig geweest. Mijn dochter lag in stuit en doordat zij een ´afwijking ´ had werd ik ingeleid. Mijn weeën heb ik nauwelijks gevoeld, en toen ik persweeën kreeg lag ze na 3 persweeën op mijn buik. Met haar billen eerst. Ik heb echt nauwelijks wat gevoeld. Wat dat betreft zou ik het zo over doen. Moet wel zeggen dat dit kindje goed ligt en volgens de verloskundige ook wel zo blijft liggen en dat ik dit best eng vindt. In het ziekenhuis hadden ze namelijk gezegd dat een tweede bevalling zomaar nog sneller kan gaan en als ik dan weer de weeën niet tot nauwelijks voel ben ik toch bang dat ik niet op tijd in het ziekenhuis kan zijn.

Wel erg fijn om positieve verhalen te lezen.
Groetjes

ik kijk ook heel fijn   terug op mijn laatste bevalling vorig jaar maart
binnen een half uur van me eerste wee tot dat ze er uit was heb ik er precies een half uur over gedaan hihi had door een paar harde buiken al 6 centimeter ontsluiting zonder haast iets te voelen en toen brak me water om 17 uur  kreeg ik weeen en om 17.30 kon ik al persen 17.33 is ze geboren
moet nu in juli weer bevallen dus hoop natuurlijk dat het weer zo gaat al reken ik er maar niet op want elke bevalling is weer anders

Hoi,

Ook hier 3x een goede bevalling gehad. De 1e was heerlijk fijn thuis geboren in 4 uurtjes. Bij de 2e moest ik in het ziekenhuis bevallen omdat ze in een stuit lag. Deze bevalling duurde alles bij elkaar maar 1 uurtje. Het was wel wat zwaarder maar ik wilde perse natuurlijk bevallen en geen keizersnede. Juist omdat ik het ook zo mooi vond om te mogen bevallen. Bij de 3e (31-02008) kwam ik in het ziekenhuis omdat de vliezen al met 34 weken braken. Ze is met 34 weken en 4 dagen geboren. Alles gelukkig goed. En zeker ook een goede bevalling. Heerlijk rustig ondanks dat we in het ziekenhuis waren. Ik wilde zo graag weer thuis bevallen en zeker omdat de 2e in het ziekenhuis geboren was. Maar ja, gelukkig was het goed zo in het ziekenhuis en ook weer zo'n mooie gebeurtenis. Je zou het haast gaan missen.........

Groetjes
Margot

Ik kijk fijn terug op mijn zwangerschap (de hechtingen wat minder hihi, bijna totaal ruptuur gehad)

Ik kwam in de ochtend om half 8 om ingeleid te worden en om 23.34 is onze zoon geboren, ben ingeleid met gel en weeenopwekkers, zonder ruggeprik en viel me reuze mee (wat adrenaline allemaal voor je kan doen he?)

Wat een leuke vraag. Ik heb 4 kindjes, en ik kan wel zeggen dat alle bevallingen makkelijk en "fijn" waren. Tuurlijk, het laatste (half) uurtje doet pijn, maar verder zo geweldig.
De eerste werd in een stortbevalling van 5 kwartier geboren; ik moest in die tijd nog naar het ziekenhuis en daar aangekomen, begonnen de persweeen al. Dus wel overdonderend. Bij de volgende kids was ik daar dus beter op voorbereid. De 2e en 3e zijn in een paar uurtjes geboren. De jongste is in een uurtje geboren en die bevalling staat natuurlijk het meest op het netvlies nog. Ik heb het precies zo kunnen doen als ik zelf wilde, heerlijk thuis, op mijn eigen tempo en met een prachtige dochter als resultaat. Dus: terugkijken op fijne bevallingen? Jazeker, dat kan! Ik gun het iedereen.

Wat heerlijk om dit te lezen! Ik mag binnenkort het wonder voor de derde keer meemaken, ben bijna 36 weken. Deze keer heb ik een thuisbevalling gepland en hoop dat alles zo spontaan verloopt als bij jullie!
Bij de eerste twee werd mij de kans niet gegeven, ben twee keer ingeleid om achteraf onzinnige redenen. Maar de bevallingen zelf waren wel erg mooi, ondanks het 'onnatuurlijke' begin en het feit dat ik in het ziekenhuis moest zijn.
De eerste werd gestart met prostin gel om half negen, en om half drie hebben ze mijn vliezen gebroken. Vanaf toen kreeg ik pas noemenswaardige weeen, daarvoor waren het alleen maar kleine menstruatie-krampjes. Binnen 6 uur na het breken van de vliezen kreeg ik ineens een enorme persdrang en ik voelde mijn kindje gelijk helemaal naar beneden zakken. Zo'n mooie oerkracht-gevoel! Na 12 minuutjes persen (voelde niet echte persweeen trouwens, na die ene grote) was ze geboren! Had alleen wat kleine haarscheurtjes, hoefde niet gehecht te worden.
De tweede werd op dezelfde manier ingeleid maar omdat ik nog niet uitgerekend was, wilde het niet vlotten. Mijn lichaam nam het niet over en ik had de hele dag alleen maar kleine minikrampjes, ook het vliezen breken maakte geen verschil. Toen moest ik om half elf 's avonds aan dat infuus met oxytocine, (weeenopwekker) en ben ik in 50 minuten van 2 cm naar 10 cm gegaan! 5 minuutjes persen en daar was ze dan! En geen schade van onderen, gelukkig. Ik riep gelijk dat ik nog een keertje wilde! Nou hoop ik dat ik over een paar weken hier een mooi positief thuisbevallingsverhaal kan neertypen!

Terug
Bovenaan