Wie heeft er tips voor mij wat betreft doorslapen??

Hoi ellie,

Mijn zoontje is ook 7 maanden en slaapt wel van 20.00 tot ong 7.00. Ik ben wel inmiddels gestopt met BV. Ik geef hem overdag meer te eten zodat hij 's nachts niet zo snel honger heeft (hij wilde namelijk om 23.00 niks meer hebben). Hij krijgt:

's morgens papfles
10.30 fruit
11.30 fles
13.30 halve boterham met wat water
15.00 fles
18.00 avondeten (aard. + groente) een goed bord
19.30 fles

Tussendoor evt meer water en een koekje/liga.

Maar ik denk ook dat het door het weggaan kan komen. Mijn zoontje is daardoor ook snel van slag! Dus wie weet gaat het snel weer beter.

Succes!

Zie nu pas dat het een heel oud bericht is! Zal inmiddels wel goed zijn :)!

Oude berichten hier zeg!

Waarschijnlijk haal je haar uit haar diepe slaap, wanneer je haar om 23.00 uur wakker, maakt. Ze is dan te moe om te drinken (zeker bv met pap) en ze komt daarna niet meer in zo'n diepe slaap en wordt door de nacht heen  wakker. Tenminste dat is mij verteld bij het consultatiebureau. Mijn dochtertje van 6,5 maand slaapt sinds kort door. Zij krijgt sinds 2 weken geen bv meer, maar flessenvoeding. De laatste voeding om 19.30 uur en ze ligt voor 21.00 uur te slapen en wordt pas de volgende ochtend wakker. Hoop dat je er iets aan hebt, succes!

Mijn dochter van 6 maanden, krijgt 4 flesvoedingen p/d van 180cc maar meestal laat ze 40cc over.

S'morgens om 08.00 fles 180cc.
S'morgens om 10.30 fruithapje eet ze altijd op.
S'middags om 12.30 fles 180cc.
S'middags om 17.00 groente hapje.
Sávonds       om 19.00 in bad en om 19.30 fles 180cc en gaat dan slapen.
Sávond           om 23.00 maak ik haar wakker voor fles 180cc.

Ze slaapt de ene dag wel door en de ene dag niet, als ze  s'nachts  huilt laten we haar weleens huilen maar als het te lang duurt dan geven we haar haar speentje en dan slaapt ze weer.
Ze wordt weleens 4 keer wakker en door de speen is het goed.

Ik denk zelf omdat ze haar flesje overdag niet goed drinkt, dat ze daarom vaak wakker wordt.
Ze drinkt van de 4 voedingen 2 hooguit leeg.
Er zit genoeg ruimte tussen de voedingen in.

beste ellen
ik had presiec het zelfde probleem mijn dochtertje had de laaste voeding om half 9 en sliep tegen 9 uur, tot de volgende ochtend half 7.
Op een dag werd ze ook om half 4 wakker van de honger, ik gaf haar eten, waardoor ze nu elke nacht weer kwam.
Dat brak mij ook weer op,   als ik hoorde dat ze wakker werdt deed ik haar de speen en  was ze zo weer vertrokken, en slaapt ze door tot de volgende ochtend.
De eerste nacht kan het zijn dat ze de speen eerst een paar keer uitspugt, maar als je haar geen aandacht geeft en gewoon de speen geeft, zonder wat te zegge dan gaan ze wel weer slapen.
Ik hoop dat het ook voor jou werkt, dus even de eerste nachten nog vol houden.
gr kelly

mijn dochtertje is 4maanden oud en slaap eigenlijk al vanaf 1maand door. ze gaat rond half 8 naar bed en slaapt tot de volgende dag 8uur/half 9. voordat ze naar bed gaat doe ik haar altijd in bad daar wordt ze zo rozig van dat ze meteen in diepe slaap valt.overdag geef ik haar ook wat vaker borstvoeding

quote: liefie22 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-09-2007 21:48:09'));

Mijn zoontje is inmiddels ruim 14 maanden.

toen mijn zoontje net geboren was heb ik hem borstvoeding gegeven.Op aanraden van de kraamzorg gaf ik hem een keer per dag een flesvoeding (die melkpoeder).

Na twee maanden ben ik rigoreus overgestapt op de gehele dag flesvoeding, omdat ik totaal geen energie meer overhad. (ik viel letterlijk in slaap tijdens borstvoeding geven)
En al die onderbroken nachten trok ik ook niet meer.

Na een paar  maanden las ik ergens dat je baby's kon leren om 's nachts door te slapen. Mijn zoontje lag te slapen in de reiswieg, die naast mijn bed stond. Als hij 's nachts wakker werd dan gaf ik hem geen fles, maar zijn speen. dit heb ik een  tijd echt goed moeten volhouden ( ik heb het wel opgebouwd... steeds meer ruimte tussen de voedingen), was nog best moeilijk. maar het heeft gewerkt. hij is al heel snel 's nachts gaan doorslapen, en hij sliep dan wel 12 uur achter elkaar, dat doet hij nu nog.
Overdag sliep hij toen ongeveer twee keer, maar dat heb ik al vrij snel af moeten bouwen naar een keer, ook nu slaapt hij nog overdag ongeveer 2 uurtjes.

Maar zoals velen al zeggen, je moet alle advies in je opnemen, en er een soort mix van maken wat het beste bij jou past en wat haalbaar is, idd elk kind is anders en alle truucjes moet je daarop aanpassen.

Mijn zoontje ging aan de bank staan met 7 maanden, ik weet niet in hoeverre jouw kind actief is, maar mij lijkt het dat als je je kind wil laten doorslapen 's nachts dat je de slaaptijd overdag daarop moet aanpassen, misschien wel inkorten. de eerste paar dagen zal je kind zich alleen maar moe voelen, maar het is ook een nieuw schema/ritme waar weer aan gewend moet worden.

succes ermee!!

Zo moe voelen en zo slaperig tijdens de BV dan moet je vlak ervoor en/of tijdens wat eten, daar heeft het alles mee te maken! Ik had het ook heel erg, maar met eten dus niet.

Ik zag dat er een paar tips waren met betrekking op inbakeren; let op dit mag maar tot de 3e maand en na overleg van consultatieburo, deze kijken namelijk eerst of de heupen wel ok zijn ivm vergroeing. na de 3de maand niet meer inbakeren ivm grotere kans op wiegendood!!!!!

Terug
Bovenaan