Wie heeft er tips voor mij wat betreft doorslapen??

Beste ellen,
ik ben sinds 7 weken een trotse moeder, onze zoon slaapt nu de hele nacht door en krijgt zijn laatste voeding om half 12 en dan wordt hij s'morgens om 8 uur wakker voor de volgende voeding. In het begin kwam hij s'nachts ook regelmatig ondanks hij al zijn voedingen gehad had ben toen begonnen met water te geven ipv voeding met als gevolg dat hij s'nachts niet meer wakker werd. Misschien helpt het bij jou dochtertje ook wel.
Succes ermee en ik hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes mama van damian

Hoi,
Mijn zoontje sliep ook heerlijk door totdat ik met een papfles ben begonnen (rijstebloem). deze krijgt hij savonds   rond 7 uur. Hij sliep voorheen dus door van 7 tot 7 (de fles van 23.00 heb ik laten vallen omdat hij te vast sliep en ik hem dan uit zijn diepe slaap haalde). Nu komt hij weer 2 x per nacht.
Nu heb ik ook een vraagje,
Denise schrijft dat stoppen met de pap ook wel eens wil werken, omdat hij daarvoor wel gewoon doorsliep. wie heeft hier ervaringen mee?
en Melanie schrijft dat ze langzaam is gaan afbouwen met de avondvoeding, bedoel je hier de papfles mee?

het blijft lastig die nachten, zeker als ze alles bij elkaar huilen. wat ik hier teruglees merk ik zelf ook wel, hoe rustiger je zelf bent hoe sneller je kindje rustig is en des te sneller je zelf weer in slaap valt.

gr. mir

Hoi Ellen,

Het kan zijn dat de fles van 23.00uur   teveel is. Een vriendin van mij die haar dochter kreeg ook nog om 23.00uur een fles en werd standaard wakker 'snachts. Nu geeft ze die laatste fles niet meer en slaapt haar dochtertje door. Die laatste fles lag gewoon te zwaar op de maag. Hoop dat  je er iets aan hebt.

Groetjes Miranda

Beste Ellen,

Misschien kun je de soepstengel en tussendoortjes achterwege laten en haar bij de boterham en warme hap nog wat bv aanbieden. Ook de pap heeft ze nog niet nodig in de laatste fles. Misschien neemt ze dan wat meer voeding tot zich op de 'echte' eetmomenten.
Zo blijven je borsten ook goed gestimuleerd voor voldoende aanmaak van de melk. Misschien lopt de productie wat terug door de kortere drinkmomenten die ze nu (vermoedelijk) heeft.

Mijn dochter heeft het op die leeftijd volgens dit schema prima gedaan:

7:30 melk ('grote' fles / bv)
9:30  Fruithap
12:30 boterham (soms een half soms een heel) + melk ('kleine' fles)
15:30 warme maaltijd + melk ('kleine' fles)
20:00 melk ('grote' fles / bv)

De tijden zijn natuurlijk indicatief.

Pas vanaf 9 mnd is het 'nodig' om naast de dan drie maaltijden verantwoorde tussendoortjes en extra vocht aan te bieden.

Succes!

PS Tip waar misschien iedereen wat aan heeft: Het boek Regelmaat en Inbakeren van Ria Blom (let op: dit gaat niet alleen over inbakeren!)

Inbakeren mag niet meer met 7 maanden, omdat je kindje dan als zelf op zijn buikje kan rollen is dit gevaarlijk.

Hallo Moeder,

Ik heb een dochtertje van 2,5 maand, maar ik heb probelem met haar s'avonds om haar in slaap te brengen!!
Ik leg haar bijvoorbeeld na haar laatste voeding in haar bedje..maar dan gaat ze rommelen en uit eindelijk gaat ze dus huilen geef ik haar speentje..nou iedere keer als haar speentje valt gaat ze huilen...en als ik dit vol kan houden om honderd keer nr haar kamertje te lopen en de speen in haar mond te doen slaapt ze uiteindelijk wel.
Maar ik heb haar ook eens laten huilen, ze wordt niet moe en gaat makkelijk door met huilen!!! Dat was geen oplossing.

Ik probeer haar dan zo rond 8.30 uur in bed te leggen, tja ze heeft het een keer maar gedaan 1 week lang zoals ik het wou daarna dus niet meer!!

Wat kan ik het beste doen, hebben moeders misschien nog tips voor mijn.
Dit is mijn 2e kindje maar bij de eerste heb ikdit nog nooit gehad...vandaar.

Groeten Moeder Zeynep

Beste Zeynep,

Jouw kindje is 2 en halve maand en de laatste voeding geef je om 20.30? Is dat niet wat vroeg voor een laatste voeding?

Groeten

Terug
Bovenaan