Wie heeft er tips voor mij wat betreft doorslapen??

Hoi,

Je zegt dat ze hiervoor altijd heeft doorgeslapen...
Er is iets mis in het patroon.. Mijn kinderen hebben dat ook wel eens.

Wat bij ons wel helpt is een nachtje uit logeren. Mijn kinderen sliepen bij opa en oma vaak beter (nooit geweten waarom). Als ze dan een nacht doorgeslapen hebben zijn ze weer in het ritme en ging het weer goed. Kan jezelf ook een nachtje bij tanken en zie je het weer zitten.
Ze eet volgens mij prima. Mijn zoon van 10 maanden eet ook zo.
Wie weet zit er ook een sprongetje in de weg en is het over een week over. Hou vol..

succes

hallo allemaal,

ik zou, wat het 1e vehaal betreft, ook gewoon als je de voeding van 23.00 niet geeft kijken wat er gebeurt. ik heb een dochter van bijna 2 en een zoon van 5 maand. mijn dochter kwam standaard om de 3 uur en toen ze 10 maand was kwam ze nog om 12.00 en dan om 6.00 weer. mijn zoon daarintegen, die heeft ook dat hij niet meer om 23.00 komt, erg vervelend maar ik dacht ik kijk wat er gebeurt en nu geef ik hem om 20.00/20.30 en dan komt hij om 5.00 weer nou ja ik vind het wel prima. (ik geef by the way ook borstvoeding)
dus ik zou zeggen gewoon proberen, en wat dat inbakeren betreft dat is voor huilbaby's en onrustige baby's niet voor baby's die niet doorslapen.

en dan nog even over het laatste verhaal. wij hadden met onze dochter ook een speen en wij bleven lopen. nu met onze zoon geven we hem geen speen. 2 weken lang dat hij wel een half uur schreeuwde maar dan viel hij wel in slaap en nu ik leg hem wakker in bed hij huilt hooguit 5 min. en dan is het lang en hij slaap.
het is even afzien met dat gehuil maar baby's mogen 2x een half uur huilen en ik heb er wel met de kookwekker bij gezeten maar ik heb nu 2 kids die ik om 20.30 allebei hebben liggen en ze slapen als roosjes. zo nu en dan probeert mijn dochter nog wel eens om te schreeuwen en dan hoopt ze dat we komen, maar wij zeggen nu ook tegen haar: papa en mama komt niet weer lekker slapen en tot morgen.
voor wij op bed gaan dan stop ik haar nog een keer in dit heb ik gedaan vanaf dat ze geboren is ik leg haar dan weer recht en ze is tot nu toe nooit wakker geworden als ik aan haar zit. en ik vond het soms ook moeilijk als ze als baby dan zo huilen maar ze moeten toch leren om zelf in slaap te vallen en ik kan lekker een filmpje kijken of als ik visite heb lekker kletsen.

succes allemaal

quote: jellie27 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-09-2008 16:32:15'));

hallo allemaal,

ik zou, wat het 1e vehaal betreft, ook gewoon als je de voeding van 23.00 niet geeft kijken wat er gebeurt. ik heb een dochter van bijna 2 en een zoon van 5 maand. mijn dochter kwam standaard om de 3 uur en toen ze 10 maand was kwam ze nog om 12.00 en dan om 6.00 weer. mijn zoon daarintegen, die heeft ook dat hij niet meer om 23.00 komt, erg vervelend maar ik dacht ik kijk wat er gebeurt en nu geef ik hem om 20.00/20.30 en dan komt hij om 5.00 weer nou ja ik vind het wel prima. (ik geef by the way ook borstvoeding)
dus ik zou zeggen gewoon proberen, en wat dat inbakeren betreft dat is voor huilbaby's en onrustige baby's niet voor baby's die niet doorslapen.

en dan nog even over het laatste verhaal op pagina 1. wij hadden met onze dochter ook een speen en wij bleven lopen. nu met onze zoon geven we hem geen speen. 2 weken lang dat hij wel een half uur schreeuwde maar dan viel hij wel in slaap en nu ik leg hem wakker in bed hij huilt hooguit 5 min. en dan is het lang en hij slaap.
het is even afzien met dat gehuil maar baby's mogen 2x een half uur huilen en ik heb er wel met de kookwekker bij gezeten maar ik heb nu 2 kids die ik om 20.30 allebei hebben liggen en ze slapen als roosjes. zo nu en dan probeert mijn dochter nog wel eens om te schreeuwen en dan hoopt ze dat we komen, maar wij zeggen nu ook tegen haar: papa en mama komt niet weer lekker slapen en tot morgen.
voor wij op bed gaan dan stop ik haar nog een keer in dit heb ik gedaan vanaf dat ze geboren is ik leg haar dan weer recht en ze is tot nu toe nooit wakker geworden als ik aan haar zit. en ik vond het soms ook moeilijk als ze als baby dan zo huilen maar ze moeten toch leren om zelf in slaap te vallen en ik kan lekker een filmpje kijken of als ik visite heb lekker kletsen.

