wie heeft er ook zo'n hekel aan de fopspeen?

Wij vinden spenen ook verschrikkelijk en wilden daar ook nooit aan beginnen!

Wij hebben nu een dochter van 3 en een zoon van 1 en ze hebben beiden nog nooit een speen gehad, nooit nodig gehad!
Dus wat moet je ermee?
Ze duimen ook echt niet allebei!
De oudste alleen om in slaap te vallen en verder niet.
De jongste helemaal niet!

Zou het dus niemand aanraden een speen te gaan gebruiken!
Groetjes
 
Ik zou me maar niet zo druk maken om die speentjes als ik jullie was hoor. Mijn twee kinderen konden jammergenoeg allebei geen borstvoeding krijgen en kregen dus meteen de fles. Ik denk dat het juist heel prettig voor ze is dat ze dan op hun speentje hun zuigbehoeft kwijt kunnen. Vaak gooien ze , als ze in slaap gevallen zijn, maar ook als ze wakker zijn, zelf het speentje er weer uit.
En als je geen speentje geeft heb je veel kans op duimen en dat is veel erger. Het speentje kun je op een gegeven moment wegdoen. (bijv. als het 's nachts is uitgespuugd wegleggen zodat ze het niet opnieuw in de mond stoppen) Maar duimen is veel moeilijker om af te leren! Zorg gewoon dat je kind niet te lang blijft lopen met een speen. Ik vind het er ook niet uit zien hoor als een kind van 5 met zo'n ding in zijn of haar mond rondloopt! Ook nog eens heel slecht voor de tanden!
groetjes
 
Succes met het afleren van duimen of dat duimen slecht zou zijn. Ik heb nog nooit zoiets belachelijks gehoord. Deze mensen die zoiets zeggen, moeten zichzelf even laten NAKIJKEN!!!!!!!!!
Ik vind echt dat iedereen de keuzes van een ander moet respecteren en dat iedere moeder het beste met hun eigen kindje voor heb, speen of geen speen, maar de mensen die dat zeiden over dat duimen, daar gaat mij nekhaar van overeind staan. Net alsof die kindjes niet goed zijn. DOE NORMAAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Hallo dames!

Ik was niet voor de speen maar had ook liever niet dat mn dochter haar duim pakte vanwege dat het slecht is voor de tanden. Zelf heb ik altijd mijn duim gehad tot 12 jaar toe, mijn tanden stonden lelijk naar voren. Omdat borstvoeding niet ging heb ik toch de speen gegeven vanwege borstvoeding en was ik van plan het op den duur af te bouwen. Daar kwam ik niet aan toe.Tot voor kort (ze is bijna anderhalf) was ik de speen kwijt en dacht ik dat is mijn kans. Toen heb ik hem niet meer gegeven. Ze heeft de eerste nacht half uur gehuild, tweede nacht alweer minder. Nu heeft ze nergens last meer van, doet wel veel in haar mond steken maar dan geef ik wel eens een vochtig washandje waar ze op sabbelt en dat vind ze heerlijk!!!Ik ben blij dat ik heb doorgezet!! Vind een speen ook niet horen bij 2jaar en ouder. Is alleen maar aanwenningsverschijnsel op den duur want op den duur hebben ze echt geen zuigbehoefte meer.

Groetjes!
 
quote: suno reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-09-2008 20:31:55'));

Succes met het afleren van duimen of dat duimen slecht zou zijn. Ik heb nog nooit zoiets belachelijks gehoord. Deze mensen die zoiets zeggen, moeten zichzelf even laten NAKIJKEN!!!!!!!!!
Ik vind echt dat iedereen de keuzes van een ander moet respecteren en dat iedere moeder het beste met hun eigen kindje voor heb, speen of geen speen, maar de mensen die dat zeiden over dat duimen, daar gaat mij nekhaar van overeind staan. Net alsof die kindjes niet goed zijn. DOE NORMAAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Duimen is zeker te weten slecht voor de tanden. Bij mij stonden ze lelijk naar voren en dat mag je best voorkomen!! En dat kan dan met speen omdat je die sneller afleerd! Maar goed, degene die echt duim gaan zuigen, daar is dan niets aan te doen...




 
Duimen kan echt slecht voor de tanden zijn, dat klopt.
Maar de kinderen zijn niet minder omdat ze duimen of dat is dan zo slecht af te leren!!!
Ik vind de oordeel van sommigfe moeders echt niet kunnen!!!!!!!!!!!
 
Sorry hoor, maar dat een topic al twee jaar lang kan bestaan en dat om een fopspeen!!
Gebruik er gewoon 1 als je dat wilt en als je dat niet nodig vindt, dan niet.
Ik heb trouwens zelf ook al 2x (dit is trouwens de derde keer) gereageerd, daar niet van.
Zie zelf niets negatief in een fopspeen, zolang je de fop maar rond een jaar probeerd weg te halen. Die van mij is nu 10 mnd en over een paar maanden ga ik de fop toch proberen af te bouwen. Nu is het zelfs nog extra handig, gezien ze alles in haar mond steekt en ze twee grote broers van bijna 7 en 8 jr heeft die nog weleens wat laten slingeren. Dan heeft ze d'r fop al in d'r mond, dus kan er niets bij...
Die andere twee van mij duimen, maar de tandarts zegt dat ze niet aan de tanden kan zien dat ze duimen. Dus gelukkig valt dit nogal mee. Doen het ook alleen nog maar in bed, of als ze hun knuffel vast hebben.

Groetjes Renata.
 
hallo allemaal,


om te beginnen ik heb een dochter van bijna 2 zij heeft wel een speen en alleen 's nachts. als ik haar overdag een speen   zou geven zou ze die de hele dag in houden.
dus toen ze 6mnd was hebben we haar alleen 's avonds in bed 1 gegeven.
nu gooit ze de speen soms uit bed en dan krijgt ze em ook niet meer. dus ik hoop binnen nu en een paar weken er van af te zijn.

dan ik heb een zoon van 5mnd en die wil geen speen dus idd lekker laten huilen ook geen pink gegeven. eerst was het een half uur tot een uur dat hij huilde en nu... nog geen minuut.

ik wil ook nog even wat zeggen over de speen met krampjes. ik heb bij mijn zoon omdat hij ook erg veel last had van krampjes. gedaan wat ze vroeger deden toen ze nog niet zoveel babykleren hadden. 's avonds voor de laatste voeding verschoonde ik hem en dan deed ik hem een truitje aan en dan bakerde ik hem in ALLEEN ZIJN BUIK, dus geen handen erbij in dan gaf ik hem drinken en omdat de doek redelijk (niet te) strak om zijn buik zat liet hij aardig wat windjes tijdens het drinken en   sliep hij als een roos. ik probeerde zo nu en dan om zonder doek hem te laten slapen en dan was het direct mis. dus vroeger waren ze zo gek nog niet. ik vond dat echt de moeite waard en geen speen en hij had geen last van krampjes. oh ja overdag had ik hem niet zo ingebakerd (vroeger hadden ze dat wel) dus dan had hij overdag nog wel vaak last maar ja liever overdag wakker en huilen dan 's nachts.

ik hoop dat jullie er wat aan hebben het ging niet zo zeer over het speen geven of niet maar ik wou toch even reageren. als je niet weet hoe je dat inbakeren moet doen vraag je moeder dan even want op het conseltatieburo doen ze er wel eens moeilijk over. maar de handen er niet bij in.

succes.
 
Terug
Bovenaan