Wie heeft er ook een fijne bevalling gehad ??

in april had ik al gereageerd over de bevalling van mijn dochter in 2006, maar ik kan er nog een successtory aan toevoegen;
op 4 september 2008 is onze zoon Mika geboren na een bevalling van 2 1/2 uur. om 15.30 uur had ik wat rara krampen als ik opstond. Om 15.45 ben ik op de klok gaan letten, om 16.00 uur was het me duidelijk dat het weeen waren. Ik kon nog niet geloven dat het ook door zou zetten (zo snel!), maar tegen 17.00 uur kwamen de weeen om de 1 a 2 minuten. Dus toen als een speer m'n moeder gebeld om dochterlief op te halen en de verloskundige dat ze moest komen.
Om 17.25 vroeg ik me dringend af waar die verloskundige nou bleef en begon de persdrang. Om 17.40 was de verloskundige binnen, constateerde volledige ontsluiting. Maar ze moest al d'r spullen nog klaarzetten en er moest nog een zeiltje over het matras gelegd worden. Tegen 18.00 uur heeft ze de vliezen gebroken en om 18.07 is Mika geboren.

Het gevoel dat het al achter de rug was, was echt fantastisch! Zo van "Jippie, die klus is geklaard, de pijn is voorbij, nu kan ik gaan genieten van m'n kindje!".

Later die avond vertelde m'n moeder dat zij 2 van haar kinderen (waaronder ikzelf) ook in zo'n korte tijd ter wereld had gezet. Fijn mam, dat je me ff gewaarschuwd had dat het zo snel kan gaan! ;-)

Ik denk persoonlijk dat het erg goed geweest is dat ik tijdens de weeen veel gestaan en gelopen heb; is de ontsluiting wel ten goede gekomen. En ik vind de bewegingsvrijheid die je dan hebt ook wel prettig. Ik wens echt iedereen zo'n bevalling als deze toe! Even doorbijten en dan genieten... Helaas is het niet iedereen gegunt.

Groetjes,

Jacoline mv Lara (30-11-2006) en Mika (04-09-2008)

Ik heb een geweldige bevalling gehad. 's-nachts om 3 uur had ik een beetje bloederig slijmverlies, en ik moest ook wel 6 keer poepen. Flink aan de diarree. Ik was toen al 5 dagen overtijd, dus ik dacht natuurlijk meteen aan weeen.
Maar die kwamen pas om 10 uur 's-ochtends. En meteen al om de 2 minuten, en hielden bijna een minuut aan. Ik mocht dus echt een minuurt op een minuut af. Echt pijnlijk was het niet. Ik heb meer buikpijn als ik een buikgriep heb. Daarom ook nog niet de verloskundige gebeld.
Twee uur later was mn vriend klaar met de woonkamer soppen en gingen we maar de vk bellen. Ik voelde me nog belachelijk. Ga je bij de eerste al na 2 uur bellen, ik voelde me een beetje een aansteller hihihi. Maar na een half uur kwam de vk en bleek ik al 8 cm te hebben. Even onder de douche gestaan en voila, 10 cm ontsluiting. U mag gaan persen mevrouw. Allemaal leuk lief en aardig, maar ik had nog geen persweeen.
Na een half uurtje wachten (waarin ik mn eerste en enige 3 pijnlijke weeen had) kreeg ik dan toch persweeen. Half uurtje geperst met persweeen ook om de 2 minuten en mn dochter was geboren. Tijdens het persen heb ik wel pijn gehad, maar nog steeds niet heel veel.

De eerste in 3,5 uur tijd. Zo wil ik het nog wel een keer of 5 doen hoor!

groetjes
mama van Navara

hallo hier een een fijne ervaring bij de bevalling ben op 25 januari bevallen van mij derde dochter ben tegen 8 uur s morgens begonnen en tegen 10:43 naar 10 minuten persen lag mijn dochter esmeralda op mijn buik dus het was wel een mooie ervaring maar ook wel pijnlelijke ervaring grtjes ramona

Hier 3 fijne bevallingen! Alledrie redelijk vlot ( 3enhalf, 1 en 2 uurtjes, van begin tot eind) en zonder noemenswaardige problemen.
Bij de eerste (inmiddels al weer 6,5 jaar geleden) ben ik iets uitgescheurd, was met 3 hechtingen klaar maar verder niks bijzonders. De tweede was er gewoon supersnel, tussen het breken van de vliezen en het geboren worden van de placenta zat een uurtje. Dat was even wennen, beetje onwerkelijk, maar de bevalling verliep prima. En bij de derde ben ik ingeleid vanwege zware BI maar de bevalling zelf was in 2 uur gepiept.
Natuurlijk, pijnvrij was het niet, maar ik riep na de eerste al dat ik er zo nog wel een paar wilde.
Over een week of 11 ben ik uitgerekend van ons vierde kindje en van mij mag het weer een snelle, makkelijke bevalling worden. Maar goed, je hebt het niet voor het zeggen natuurlijk, we wachten af...

Hallo meiden,

Dank je wel voor alle reacties !
Ik heb dit topic al een tijd geleden geplaatst en het loopt nog steeds door.
Fijn te lezen dat er meer meiden een positieve ervaring hebben gehad. Je hoort ook genoeg minder voorspoedige verhalen. Ik denk dat we er in ieder geval wel dankbaar voor mogen zijn, toch ?

Allemaal nog een heel goed nieuwjaar !

Groetjes, Sophie

Terug
Bovenaan