wie heeft er ook zo'n hekel aan de fopspeen?

Ik denk dat naar je kind kijken en  vooral genieten belangrijk is. In plaats van nadenken over wel of geen speen. Overal zitten voor en nadelen aan en zoals ik zeker geleerd heb vanaf dat Jens geboren is dat je niets kunt voorspellen en in het verleden behaalde resultaten zijn garantie voor de toekomst en andersom natuurlijk!!!
 
hallo allemaal

de fopspeen, tja ik hou er niet van, heb zelf 4 kinderen waarvan de oudste nu 16 is en de jongste word binnen kort 1 jaar, deze laatste dame heeft in het begin wel een speen gehad maar wou hem eigenlijk niet dus ze had al redelijk snel haar duim gevonden, en ik vind dat veel natuurlijker, want ja dat doen ze in je buik ook al dus hoort er gewoon bij.

de voor en nadelen? het is allebei moeilijk af te leren
                                                        speen kun je afpakken , duim niet
                                                        beide kunnen ze last krijgen van open mond gedrag.
                                   
mijn oudste heeft nooit geduimt of speen gehad, maar moest wel een beugel omdat haar gebit niet goed stond, een andere dochter (13)  van mij duimt en heeft een mooie stand van haar tanden.

en ja alle kinderen zijn weer anders.
en ouders moeten hun gevoel volgen en naar de behoefte van het kind kijken en zorgen dat het kind gelukkig is, dat is toch waar je als ouders voor gaat.

persoonlijk ben ik eigenlijk tegen de speen, je ziet soms kinderen van 6 nog met dat domme ding in de mond lopen
 
Ik persoonlijk vind speentjes ideaal. Ik gebruik ze wel alleen overdag, s'nachts vind ik te lastig i.v.m. eruit vallen. Maar overdag is mijn zoontje (1 maand nu) erg onrustig, maar met een speentje is zijn zuigbehoefte bevredigd en kan hij zichzelf troosten. Hierdoor is het echt wen lief en tevreden ventje!
 
Ik ben ook helemaal blij met de speen!
Omdat de melkproductie erg goed gaat, hoeft mijn zoon bijna geen moeite te doen om te drinken. Daardoor heeft hij erg veel zuigbehoefte!

Eerst gaven we hem altijd de speen, maar nu alleen nog maar overdag en dan ook alleen als hij zelf 'aangeeft' de speen nodig te hebben.

Bij hoge uitzondering krijgt hij hem 's avonds als hij niet in slaap kan komen.

En tja, ik heb persoonlijk wel liever de speen als de duim, de speen kan ik bij het afleren weghalen, de duim niet.
 
Hallo.

Onze dochter( 9 weken te vroeg) kreeg toen  in de couvese wel de speen.
Thuis wilde ze dit niet meer. Nu sabbelt ze op haar handjes.dit vind ze prima en ik ook. ik ben ook niet zo voor een fopspeen, maar als je kindje daar behoefte aan heeft dan is het voor je kindje wel fijn!
Je moet doen want je goed vind.

groetjes Linda
 
Ik neem aan dat ik hier ook wel een linkje mag geven naar een andere site? Dit vond ik nl. zelf interessant, want 'worstelde' met het onderwerp. Is wel iets voor borstvoedingsbaby's :

http:// www.borstvoeding.com/ kindjeaandeborst/ al-even-bezig/ fopspeen.html

(ff de spaties na de // en / weghalen en plakken in je adresregel...mocht maar max 50 aangesloten tekens plaatsen)
 
Terug
Bovenaan