succes allemaal

Hallo allemaal,

Wat een ellende he'dat wel of niet doorslapen van die kleintjes, maar ik heb absoluut de GOUDEN TIP.
En het heet het boek van de tevreden baby, echt helemaal geweldig.
On  ze eerste zoon werd te vroeg geboren en toen adviseerden ze ons om alles met veel regelmaat te doen wanr daar hebben ze heel veel baat bij.
Nou zo gezegd zo gedaan en alles via dat boek, het is wel een super strak schema en je moet er ook echt alles even voor opzij zetten maar het werkt echt.

Mijn tweede zoontje is nu 3 weken en doet het echt al geweldig, we zijn vanaf dag 1 met het schema uit het boek begonnen en nu na drie weken weet ik precies wanneer hij gaat slapen wanneer hij moet eten wanneer ik tijd heb voor mezelf en ga zo maar door.
Ook de nachten beginnen al goed te gaan hij komt nog 1 keer rond 3 uur en dan slaapt hij door tot 7uur en wordt hij met de rest van het gezin wakker.
Het vergt even wat tijd maar het is echt een aanrader.
De schrijvster heet GINA FORD en het boek heet dus de tevreden baby, hoe je baby doorslaapt.
Nou ik hoop dat jullie er wat aan hebben succes allemaal.

Groeten debora.

Ik ken het boek en het is best prettig als leidraad. Maar eerlijk gezegd vind ik "Lekker slapen zonder huilen" van Elizabeth Pantley prettiger en werkbaarder. Fijn daarvan is dat ze ook een versie voor peuters geschreven heeft.

Maar heerlijk zeg, dat jij een goede oplossing gevonden hebt!

Hoi,

Je heb al veel reactie, maar hier nog een.
Onze zoon is ook een slechte slaper van een maand of 4 tot 9 maanden kwam hij 5 tot 6 keer per nacht. Na een poosje zijn we gaan proberen met de voeding wat te minderen(hij kreeg sowieso niet elke keer als hij wakker was wat hoor). Toen kwamen we erachter dat hij helemaal niet zo'n honger had. Eigenlijk hoefde hij helemaal niks van 's avonds 11 tot 's ochtends 7. Het was dus gewoon aandacht en dan nog lekker wat warm drinken, ja dat wil wel.
We zijn toen begonnen met hem te laten huilen. Je ligt met kromme tenen in bed maar we deden 3 tot 4 minuten huilen en  dan ernaartoe. Heel even uit bed, troosten en weer terug ook al ging hij huilen en dan na 3 tot 4 min weer, enz. Met een paar weken sliep hij door.
Tijdens/na onze laatste vakantie was het weer pret. Met andere op vakantie geweest dus 's nachts/'s ochtends wil je dat hij stil is en weer veel aandacht. Thuis was het weer hetzelfde liedje. Vanaf 5 uur wakker en heel moe zijn. Inmiddels zijn we er weer overheen en slaapt hij door tot half 8.
Als je weet dat  ze overdag goed drinkt dan kan je 's nachts ook gewoon wat water geven.

Succes

groetjes Jacolien
moeder van Onno 14 maanden

Hoi,

Ik weet dat het afgeraden word, maar mijn jongste slaapt op zijn buikje vanaf 2mnd, vanaf toen was het slaapprobleem ook voorbij.
Mijn middelste heeft tot 6mnd gespookt tot laat in de avond, toen hij zich eenmaal kon omrollen naar zijn buik was het over, eigenlijk niet zo gek mijn man en andere zoon slapen ook veel op hun buik.
Dus bij de jongste heb ik na 2mnd gezegd(toen hij zijn hoofd goed kon draaien als hij op zijn buik lag) ik leg hem voortaan op zijn buik te slapen..geen problemen meer!
Je kunt dit bijv ook een keer testen door het te doen overdag zodat je regelmatig kan gaan kijken.

Het word afgeraden ivm met wiegendood: maar ook bewezen is dat de kans op wiegendood juist verkleint word als je kind rustig in slaap valt, vandaar mijn keuze.
Ik zet dit erbij omdat ik wil dat degene die een oplossing zoeken hiervan in ieder geval op de hoogte zijn!

Gr MJ

Mijn middelste kwam tot 6mnd ook 2x voor een voeding s'nachts, maar ik denk dat hij elke keer wakker werd omdat hij geen prettige houding had!

Terug
Bovenaan