wie heeft er ook zo'n hekel aan de fopspeen?

Ja hoor, helemaal voor!!! Onze meid heeft er echt troost aan, en zeker in de krampjes periode zoog ze haarzelf helemaal suf aan dat ding!!

Misschien ben ik ook wel anders als andere, maar ik vindt het zo ontzettend koddig staan! Zoiets hoort gewoon bij een baby, ze is net Maggy van de Simpsons hihihihi.

Ok, ik ken iemand van 16 die zonder speen niet in slaap kan vallen, en dat is natuurlijk een beetje errug bizar, maar zolang ze ervanaf zijn voor ze een jaar of 2 zijn......

Navara's eerste speentje gaat in ieder geval in haar herrinneringen koffertje!!

xxx
Mama van Navara
(09-10-08)
 
Van mijn vier kinderen heeft er maar 1 een speen gehad. Ik vind het ook niet echt wat, maar soms dan kun je even niet anders.
Een tip is wel om vanaf dat je kindje een paar maanden is en een redelijk ritme heeft, de speen ALTIJD in bed te laten. Dan hoef je dat later ook niet meer af te leren.
Dat heeft bij onze zoon goed gewerkt. Toen hij twee was, hadden we hem zo van de speen af. Dat is dan weer een voordeel. Want mijn duimende zoon is 9 jaar en duimt nog steeds. Een duim laat je nou eenmaal niet zo makkelijk in bed liggen en pak je ook niet af!!
 
Ik vind het niet zon probleem hoor de speen. Mijn dochter is 2 weken te laat geboren, maar was erg klein en had nog een enorme zuigbehoefte. Nu heeft ze de speen alleen als ze moe is of lekker hangerig, verder mag ze de speen  gewoon hebben, maar ze geeft zelf al aan dat niet te willen.  Ik heb liever de speen dan de duim. Mijn vriend is nu 24 en duimt nog steeds! En mensen ga alstjeblieft geen ruzie maken over wel speen, geen speen, wel duim, geen duim. We willen allemaal het beste voor onze kinderen dus maak je niet zo druk over wat anderen doen, maar doe gewoon wat jou het beste lijkt.
Kan er niet tegen als de een zegt, dit is goed en de ander gaat er zo boos op in dat het niet waar is. Zolang de gezondheid niet op het spel staat( zoals hamburgers geven met 1 jaar bijvoorbeeld haha) dan vind ik dat we elkaars keuze moeten respecteren. ZO dat is eruit
 
Mijn dochter van 3 1/2 jaar oud heeft gisteren haar laatste speen in de vuilnisbak gegooid. We hebben het samen gedaan en vannacht heeft ze probleemloos geslapen. Ze heeft helemaal niet meer naar haar speen gevraagd.   Overdag had ze hem al lang niet meer, maar 's nachts wel. Ons huis is speenvrij!!!! Onze jongste heeft geen speen, nooit gehad. Ze had zoveel minder zuigbehoefte dan onze eerste. Als ik mijn oudste geen speen had gegeven zou ik echt de hele dag met mijn pink in haar mond hebben gezeten de eerste 6 maanden.
 
Hoi,

Onze zoon Cas (6 weken) krijgt ook gewoon de speen als hij daarom vragt. Hij heeft regelmatig last van darmkrampjes en dan zie je hem echt heel fanatiek zuigen. Ook drinkt hij erg snel (binnen 15 minuten heeft hij twee borsten leeg) en dan blijft er gewoon nog zuigbehoefte over.

het voordeel van de speen is dat dat makkelijker is af te leren dan duimzuigen. En ook krijg je van duimzuigen dat het gebit naar voren kan komen. Nadeel is inderdaad dat ie regelmatig uit zijn mond valt en dan is het brullen tot ie hem weer terug heeft. (moet nu ook even lopen geloof ik)

Wel zal ik de wijze aad van mijn grote zus opvolgen. Zodra hij gaat leren praten is de speen alleen nog voor in bed. Haar dochter van 3 heeft ook nog haar speentje in bed, maar overdag zie je haar er al lang niet meer mee.

 
baby heeft tot 6 weken zuigbehoefte daarna is het helaas gewenning. Onze dochter is 5 wkn te vroeg geboren, heeft ook die behoefte gehad, maar de kinderarts vertelde laat maar op de pink sabbelen...
Zou proberen na het drinken even je pink te geven, en dan vaak neemt het vanzelf af.Als je flesvoeding geeft kan je wat johannesbroodpitmeel doordoen, dan is de melk iets zwaarder en moet hij iets meer moeite doen voor zijn fles leeg te drinken (zuigbehoefte) Ze is inmiddels 8 weken en speenloos.
 
Hoi hoi,

Ik zie dat het bericht er al een mooie tijd op staat, maar ik vind het wel een goed onderwerp. Ik heb zelf (nog) geen kinderen. Wel 10 neefjes en nichtjes. Verder heb ik niks tegen de fopspeen. Bij baby's vind ik het juist schattig staan. Ik ben zelf ook groot geworden met de speen. Helaas heb ik hem wel veel te lang gehad. En wel tot mijn 8ste verjaardag. Toen vond ik zelf dat ie maar weg moest. En van de ene op de andere dag was ie weg en sliep ik gewoon zonder speen. (Ik had hem alleen 's nachts hoor, overdag nooit, tenzij ik ziek was). En wat nu makkelijker is; speen of duim? Ik ga toch voor de speen. Die kun je inderdaad makkelijker 'afpakken'   dan de duim. Ik heb een oppaskindje van bijna 3 en die loopt de hele dag met de speen. Dat mag van haar ouders. Maar als zij even niet oplet, leg ik hem aan de kant. Overdag hoeft voor mij niet, 's nachts geen probleem. Al denk ik dat ik het nu toch zou gaan afbouwen....   :) Verder praat ze wel heel duidelijk. Mijn neefje was net 3 toen hij z'n speen zelf weggooide. "die hoef ik niet meer, ik ben nu grote jongen!" En 1 van mijn nichtjes was een echte duimer. M'n zus had daar zo'n hekel aan en heeft een potje met spul gekocht (bij apotheek of drogist) en zodra zij haar duim in de mond deed, kreeg ze dat erop. Nou, geloof me maar, dat was echt niet leuk om te zien hoor.
Ik vond dat best wel zielig. Heb aan het potje geroken, en stinken!
Maar ik maak er verder niet zo'n probleem van; speen of duim. Als ze er behoefte aan hebben zou ik er aan voldoen. Maar na 1 jaar komt de speen er overdag niet meer in!
En dat kan ik met de duim niet zeggen, want ik dat spul niet kopen voor mijn kindje!
Groetjes Little Jane83
 
Terug
Bovenaan